2018-07-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo, men det är ju ofta försenade plan av olika anledningar, och så mycket tid kan det inte ha tagit.
Regelverket kring förseningar ha väl varenda flygbolag garderat sig emot, så det får man acceptera ibland. Man får ha vidareflyg med marginal helt enkelt.

Haha, försäkringsbolagen lär vara mest missnöjda med Elins påhitt. Blir mkt deg dem får punga ut nu på allrisken
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag förstår att detta kan vara förvirrande, och jag vet inte om jag på ett enkelt sätt kan förklara vad jag menar, men jag ska försöka.

Hennes rätt att ställa sig upp i planet är i grunden samma rätt som ger NMR möjlighet att demonstrera på gator och torg. I grund och botten - om man tar bort allt lull-lull.

Jag håller varken med NMR eller denna tjej, men jag bävar för ett samhälle där dom tvingas till marken i en skur av gummikulor. Det är precis dom rösterna som nu höjs, både till vänster och höger. Om att begränsa rättigheter, och ge staten större makt att agera mot människor som inte håller med.

Jag väljer att se lite längre än näsan i detta fall, för vi som folk kommer annars att förlora på det. Söndra och härska...

En olaglig "aktion" (som i fallet med Ersson) eller en olaglig demonstration skall förstås stoppas. I Erssons fall hade det räckt med att snabbt och lätt lyfta henne ur planet, utan vare sig övervåld eller gummikulor eller tårgas.
Ersson anser sig stå över lagen i kraft av hennes förment goda syfte, och dessvärre får hon massor av ryggdunkar och handhjärtan för sitt tilltag. "Aktionen" ger i konsekvensens namn alla andra samma rättighet oavsett bevekelsegrund, så länge man kämpar för det man tror på och oavsett vad lagen säger.
Lagen ska vara lika för alla. Gillar man inte lagen får man försöka ändra den på demokratiska sätt. Hur kan detta vara förvirrande?
Senast redigerad av IvrigeIvar 2018-07-26 kl. 22:41. Anledning: edit
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
På vilket sätt då?
Sparka in vidöppna dörrar är inget nån ska ha cred för, skämmas för om något
och vad då fredligt, hur fredligt är luftfartssabotage samt olaga frihetsberövande vilket hon utsätter alla passagerarna samt flygpersonalen för.

Vad ska jag säga. Jag gillar folk som vågar sticka ut hakan och utmana. Det är därför jag gillar SD exempelvis.
2018-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
ALLA som inte uppför sig i ett flygplan skall omedelbums och om det behövs även med behövligt våld ur planet. PUNKT. Luftfartssabotage är vad detta är. Skulle det ses mellan fingrarna här då är det snart inga plan som kan lyfta enligt tidtabell. Det NYA demonstration-forumet ( PÅ ETT PLAN).

Ja bara läsa polisens beslut - inget brott har begåtts så vi får se när nästa person får för sig att testa att bara ställa sig och vägra sitta. Vid rättegång kan dem alltid hänvisa till detta fall och förmodligen klara sig..
2018-07-26, 22:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Problemet är att Elin var så inställd på att rädda en ostraffad 20-åring att när den inte fanns på planet valde hon att rädda en 52-åring dömd för misshandel utan att veta jack shit om personen. Och massorna applåderar.
Fan den där mannen kunde ha varit Lex Luthor och Elin bara sket i det för att få känna sig god en vecka.
Hon bör skämmas ögonen ur sig.

Vad du menar med Ramberg får du ta sakta en gång till.

Källa på misshandeln tack, och då i domslut, FU eller handling av slag som bevisar att mannen är dömd för brott i Sverige.
2018-07-26, 22:43
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Ja bara läsa polisens beslut - inget brott har begåtts så vi får se när nästa person får för sig att testa att bara ställa sig och vägra sitta. Vid rättegång kan dem alltid hänvisa till detta fall och förmodligen klara sig..

När kom beslutet att inget brott har begåtts? En anmälan har ju uprättats, har den lagts ned redan?
2018-07-26, 22:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Haha, försäkringsbolagen lär vara mest missnöjda med Elins påhitt. Blir mkt deg dem får punga ut nu på allrisken

Om dom som reste med planet är i majoritet svenska medborgare och innehar en försäkring så ja, men för höjd premie krävs det lite mer.
2018-07-26, 22:45
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Källa på misshandeln tack, och då i domslut, FU eller handling av slag som bevisar att mannen är dömd för brott i Sverige.

DN har skrivit om det. Du gillar ju DN, så ring dem om källa, om du inte gillar DN som källa.
2018-07-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
När kom beslutet att inget brott har begåtts? En anmälan har ju uprättats, har den lagts ned redan?

Vetej hur jag länkar nu. Men står i Omni och DN
2018-07-26, 22:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vetej hur jag länkar nu. Men står i Omni och DN

Polisen: ”Hon har inte begått luftfartssabotage”
https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-om-stoppade-avvisningen-fran-landvetter-ovanligt/
2018-07-26, 22:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

(FB) Aktivist stoppade Utvisning i Göteborg idag (2018-07-23)
2018-07-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Hon är en rättshaverist som bör ha fängelse-straff !

Böter och fängelse.

Alla de som missar sina transfer, bokade tåg/buss/taxi vid landning. Kan bli riktigt dyrt. Hoppas fanskapet får en jävla böteslapp.

Men ja, krånglar en människa så ut med denna person. Flygtrafiken är väldigt tight och planerad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in