2018-07-27, 03:37
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Blir det ingen rättslig påföljd är det i princip fritt fram att tvinga fram politiska avgöranden genom att vägra sitta ner i ett flygplan.

Jag kanske ska ställa mig i närmsta plan imorn och vråla att jag inte kommer sitta ner för att jag tycker skatt är stöld? Myndigheterna måste ju böja sig för mig.
Eller göra tvärtom som batik-Elin gjorde "-Jag sätter mig inte förrän alla barnlajvare utvisas"
2018-07-27, 03:41
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Expressen har talat med Sver Erik Alheim och han anser också att det är brottsligt. Tobias Billström har skrivit om saken på facebook och förfäras över aktivistens stöd bland kändisar. Men som sagt, allt fler inser att hennes agerande nog inte var så bra.
Vilka är det som hyllar henne, är det Schyffert, Gardell och Ernman månne?
2018-07-27, 03:47
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Nä, han Esmail hade tydligen redan åkt. Istället var det en 52-årig ensamkommande som skulle avvisas på hennes flight. Jag kan tycka det är lite märkligt att polisen redan i detta skede, så tvärsäkert, har konstaterat att det absolut inte kan ha handlat om ett lagbrott.
Polisen är väl bajsnödig och inväntar tecken på vad dom ska tycka.
Polisen i Nord Korea hade avrättat fittan på plats!
2018-07-27, 03:50
Medlem
vanarts avatar
Fanns det verkligen ingen man på planet som kunde rest sig up och tagit fruntimret i nacken och "lett" henne ut? Nu reser jag inte till sådana destinationer men det kan ni ge er j*vulen på att jag gjort om jag funnits på planet.
2018-07-27, 03:57
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Fanns det verkligen ingen man på planet som kunde rest sig up och tagit fruntimret i nacken och "lett" henne ut? Nu reser jag inte till sådana destinationer men det kan ni ge er j*vulen på att jag gjort om jag funnits på planet.
Det riktigt sjuka är att du nog suttit häktad nu i så fall. Så sjukt är detta land!
Hoppas att flygbolagen slutar att flyga till Sverige men det skulle inte väcka våra transar i riksdagen.
2018-07-27, 03:58
Medlem
På sin presskonferens sade hon att "I am the people". jaja.
2018-07-27, 03:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I Jönköpingsposten som intervjuat Elin men också polisen:

https://www.jp.se/article/flygaktion-pa-landvetter-polisanmals/

Med tanke på att Afghanen som skulle utvisas tidigare hade suttit i fängelse för misshandel tror jag inte man ser milt på Elins aktion.
Efter den artikeln uttalar sig gränspolisen att det inte anses vara ett brott.
2018-07-27, 04:02
Medlem
Herregud, en studerande liten tjej på 22 år ses som en hjältinna och jämförs plötsligt med Raul Wallenberg, Nelson Mandela och Ghandi, av en relativt stor grupp människor. Hennes hjälteinsats? Stå upp, filma och snyfta på ett flygplan för att en kriminell 52-årig Afghan ska utvisas, kräva att denne man ska ut från flygplanet, annars "dör" han direkt han landat i Afghanistan. Förmodligen hade nog denna Afghan sett till att någon annan dött istället här i Sverige, om han fått stanna, större risk för det. Vilken "hjältinna", som dessutom inte ens var där för hans skull men hon var ju "tvungen" att följa sitt hjärta, även om det var helt fel Afghan hon försökte "rädda". Nu fick han åka ändå, tack och lov.

Vart är världen på väg? Detta är ju rent bizzart.
2018-07-27, 04:03
Medlem
jaochss avatar
Alltså, intentionen av att vilja rädda ett liv är väl nobel, men denna Elin är ju pinsamt dum och naiv.

-Hon har ingen aning om varför mannen blir deporterad.

-Mannen kommer tydligen att dö så fort han landar i Afghanistan, för där pågår det minsann ett krig. Detta vet Elin tydligen. Det kan inte bo några människor i Afghanistan, för alla dör i krig. Men det är krig trots att alla är döda. Konstigt!

-Mannen blir bara deporterad vid ett senare tillfälle i stället, hon har inte räddat någon, bara försenat folks hemresa/semester.

-Hennes tårar när folk står upp för att de vill sträcka på benen och hon tror att de stödjer henne. Hennes tårar när folk applåderar för att mannen och Elin är på väg av planet så att de kan fortsätta sin resa, men Elin tror att de stödjer henne. Det var faktiskt svårt att kolla på den delen av klippet för det var så fruktansvärt pinsamt.
2018-07-27, 04:10
Medlem
Vänta tills hon blir våldtagen vem hade hjälpt henne? Afghaner sluta hålla på kaoza i sitt land vi ska ej behöva ta hit dem här för skydda dem och ta hand. Allvarligt varför kan dem inte bara bete sig som vanligt folk. Nu kommer dem göra detta i Sverige ist
2018-07-27, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Vänta tills hon blir våldtagen vem hade hjälpt henne? Afghaner sluta hålla på kaoza i sitt land vi ska ej behöva ta hit dem här för skydda dem och ta hand. Allvarligt varför kan dem inte bara bete sig som vanligt folk. Nu kommer dem göra detta i Sverige ist
Helt enkelt vi vill inte ha dem här. De flesta kan inte bete sig, om dem kan det okej, men sjukt
2018-07-27, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123

De är inte ens Afghaner !! De kommer från Iran..De bluffar om sin ålder och slänger alla id-handlingar...De MÅSTE vara Afghaner och 15 år annars är deras ansökan i fara..Svensk-Hororna köper detta och stämplar ett PUT i deras pass..Du som skattebetalare betalar för evigt GRATTIS !!!!! Fatta hur jävla rö#-kn#llad du är !!l. ( Gå ur Svenska kyrkan som stödjer detta så sparar du 3500:-/år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in