2018-07-27, 22:10
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Sannolikheten att SD anhängare går över till S är nog ganska liten. Det är du som är dum i huvudet som ens nämner detta.
Det var ett exempel. Att sedan under en procentenhet av SD:s anhängare skulle kunna gå tillbaka dit de kom ifrån är knappast osannolikt. Tölp.
2018-07-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag känner flera 75-85 åringar som röstat S hela livet, Nu är det SD som gäller. S tappar överallt, allra helst i gamla bruksorter.

Mindre industriorter är SD:s allra starkaste fästen.
Framför allt sådana ställen som inte är kommunens huvudort.
2018-07-28, 00:09
Medlem
S.Kandals avatar
Jag har senaste året inte hört en endaste människa i min bekantskapskrets säga något nedsättande/negativt om Jimmie Åkesson. Och bland dessa finns några rejält pk-skadade stackare. De klankas fortsatt ner på Sd av olika anledningar men Åkesson är banne mig numera
untouchable. Något schizofren situation detta då Åkesson i mina ögon är Sd, folk är inte kloka.

Summa summarum...

Åkessons tålamod, vilket stundom retat mig till vansinne, kommer att visa sig vara ett vinnande koncept i september.
2018-07-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Sannolikheten att SD anhängare går över till S är nog ganska liten.

Jag instämmer.

Citat:
Det är du som är dum i huvudet som ens nämner detta.

Det där var onödigt. Du har just sagt vad du ville säga, att det är osannolikt att gamla Socialdemokrater som blivit Sverigedemokrater går till tillbaka till S, eller att Sverigedemokrater av någon sort går över till S.

Varför måste du sänka dig själv till en lägre nivå genom att kalla din meningsmotståndare dum i huvudet?
2018-07-28, 09:00
Medlem
8711s avatar
Det är oerhört ovanligt att någon som gått till SD överhuvudtaget lämnar igen för sina ursprungspartier i sjuklövern. Forskningen visar att väljarna trivs i Sverigedemokraterna och har hittat hem. Sverigedemokraterna har Sveriges överlägset mest trogna väljare, jag har sett undersökning på 92% som stannar mellan valen, sjuklöverpartierna har 40-70% på sin höjd.

Detta är såklart en viktig faktor och tyder starkt på att Sverigedemokraterna lyckas få väljare från alla läger att trivas i partiet trots ofta olika bakgrund. Nu har man en ny gemensam vision om Sveriges framtid i Sverigedemokraterna.
2018-07-28, 09:34
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
”Sverigedemokraterna kan gå om Socialdemokraterna, menar Tommy Möller, professor i statsvetenskap när han kommenterar den nya opinionsundersökningen från Novus, Den ger 23 procent till Socialdemokraterna, 21 till Sverigedemokraterna och 19 för Moderaterna.”

Källa SR Studio Ett
I klartext: -Allt tyder på att Sverigedemokraterna nu är Sveriges klart största parti. förbered er.
Om inte SD redan konstaterats vara Sveriges största parti skulle det aldrig nämnas överhuvudtaget. Men att ärligt visa det för svenska folket ligger ju inte i våran "objektiva" medias intresse..
2018-07-28, 09:39
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
I valet 2010 fördubblades inte riktigt SDs väljarandel (från 2.93% +2.70%), men antalet SD-väljare fördubblades ändå drygt från (162 463 +177 147). Sossarna växte mycket långsammare för 100 år sedan. FP, KD och VPK har haft var sin kraftiga uppgång på 1980- och 90-talen, men det har inte varat i mer än ett enda val, även om de nådde SDs nivå 2014. Att ett parti med tvåsiffrig väljarandel fördubblas är nytt, och det är nya tider vi lever i nu med ny slags media och med ett degenererat politiskt etablissemang.

Ett problem med det är SDs fjäskande för Moderaterna. Många sossar hatar moderater mer än allt annat, bara för deras varumärkes skull helt oavsett politikens innehåll.
Av gråsossarna påstås det dö bort 4% om året(eller var det procentenheter? minns inte?),så många av sossarna det rör sig om är faktiskt de som lurades av Reinfeldt,men sedan återvände.Dom lär knappast vara totalt hatiska mot M.S har ju tidigare varit nästan lika hatiska mot Vänstern,så det där ideologiska snacket gäller knappast i dag.
2018-07-28, 09:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
OCh nu så har det kostat tilliten till Expressen, trots att de nu försöker att genomföra någon form av U-sväng....i alla fall i en del frågor.
Men Expressen är alliansens husorgan så förra valet gällde det att skydda alliansen ,idag är SD till stor del min fiendes fiende ,och alltså en vän..
2018-07-28, 10:21
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
På några års sikt kan jag se framför mig en riksdag med SD 25% (tagit S’ plats), AfS 20 % (tagit M:s plats), MED 10 % (tagit Fp:s plats), CP 10 %, V 5 %, Hamas 30 %.

Hamas 30% lol... bara i storstäderna.

Igårr en främmande gammal dam på t-bana sa till mig att SD är sista chansen att rädda Sverige.

"Kanske är de fascister men vi kan bli av de senare. Vi måste rädda landet först."
2018-07-28, 10:26
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Summa summarum...

Åkessons tålamod, vilket stundom retat mig till vansinne, kommer att visa sig vara ett vinnande koncept i september.

Det är anledning till hans succéer, speciellt på TV
2018-07-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
den gamla arkiverade tråden om SD i opinionsundersökningar
Den har jag efterfrågat flera gånger, men utan resultat.
Har du någon länk?
2018-07-28, 10:44
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är oerhört ovanligt att någon som gått till SD överhuvudtaget lämnar igen för sina ursprungspartier i sjuklövern. Forskningen visar att väljarna trivs i Sverigedemokraterna och har hittat hem. Sverigedemokraterna har Sveriges överlägset mest trogna väljare, jag har sett undersökning på 92% som stannar mellan valen, sjuklöverpartierna har 40-70% på sin höjd.

Detta är såklart en viktig faktor och tyder starkt på att Sverigedemokraterna lyckas få väljare från alla läger att trivas i partiet trots ofta olika bakgrund. Nu har man en ny gemensam vision om Sveriges framtid i Sverigedemokraterna.
Det sammanhållande kittet är nog folkhemstanken, något som idag båda sossar och konservativa kan längta tillbaks till.
S har med kraft tagit stort avstånd till folkhemmet, något som deras gräsrötter inte alls vill sanktionera.

S, med sin partistyrelse, har blivit en lekstuga för ytterlighetsaktivister samtidigt som kärnväljarna är starkt rotade i folkhemstanken.

Fittmössor, hijabupprop, knytblusupprop, finansiering av Hamas, toaletter för ett tredje kön, HBT-certifiering, alla gratispengar till de som inte har förtjänat att ta del av välfärden, skolgång, socialbidrag och nästan gratis tandvård för illegala, "Afghanlagen", Afghaner med familjer i Iran som får stanna i Sverige pga situationen i Afghanistan, Afghaner som erhåller finansiering för att besöka sina familjer i Iran då de "mår dåligt utan familjen" och nu alla lögner i samband med skogsbränderna.

Vilken gräsrotssosse kommer inte att känna sig hemma hos SD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in