2018-07-27, 18:43
Medlem
fintnirs avatar
Jag tycker faktiskt att det hjälper att läsa den här tråden, då känns det redan mycket bättre när man får höra om hur illa folk har det där ute i landet.
Citera
2018-07-27, 19:05
Medlem
biljons avatar
Köp en stor bilkylare, finns billiga på skroten, koppla loss duschmunstycket i badrummet, montera slangen i kylarens inlopp, placera hela paketet i badrummet, ställ en fläkt på ena sidan av kylaren, dra på lagom mycket kallvatten, njut av kylan.
Citera
2018-07-27, 19:19
Medlem
Ormhunds avatar
När fan i helsike kommer det in en AC i lager hos nån butik?
Citera
2018-07-27, 19:21
Medlem
OkyDokys avatar
Drog på mig en iskall genomblöt morgonrock nu. jäkla vilken upplevelse. . Det måste ni pröva
Citera
2018-07-27, 19:51
Medlem
mr.demons avatar
Det är 30 plus nu. Skönt som fan. Synd bara att det är så varmt inomhus. Annars hade gärna få vara 25-30 grader lååång tid.

Kan iofs också få ganska så mycket huvudvärk osv av värmen. Men hellre värme 25 plus än kyla 10-20 minus.

Och att inte glömma alla lättklädda snygga brunbrända brudar! Hey baby!
Citera
2018-07-27, 20:01
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-barn
Älskar sol och bad, men tål inte värmen. Jag svettas inte alls i princip utan får feber i stället, huvudvärk och magen risar ihop. Har tagit upp det med ngr läkare som bara glor på mig och byter ämne liksom.
Jag dricker mycket (bara vatten) och ser till att få i mig salt. Badar och duschar flera ggr om dagen, men det hjälper inte så mycket.
Är det någon som känner igen sig, som funkar på samma sätt?

Ja, samma här. Jag har lågt blodtryck och det blir ännu värre i denna värme. Svimmar nästan i denna värme. Är i princip sängliggande, utan AC och får upp till 38 grader i min lägenhet. Jag kan bli lite irriterad på alla som viftar bort det med att man ska "njuta". Vilka narcissistiska, osympatiska typer, förmodligen med AC och/eller bil de kan få stunder av sval luft i. Alla har tyvärr inte de möjligheterna och jag mår fysiskt dåligt av värmen. Ska tilläggas att jag är ung och smal. Men nordisk. Vet ärligt talat inte om det dna-mässigt kan spela in i att man inte hanterar värmen bra..
Citera
2018-07-27, 20:11
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Ja, samma här. Jag har lågt blodtryck och det blir ännu värre i denna värme. Svimmar nästan i denna värme. Är i princip sängliggande, utan AC och får upp till 38 grader i min lägenhet. Jag kan bli lite irriterad på alla som viftar bort det med att man ska "njuta". Vilka narcissistiska, osympatiska typer, förmodligen med AC och/eller bil de kan få stunder av sval luft i. Alla har tyvärr inte de möjligheterna och jag mår fysiskt dåligt av värmen. Ska tilläggas att jag är ung och smal. Men nordisk. Vet ärligt talat inte om det dna-mässigt kan spela in i att man inte hanterar värmen bra..
38 låter väldigt mycket. Har du så hög temperatur, måste du ta i tur med det.
Själv har jag runt 30-32. och jag mår dåligt bara av dom siffrorna. .
Citera
2018-07-27, 20:18
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Drog på mig en iskall genomblöt morgonrock nu. jäkla vilken upplevelse. . Det måste ni pröva

Fan, tänkte på det igår. Har dock ingen. men en blöt i frysen 30 min lär kyla bra.
Citera
2018-07-27, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Fan, tänkte på det igår. Har dock ingen. men en blöt i frysen 30 min lär kyla bra.

Åka blå linjen, där är det kallt. Speciellt på perrongerna.
.
Citera
2018-07-27, 21:42
Medlem
Att inte bo i en takvåning med fönster på den soliga sidan utan ac är ju en väldigt bra idé just nu.

Tänk på att storleken på fläkten som ni har för att kyla ned er med är ganska avgörande, om ni inte har ac i värmeböljan. En fördubbling av fläktens diameter ger i regel ungefär fyra gånger mer luftflöde (om vi förenklar och bortser från övriga parametrar såsom motoreffekt och bladens design m.m....). En bordsfläkt ca 200 mm är inte mycket att hänga i julgranen jämfört med den där golvstående 400 mm-fläkten även om den sistnämnda är en billig skräpartikel tillverkad i Kina.
Citera
2018-07-27, 22:35
Medlem
snorbasses avatar
Undrar om lägenhet i norrläge istället för söder blir en selling point efter den här sommaren...
Citera
2018-07-27, 23:06
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Fyfan alltså. Gick på en promenad för första gången idag och dog av svett redan efter 5 minuter. Fick ta mig hem igen i panik.

Snälla kan inte kylan komma igen.
endast på promenader efter klockan 21-22, beroende på hur varmt det var på dagen. Det är faktiskt riktigt skönt. Ingen sol och 24C ute just nu.
Gå inte ut på morgonen, även om det är svalt, för solen är där och det blir varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in