2018-07-29, 17:49
Avstängd
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Var på en trevlig tillställning hos en bekant igår. Tyvärr blev festen tvungen att för flera avbrytas på grund av värmen, inkl mig själv. Börjar rejält tröttna på denna hetta, livskvalitén är påtagligt försämrad.

Generellt dödar kylan mer människor än värmen, riktigt överdrivet att använda värmen som argument till att man inte orkar enklare aktiviteter
Citera
2018-07-29, 17:54
Medlem
dialektikers avatar
Det har ju kommit in flera i tråden och sagt att de sätter aluminium utanför på fönstren. Undrar hur de praktiskt går tillväga? Sätter de upp sån aluminium som man har i ugnen då? Och låter det sitta kvar hela tiden? Det kan man ju inte göra. Man vill ju ha ljusinsläpp mellan varven.
Citera
2018-07-29, 18:01
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Säger det igen, när hände detta??
Själv märkte jag bara att det mullrade lite ovanför huset vid 4 tiden inatt men inte fan hörde jag eller såg något regn, det är likförbannat lika jävla varmt fortfarande

5-6-tiden svepte det in från sydost enligt någon regnkarta jag kollade på när det hände. Himlen öppnade sig riktigt ordentligt, i typ en kvart, efter ganska brutal åska.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kraftig-aska-och-lokala-skyfall-under-sondagsmorgonen
Citera
2018-07-29, 18:55
Medlem
dialektikers avatar
I tiodygnsprognosen på yr.no säger de att det ska bli 18 grader om tio dagar. Men prognoserna har gjort en besviken hela tiden, så man vågar verkligen inte ta ut något i förskott.
Tänk om det skulle vara sant ändå?
Citera
2018-07-29, 18:59
Medlem
dialektikers avatar
OBS, alla som är med i den här tråden är hatare av värmeböljor. De som klagar på det och uppskattar värmeböljor kan ju starta en egen tråd för dyrkare av värmeböljor.

Btw, äckligt väder idag. Jag har inte svettats mycket under den här torra värmeböljan som varit, och det har varit positivt. Men idag svettas man och det är äckligt i luften.
Fuktiga värmeböljor är riktigt läskiga. Flera grader mer än temperaturen är, känns de också.
Citera
2018-07-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det blir nog frysta blåbär från mataffären I år.

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
En kompis var ute och red i går kväll i skog strax norr om Norrtälje. Vissa träd var orange och blåbärsriset var GULT.
Ja det blir nog frysdisken om det är så. Förväntat möjligtvis men tråkigt.
Citera
2018-07-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
Generellt dödar kylan mer människor än värmen, riktigt överdrivet att använda värmen som argument till att man inte orkar enklare aktiviteter

I vilket land då? Hur sträng kyla pratar du om? Varför dör fler pga kyla jämfört med värme - alla hem i Sverige har uppvärmning men ganska få har AC.

Han sa att de avbröt festen pga värmen, inte att någon dog. Vad vill du säga med ditt inlägg? Har du källa till det du nu menar?

Slutligen undrar jag varför du anser dig veta hur andra reagerar på värme bara för att du reagerar på ett visst sätt? Tror du alla människor är exakt som du?

Riktigt konstigt och onödigt inlägg av dig.
Citera
2018-07-29, 22:34
Medlem
norther1s avatar
Har ingen AC och bara två fönster i min lägenhet, så luftcirkulationen är förjävlig och det är typ 30 grader här inne. Luktar som en blandning av ollon och gammal ost. Flyttar in i duschen snart, där kan jag i alla fall kyla ner mig 24/7
Citera
2018-07-29, 22:48
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Har ingen AC och bara två fönster i min lägenhet, så luftcirkulationen är förjävlig och det är typ 30 grader här inne. Luktar som en blandning av ollon och gammal ost. Flyttar in i duschen snart, där kan jag i alla fall kyla ner mig 24/7
Har fönster i rummet och köket, men köket är i ett separat rum så korsdrag är skitsvårt att få. Om man inte öppnar ytterdörren.
Citera
2018-07-30, 00:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det har ju kommit in flera i tråden och sagt att de sätter aluminium utanför på fönstren. Undrar hur de praktiskt går tillväga? Sätter de upp sån aluminium som man har i ugnen då? Och låter det sitta kvar hela tiden? Det kan man ju inte göra. Man vill ju ha ljusinsläpp mellan varven.
Jag hade aluminium för länge sedan och det var vanlig folie man köpte och det blir trist i längden.

Så i min nya lägenhet har jag permanent satt upp solskyddsfilm från Biltema i vardagsrummet och det fungerar bättre. Jag hade ändå för det mesta persiennerna nere för att slippa sol som förstör TV-bilden eller lyser i ansiktet, så det var ändå rätt mörkt, vilket inte är så olämpligt ändå. Med solskyddsfilm blir det något lite mörkare i rummet än helt utan, men man kan se ut – dock inte in. Det ljus som kommer igenom och in i rummet är också helt kallt och värmer inte upp någonting alls.

Rekommenderas även om et inte är en sådan här sommar.
Citera
2018-07-30, 02:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag hade aluminium för länge sedan och det var vanlig folie man köpte och det blir trist i längden.

Så i min nya lägenhet har jag permanent satt upp solskyddsfilm från Biltema i vardagsrummet och det fungerar bättre. Jag hade ändå för det mesta persiennerna nere för att slippa sol som förstör TV-bilden eller lyser i ansiktet, så det var ändå rätt mörkt, vilket inte är så olämpligt ändå. Med solskyddsfilm blir det något lite mörkare i rummet än helt utan, men man kan se ut – dock inte in. Det ljus som kommer igenom och in i rummet är också helt kallt och värmer inte upp någonting alls.

Rekommenderas även om et inte är en sådan här sommar.
Tips bara om du på natten slår på en barnförbjuden rulle i TV-soffan och tror du är osynlig. Är det mörkt ute och ljust inne blir effekten tvärtom dvs alla ser in men du ser inte ut i alla fall gäller detta dom flesta typer av solskydd.
Citera
2018-07-30, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Var på en trevlig tillställning hos en bekant igår. Tyvärr blev festen tvungen att för flera avbrytas på grund av värmen, inkl mig själv. Börjar rejält tröttna på denna hetta, livskvalitén är påtagligt försämrad.

Instämmer, om det inte vore för all brottslighet så skulle jag flytta till något ställe i Sydafrika typ Johannesburg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in