2018-07-27, 09:44
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Seriös fråga: hur man bör resonera kring att jämföra denna aktion med t.ex. trädkramare och sittstrejkare som hindrar och protesterar mot avverkningar och gruvexploatering?

Ens första tanke är såklart att Elin är en vänsteridiot och att hon självklart bör eskorteras av planet och åtalas. Men samtidigt bör man väl i en demokrati ha möjlighet att protestera mot lagar och beslut som man tycker är felaktiga? Annars kan man väl hamna i en sits där det helt plötsligt införs någon laga som är helt skogstokig men som man inte kan protestera mot?

Ska man se det som att detta är värre än t.ex. en sittstrejk mot gruvdrift eftersom det påverkar andra medborgare negativt (de andra passagerarna)?

Eller är det värre eftersom det verkar ha satts i system av aktivisterna?

Eller är det värre eftersom det finns tydliga regler mot att bete sig såhär på ett flygplan, och att det mest irriterande därför är att det slutar med att BÅDE Elin och afghanen får lämna planet (dvs. hennes aktion lyckades)?

Går det överhuvudtaget att jämföra denna typen av aktion med andra som vi normalt sett är mer tillåtande med? Om inte, varför?

Träd och natur är väl värdefulla för Sveriges befolkning i jämförelse med en utvisad afghan.

Det är där skon klämmer. Värde. Allt handlar om värde.
2018-07-27, 10:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag hoppas hon får betala flygförseningen och lönerna till personer som jobbat med denna utvisning som hon stoppade. Att försena ett flygplan är absolut inte billigt.

Hon kan i annat fall åka med invandraren och flytta in till honom och kanske bli en av hans fem fruar. Blir så trött på dessa kvinnor och givetvis så ska det skrivas om det i media så mycket det går.
2018-07-27, 10:02
Moderator
Neksnors avatar
Även om hon inte sysslat med något brott som luftfartssabotage så riskerar väl flygbolaget (Turkish) extrakostnader för att planera om anslutande flyg, eventuella hotellövernattningar för passagerare, ersättning för försenat flyg, eventuellt förlängd parkeringstid på Landvetter mm? Finns det inte möjlighet att kräva henne på de pengarna? SAS ville ju ha runt 170000 kr för sanering av en rökande passagerare (fast rökningen kanske var olaglig).
Sedan är frågan om flygbolaget tycker att det är lämpligt för varumärket att kräva en liten blond svensk flicka på $$$.
Jag anar dock ett så kallat PK syntax error eftersom Turkiet, och då även flygbolaget, är muslimskt, vilket innebär att de är goda. Tur att hon inte protesterade på ett blåögt ariskt flygplan.
2018-07-27, 10:06
Medlem
mau5s avatar
Det var väldigt viktigt att dra fram telefonen för att sända live. För vilken anledning? Jag misstänker att hon ville få massvis med ryggdunkar, det handlar inte om att rädda någon alls. Det handlar om att hon vill samla poäng hos godhetsvänstern.
2018-07-27, 10:06
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Även om hon inte sysslat med något brott som luftfartssabotage så riskerar väl flygbolaget (Turkish) extrakostnader för att planera om anslutande flyg, eventuella hotellövernattningar för passagerare, ersättning för försenat flyg, eventuellt förlängd parkeringstid på Landvetter mm? Finns det inte möjlighet att kräva henne på de pengarna? SAS ville ju ha runt 170000 kr för sanering av en rökande passagerare (fast rökningen kanske var olaglig).
Sedan är frågan om flygbolaget tycker att det är lämpligt för varumärket att kräva en liten blond svensk flicka på $$$.
Jag anar dock ett så kallat PK syntax error eftersom Turkiet, och då även flygbolaget, är muslimskt, vilket innebär att de är goda. Tur att hon inte protesterade på ett blåögt ariskt flygplan.

Tror att Turkish Airlines ändå vill ha någon form av ersättning. Flygbranschen är ganska pressad så det låter väl inte helt orimligt.

Släng jäntan i fängelse!
2018-07-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Ja, alltså jag vet inte, men jag gissar det p.g.a. henoms rakryggade uppträdande. Kunde bara önskat att hen mer tydligt utmålat att skulden för utvisningarna är Svetsarens!
Vad är en henom och vad är en hen?
2018-07-27, 10:08
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Ja, alltså jag vet inte, men jag gissar det p.g.a. henoms rakryggade uppträdande. Kunde bara önskat att hen mer tydligt utmålat att skulden för utvisningarna är Svetsarens!
Henom?! Kan du inte stava?

Elin är väl en flicka eller?

På vad sätt är utvisningarna löfvéns fel?

Du har svårt att få till ett enda rätt...

Gruppboende så klart...
2018-07-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
En riktig martyr och hjälte. Det är vad du är Elin!<3<3<3

#HatersGonnaHate
#GagOrdah
#LetsTalkAboutTheOrdah

Hashtags är meningslösa på detta forum, lägg ner med det.

Vi väntar fortfarande på dina källor i tråden. Du vet om den där svälten som finns i Afghanistan. Blir ju annars ganska pinsamt om du ska försvinna från diskussioner varenda gång du har fel. Ger inte särskilt mycket trovärdighet för framtiden. Du har tid att leta upp källorna nu när du är avstängd ett tag. Ska bli intressant att ta del av informationen.
2018-07-27, 10:15
Medlem
Emanuel karlsten hyllar Elin i dag i GP dock såklart inte utan förbehåll."Sällsynt stark uppvisning i civilkurage" skriver han. Antar att han suktar efter jobb på SR/SVT Tv 4.
2018-07-27, 10:19
Medlem
Engelitzs avatar
Om man tänker sig att en man stoppar avvisning av en högerextremist som riskerar straff i ex Ukraina. . Undrar om han skulle bli lika hyllad som lätt efterbliven blond tjej på 18??
2018-07-27, 10:19
Avslutad
Det hon gjorde är olagligt men media och politiker verkar gilla olagligheter Hoppas hon utvisas också
2018-07-27, 10:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det hon gjorde är olagligt men media och politiker verkar gilla olagligheter Hoppas hon utvisas också
Nja, inte när det gäller tandhygienister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in