2018-07-29, 15:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Så härligt och underbart att man äntligen kan andas och röra sig i sitt hem. Det här är lika gärna höst för mig om det innan var vår nya sommar Dessutom brukar löven ändra färg om två-tre veckor.

Viktigaste frågan. Hur mår årets blåbär, är det någon som vet hur de blivit i år?

Det blir nog frysta blåbär från mataffären I år.
Citera
2018-07-29, 15:32
Medlem
dialektikers avatar
Jag fick iallafall utrett igår av apoteket hur man intar köpt vätskeersättning. Jag har ju intagit Resorb som man köper, vid behov. På paketet står det att man blandar ut en brustablett med 120 cl vatten. Då jag pratade med sjukvårdsupplysningen sa de att man visst kan dricka mer vatten än det. Men farmaceupten sa att man ska inte dricka mer då man just intar det (den där brustabletten utblandat i drygt 1 dl vatten) för njurarnas skull. Blir så störd på sjukvårdsrådgivningen som sa att visst kan man dricka mer vatten. "Det är bara så om man är magsjuk så brukar man inte få i sig mer vatten"

Om man blandar till egen vätskeersättning enligt sjukvårdsrådgivningens recept kan man dock dricka upp hela litern man blandat på en gång.
Citera
2018-07-29, 15:37
Medlem
elgecys avatar
Var på en trevlig tillställning hos en bekant igår. Tyvärr blev festen tvungen att för flera avbrytas på grund av värmen, inkl mig själv. Börjar rejält tröttna på denna hetta, livskvalitén är påtagligt försämrad.
Citera
2018-07-29, 15:46
Medlem
dialektikers avatar
Ingen som har mer koll på om räddningsfilt utanför fönster är mycket mer effektivt?
Sambon menar på att det är extra effektivt för det är guld på ena sidan och aluminium på andra sidan. Och guldsidan sätter man utåt. Extra effektivt enligt sambon. "inte för intet att man skyddar satelliter med guldbetäckning mot värmen". Men den var ju väldigt prasslig den där räddningsfilten. Och dottern tyckte det blev fult utifrån altanen.
Senast redigerad av dialektiker 2018-07-29 kl. 15:52.
Citera
2018-07-29, 16:02
Bannlyst
Fyfan vad skönt nu när vi fick åska, moln och regn i stockholmsområdet.

Tack det var jävligt efterlängtat.
Citera
2018-07-29, 16:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Så härligt och underbart att man äntligen kan andas och röra sig i sitt hem. Det här är lika gärna höst för mig om det innan var vår nya sommar Dessutom brukar löven ändra färg om två-tre veckor.

Viktigaste frågan. Hur mår årets blåbär, är det någon som vet hur de blivit i år?

En kompis var ute och red i går kväll i skog strax norr om Norrtälje. Vissa träd var orange och blåbärsriset var GULT.
Citera
2018-07-29, 16:38
Medlem
Har säkert skrivits i tråden ett antal gånger, men det enda rätta hjälpen är ÖL, massor av iskall ÖL.
Citera
2018-07-29, 16:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Har säkert skrivits i tråden ett antal gånger, men det enda rätta hjälpen är ÖL, massor av iskall ÖL.

Håller med till fullo. 5 backar öl kvar så nu är det fan dags att åka till Tyskland igen:-)
Citera
2018-07-29, 16:52
Medlem
hippilis avatar
Blev för många kalla öl för oss i natt. Fick en överraskning när jag vaknade i morse såg att det sitter vanlig bilsolsydds film på alla husets fönster. Det blev förvånade bra och med den hemgjorda kyl anläggning jag gjorde är det runt 24 grader inne nu.
Citera
2018-07-29, 17:26
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ingen som har mer koll på om räddningsfilt utanför fönster är mycket mer effektivt?
Sambon menar på att det är extra effektivt för det är guld på ena sidan och aluminium på andra sidan. Och guldsidan sätter man utåt. Extra effektivt enligt sambon. "inte för intet att man skyddar satelliter med guldbetäckning mot värmen". Men den var ju väldigt prasslig den där räddningsfilten. Och dottern tyckte det blev fult utifrån altanen.

Känns dock som ett bra sätt att sätta eld på naturen...reflekterande material riktat utåt mot naturen

Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Fyfan vad skönt nu när vi fick åska, moln och regn i stockholmsområdet.

Tack det var jävligt efterlängtat.

Säger det igen, när hände detta??
Själv märkte jag bara att det mullrade lite ovanför huset vid 4 tiden inatt men inte fan hörde jag eller såg något regn, det är likförbannat lika jävla varmt fortfarande
Citera
2018-07-29, 17:28
Medlem
dialektikers avatar
Så mysigt att sätta sig med en kall öl på kvällen vid en utebar. Satt vid Medis igår. Men hur är det med alkoholintag och vätskebrist?
Man får ta det med måtta.
Citera
2018-07-29, 17:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Känns dock som ett bra sätt att sätta eld på naturen...reflekterande material riktat utåt mot naturen

Frågade sambon. Ingen fara. Den är ju skrynklig. Måste vara ett koncentrerat återreflekterande ljus för att bli farligt. Men den var så prasslig och jobbig att ha den där filten så hoppar nog den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in