2018-07-26, 22:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Hjältinna...
Citat:
Mannen i 50-årsåldern som skulle utvisas fick också lämna planet. Han är dömd för brott i Sverige och utvisningsärendet sköts av gränspolisen i region Syd, som inte vill kommentera om han utvisats.

– Han är dömd för brott i Sverige och har avtjänat sitt straff. Men det är Migrationsverket som har fattat beslut om utvisningen, han är inte brottsutvisad, säger Ewa-Gun Westford, presstalesperson på polisen region Syd.
dn.se
2018-07-26, 22:57
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Haha, försäkringsbolagen lär vara mest missnöjda med Elins påhitt. Blir mkt deg dem får punga ut nu på allrisken

Det är tydligt att du inte förstår hur försäkringsbranschen fungerar...de har sina vinstkrav och ser till att uppfylla dem genom att justera premierna...dvs det som vi alla andra betalar. Högre utbetalningar - högre premier.
2018-07-26, 22:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
(FB) Aktivist stoppade Utvisning i Göteborg idag (2018-07-23)

Citat:
Efter Elin Erssons uppmärksammade aktion har det framkommit att 52-åringen är dömd för brott i Sverige. Men han utvisas inte på grund av brottet, enligt polisen.

Citat:
Visste du om att 52-åringen var straffad sedan tidigare och suttit i fängelse i Sverige?

– Jag hade ingen information om honom tidigare och har inte tagit reda på något efteråt. Det var honom som människa som jag försökte hjälpa, och inte fokusera på vad han tidigare hade gjort i sitt liv. Det var mitt personliga beslut.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-om-stoppade-avvisningen-fran-landvetter-ovanligt/

Precis som jag redan tänkt mig så handlade det inte om vare sig ålder eller vad han gjort tidigare utan om honom som människa som riskerar att dö vid utvisning till Afghanistan. Inte så knepigt i sig om inte högerslödder förvrider det till något helt annat dvs.
2018-07-26, 22:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En olaglig "aktion" (som i fallet med Ersson) eller en olaglig demonstration skall förstås stoppas. I Erssons fall anser hon sig stå över lagen i kraft av hennes förment goda syfte, och dessvärre får hon massor av ryggdunkar och handhjärtan för sitt tilltag. I princip ger "aktionen" i konsekvensens namn alla andra samma rättighet oavsett bevekelsegrund, så länge man kämpar för det man tror på och oavsett vad lagen säger.
Lagen ska vara lika för alla. Gillar man inte lagen får man försöka ändra den på demokratiska sätt. Hur kan detta vara förvirrande?

Jag känner inte dig, men jag är en hyfsat normal person. Välanpassad. Följer lagar och regler. Betalar alldeles för mycket i skatt som vänstern kan leka bort osv. Jag tillhör sålunda inte direkt det klientel som agerar på olika sätt, deltar i aktioner eller demonstrationståg. Det är mig rätt främmande.

Men om det (exempelvis) skulle komma en lag som skulle innebära att staten kunde tvinga mig att skicka mina barn på obligatorisk HBTQ utbildning under sommarlovet skulle jag blankt skita i den lagen och vägra, oavsett om det skulle innebära att jag riskerade straff.
Jag skulle inte försöka ändra lagen på demokratisk väg, eller försöka fastna i överklagandeprocesser mot myndigheter som bara skulle köra över mig. Jag skulle visa att gränsen är nådd (för min del); oavsett vad folk tycker om det, och oavsett om det innebär att jag bryter mot en lag. Det är min egen personliga gräns. Min röda linje mot staten. Du har säkert någon också.

En del skulle tycka att jag gjorde fel, och andra att jag gjorde rätt. Lagen skulle säkerligen behandla mig lika, men det behöver inte betyda att jag håller med om den. Det är ju knappast så att du eller jag fått vara med och utforma lagarna, så varför skulle jag automatiskt gilla dom som nån jävla zombie.

För att knyta ihop säcken. Jag håller heller inte med henne i sakfrågan, och anser också att hon har fel, eller kanske bara agerar med ungdomlig naivitet och passion. Inte så mycket intellekt. Jag anser vidare att flygbolaget och dom passagerare som lidit skada pga hennes agerande borde ha rätt att driva frågan om ersättning.
Jag ger henne bara cred för att hon vågar stå för sina åsikter, och dessutom på ett sätt som kan innebära konsekvenser.
2018-07-26, 23:00
Medlem
RobieBwois avatar
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aR6vM/udi-bare-to-av-afghanistans-34-provinser-er-utrygge

Litar mer på norska UD...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det är tydligt att du inte förstår hur försäkringsbranschen fungerar...de har sina vinstkrav och ser till att uppfylla dem genom att justera premierna...dvs det som vi alla andra betalar. Högre utbetalningar - högre premier.

Så är det men en smäll som denna är oväntsat och kommer kosta om folk vet att dem kan nyttja sina försäkringar. Jag vet exakt hur den där branschen fungerar arbetar med det förut. Men du verkar inte veta att premier justeras efter skador. Vilket du har rätt att avsluga din försäkring efter skada. Så är du smart kan du undkomma att bli drabbad själv. Hoppas du lärt dig något.
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-om-stoppade-avvisningen-fran-landvetter-ovanligt/

Precis som jag redan tänkt mig så handlade det inte om vare sig ålder eller vad han gjort tidigare utan om honom som människa som riskerar att dö vid utvisning till Afghanistan. Inte så knepigt i sig om inte högerslödder förvrider det till något helt annat dvs.

Exakt vad vi sagt i två dagar nu. Kul att du vaknade och kom in i matchen. Den autistiske vänstermuppan drog brara till med ett stort skrattmoment, trots att hon inte hade någon koll på vem som skulle var eller när.

Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Ok, visa mig mig källan på att denna 50-åring har döden att vänta.
Inte ens Elin vet vem mannen är, han kan vara prinsen av Asien.
Du är en idiot. Och det är ju tråkigt.
2018-07-26, 23:02
Medlem
konstits avatar
Tja, då är det tydligen fritt fram....

https://archive.fo/dK4HY
2018-07-26, 23:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Exakt vad vi sagt i två dagar nu. Kul att du vaknade och kom in i matchen. Den autistiske vänstermuppan drog brara till med ett stort skrattmoment, trots att hon inte hade någon koll på vem som skulle var eller när.

'Han? Vänstermupp? Vad röker du eller är du på det viset i vanliga fall? Jag är klarvaken och intresserar mig inte för rasisters olika åsikter och vad ni skyller på för något. Totalt ointressant då jag värnar om hennes rättighet att både yttra sig och protestera. Så innan du spelar över så kanske du ska rannsaka ditt IQ så du slipper framstå som en pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ok, visa mig mig källan på att denna 50-åring har döden att vänta.
Inte ens Elin vet vem mannen är, han kan vara prinsen av Asien.
Du är en idiot. Och det är ju tråkigt.

Nu är inte jag Elin det hoppas jag du begriper och inte behöver jag bevisa något för dig om du tror det. Det känner dom flesta till dessutom hur situationen ser ut i Afghanistan där US har tusentals soldater sedan 18 år tillbaka och trots det så är det ökad terror och ett rent skithål. Där där massor av människor varenda dag, men sitt lugnt i båten det är långt i från Sverige för då hade du väl skitit på dig. Tja, ska jag klassificera dina åsikter räcker inte en idiot i förnamn bara så du vet.
Senast redigerad av Moosky 2018-07-26 kl. 23:08.
2018-07-26, 23:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
'Han? Vänstermupp? Vad röker du eller är du på det viset i vanliga fall? Jag är klarvaken och intresserar mig inte för rasisters olika åsikter och vad ni skyller på för något. Totalt ointressant då jag värnar om hennes rättighet att både yttra sig och protestera. Så innan du spelar över så kanske du ska rannsaka ditt IQ så du slipper framstå som en pajas.

Hon och vänstermupp. Det finns ingen rättighet att protestera på privat mark och inte i dessa sammanhang. Hoppas bara att det finns något lagrum att bötfälla tokan.
2018-07-26, 23:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hon och vänstermupp. Det finns ingen rättighet att protestera på privat mark och inte i dessa sammanhang. Hoppas bara att det finns något lagrum att bötfälla tokan.

Tyvärr redan bedömt och klart ingen brottsmisstanke öht. Så du lär inte sova i natt, och bär väl grovt hat mot en privatperson som agerar vad den anser vara rätt. Alltså agerar i privat regi med eget beslut handlar det om.
Senast redigerad av Moosky 2018-07-26 kl. 23:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in