2018-07-29, 16:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du har klargjort att du tycker jag är opålitlig och skapar trådsanningar så varför ska jag svara på dina frågor?
Jag undviker inte att svara, jag undviker dig.
Seriösa postare i den här tråden har fått svar via PM på de frågor de har ställt.

Din oärlighet tydliggörs av att du nu också ljuger om att du inte undviker svara.
Jag ska svara på den automatiska motfråga du ofta ställer för att genomskinligt själv slippa svara.

Motfrågans svar är: Du bör svara för att du försökt vilselett alla som följer tråden med att det finns ett "synvittne" som sett SD citat: "i det aktuella området den aktuella tiden,"

Tidigare inlägg från dig.
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Från källa : ”i det aktuella området den aktuella tiden ”
Jag vet inte exakt klockslag.
Men det borde ju rimligtvis vara i anslutning till tiden hon tros vara mördad?

Det får även dom som är övertygade om SD som GM att minska i trovärdighet eftersom dom trott på och upprepat dina dina påståenden.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-29 kl. 17:01.
Citera
2018-07-29, 17:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är ditt förtroende för rättsväsendet som jag inte delar fullt ut.

Aha, då är jag med 😊. Tack för att du klargjorde igen (hjärnan är snömos i värmen).
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-29 kl. 17:15.
Citera
2018-07-29, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det skulle vara intressant att se alla de sms som SD skickade till LW och som fick henne att gå till polisen i nov -16. Jag tror att LW var ganska ansatt av SD under lång, lång tid och kanske hon spelade med ett tag tills det "roliga" blev hotfullt? Hon kanske försökte vara vän med honom från och till, men att det blev omöjligt p g a hans ensamrättsbegär över henne?

När man läser vad SD som nybliven pappa skrev till en ung tjej i dykbloggen, så ser man en personlighet som ger stora frågetecken om hur det står till i huvudet på honom. http://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

SD bekräftar sig gärna i geocachforumet och visar förnöjsamt upp sig med fru, barn och vänner i arrangerade bilder. Okej, att det verkar vara allmänt vedertaget bland geocachare, men det SD gör upplevs inte helt normalt, med tanke på rådande situation.

För övrigt tror jag utredarna har mycket mer än en tummetott att arbeta med - snart blir det nog till handskar, handfängsel och en hel fängelsemundering.

Ps Tack för superlativ om mina försök till sammanfattningar Ds

Tack för ett bra inlägg och för sammanfattningarna 👍🏼

Ja, de hade verkligen varit intressant att läsa de sms , och även hört vad tjejen i dyk bloggen har att säga om honom.

Tror på kommande FUB
Citera
2018-07-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Och var finner du denna så kallade granskning? Mig veterligen har du fortfarande inte framställt några argument som visar på SDs oskuld? Frågan har du däremot duckat för otaliga gånger.

Misstänker starkt att du även denna gång kommer att svara med en motfråga, din vana trogen.
Men jag (och andra) har ju tittat på både alternativa GM med motiv och olika händelseförlopp.
Även om polisen brukar träffa ganska bra initialt, så missar dom med. Därför håller jag alla dörrar öppna med dessa knappa uppgifter. Dessutom med dom värden som deras bevis verkar uppbringa...
Citera
2018-07-29, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Oj, HD måste vara övertygad om hans oskuld eller själv vara inblandad.

Ja förmodligen ngt av det, eller att hon inte vågar släppa / lämna honom nu.

Men på geo sidan har de skrivet

Den ljusnande framtiden är vår!

Konstigt det blev just så efter LW död
Citera
2018-07-29, 18:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Och var finner du denna så kallade granskning? Mig veterligen har du fortfarande inte framställt några argument som visar på SDs oskuld? Frågan har du däremot duckat för otaliga gånger.

Misstänker starkt att du även denna gång kommer att svara med en motfråga, din vana trogen.
Det är svårt att svara på dina inlägg LimeTime, eftersom du lätt "misstolkar" vad andra skriver.

Ett värre problem är att du och flixa81 verkar vilja skapa trådsanningar för att förbättra er position i någonting ni verkar uppfatta som en debattävling. Om ni har svårt att övertyga andra om er uppfattning att SD är GM så kan ni inte lösa problemet genom att föra in egna uppgifter "från källa med insyn i utredningen".

Ni kanske vinner kortsiktiga debattmässiga fördelar genom att skapa trådsanningar om att mobilen inte skall ha hittats, eller att någon skall ha sett SD på platsen, men det försvårar för oss andra som vill kunna bilda oss en uppfattning utifrån korrekt och pålitlig information.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 18:14.
Citera
2018-07-29, 18:23
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ja förmodligen ngt av det, eller att hon inte vågar släppa / lämna honom nu.

Men på geo sidan har de skrivet

Den ljusnande framtiden är vår!

Konstigt det blev just så efter LW död
Har de nyligen skrivit så ?

någon som har LW's födelsedata ?
Citera
2018-07-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är svårt att svara på dina inlägg LimeTime, eftersom du alltid "misstolkar" vad jag skriver.

Ett värre problem är att du och flixa81 verkar vilja skapa trådsanningar för att förbättra er position i någonting ni verkar uppfatta som en debattävling. Om ni har svårt att övertyga andra om er uppfattning att SD är GM så kan ni inte lösa problemet genom att föra in egna uppgifter "från källa med insyn i utredningen".

Ni kanske vinner kortsiktiga debattmässiga fördelar genom att skapa trådsanningar om att mobilen inte skall ha hittats, eller att någon skall ha sett SD på platsen, men det försvårar för oss andra som vill kunna bilda oss en uppfattning utifrån korrekt och pålitlig information.

Vilken korrekt och pålitlig information på SDs oskuld har du själv framfört? Det är väl ett högst rättmätigt krav att även du själv kan motsvara de krav du ställer på andra?

Måste erkänna att jag för egen del har stora svårigheter att finna dylika från dig, trots ivriga förfrågningar.

Jag väntar tålmodigt.
Citera
2018-07-29, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Har de nyligen skrivit så ?

någon som har LW's födelsedata ?

Den 25 Juli 2018 skrevs det.
Citera
2018-07-29, 18:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken korrekt och pålitlig information på SDs oskuld har du själv framfört? Det är väl ett högst rättmätigt krav att även du själv kan motsvara de krav du ställer på andra?

Måste erkänna att jag för egen del har stora svårigheter att finna dylika från dig, trots ivriga förfrågningar.

Jag väntar tålmodigt.
Jag har ingen som helst information som kan anses tala för att han inte är GM, och jag har heller aldrig påstått att det finns någon sådan information. Vad det handlar om här är väl att försöka förstå varför polis och åklagare tror/trodde att han är GM.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 18:39.
Citera
2018-07-29, 18:44
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det är svårt att svara på dina inlägg LimeTime, eftersom du lätt "misstolkar" vad andra skriver.

Återigen inget svar på frågan. Precis som jag misstänkte.
Det är svårt för mig att misstolka något som du inte ens klarar av att svara på, tycker du inte?!

Jag håller SD som trolig gärningsman just nu, det har du rätt i. Skulle information framkomma som pekar åt ett annat håll så har jag inga problem att skifta fokus. Har du?

Att jag skulle se det här som en debatttävling är enbart ett påhitt från dig. Som inte stämmer.

Vad det gäller att skapa trådsanningar så har min ambition aldrig varit att skapa sådana. Det står dig fritt att välja vilka uppgifter du tror på. Att du inte tror på mina har du gjort tydligt från start. Du tyckte till och med att jag ”kunde gett fan i att skriva” när jag inte ville röja min källa.

Sluta upp med att förklara din ovilja att redogöra för dina argument genom att vända det till något som skulle ligga hos mig. Jävligt lågt. Ta du ansvar för ditt. Så tar jag ansvar för mitt.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-29 kl. 19:11.
Citera
2018-07-29, 18:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../

Det kanske beror på att alla inte inser att de riskerar att fungera som verktyg när de får (des-)information "från källa med insyn i utredningen". Det är helt enkelt källans sätt att identifiera var eventuella läckor finns, och i vilka forum de distribueras.

Alternativt finns det en egen agenda när (o-)bekräftade uppgifter sprids i diskussionsforum. Antingen för att vilseleda, alternativt i syfte att ta bort fokus från andra diskussioner som förs, då dessa börjar bli alltför "brännande".

Så en smula sund källkritik sitter, som vanligt, inte helt fel. I synnerhet inte i ABoK-trådarna där pågående utredningar diskuteras
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-29 kl. 18:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in