Citat:
Jag delar inte din uppfattning. Jag har läst hennes personliga blogg och där syns det som att det ofta var öppet hus i familjen med barnens kompisar och mammor/pappor samt vänner, gemensamma utflykter samt årliga semestrar med andra familjer/vänner. På hennes FB-blogg följs hon av flera kvinnliga vänner. Hon verkar varit en person som var öppen och utåtriktad som hade lätt för skratt.
Allmänt sportintresserad och var aktiv i både cykel, skidåkning (Vasa-loppet) och sedan även geocaching. Ofta, enligt henne själv, lite lätt manisk i sina intressen efter barnen blivit äldre (mer egentid) om det sedan gällde arbetet, scrap-booking, bullbakande, bloggande, idrott eller senaste åren geocaching.
I många idrotter på tävlingsnivå är ofta män överrepresenterade till antalet. Kamratskapet är en viktig del av idrottandet. Respekten likaså.
Lena hade kanske mer erfarenhet av kamratskap än en del av männen som sysslade med geocaching?
Allmänt sportintresserad och var aktiv i både cykel, skidåkning (Vasa-loppet) och sedan även geocaching. Ofta, enligt henne själv, lite lätt manisk i sina intressen efter barnen blivit äldre (mer egentid) om det sedan gällde arbetet, scrap-booking, bullbakande, bloggande, idrott eller senaste åren geocaching.
I många idrotter på tävlingsnivå är ofta män överrepresenterade till antalet. Kamratskapet är en viktig del av idrottandet. Respekten likaså.
Lena hade kanske mer erfarenhet av kamratskap än en del av männen som sysslade med geocaching?
Jag betvivlar inte för ett ögonblick att LW hade ett aktivt liv med många vänner/ väninnor/ följare. Men dessa tycks mig vara av perifer natur. Vågar jag slå fast att LW saknar en bästis? En sån som jag beskrivit för sign 'Fleudhästen' i en replik ovan.
Har ingen kännedom om LW och tycker inte om att spekulera, men min erfarenhet av kvinnor som likt LW är så mkt "på", både vad gäller aktiviteter och kontakter med män, är att dessa ganska lätt kan ses som hot och därför inte släpps in i de inre kretsarna av väninnegrupper.