2018-07-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag delar inte din uppfattning. Jag har läst hennes personliga blogg och där syns det som att det ofta var öppet hus i familjen med barnens kompisar och mammor/pappor samt vänner, gemensamma utflykter samt årliga semestrar med andra familjer/vänner. På hennes FB-blogg följs hon av flera kvinnliga vänner. Hon verkar varit en person som var öppen och utåtriktad som hade lätt för skratt.

Allmänt sportintresserad och var aktiv i både cykel, skidåkning (Vasa-loppet) och sedan även geocaching. Ofta, enligt henne själv, lite lätt manisk i sina intressen efter barnen blivit äldre (mer egentid) om det sedan gällde arbetet, scrap-booking, bullbakande, bloggande, idrott eller senaste åren geocaching.

I många idrotter på tävlingsnivå är ofta män överrepresenterade till antalet. Kamratskapet är en viktig del av idrottandet. Respekten likaså.

Lena hade kanske mer erfarenhet av kamratskap än en del av männen som sysslade med geocaching?

Jag betvivlar inte för ett ögonblick att LW hade ett aktivt liv med många vänner/ väninnor/ följare. Men dessa tycks mig vara av perifer natur. Vågar jag slå fast att LW saknar en bästis? En sån som jag beskrivit för sign 'Fleudhästen' i en replik ovan.

Har ingen kännedom om LW och tycker inte om att spekulera, men min erfarenhet av kvinnor som likt LW är så mkt "på", både vad gäller aktiviteter och kontakter med män, är att dessa ganska lätt kan ses som hot och därför inte släpps in i de inre kretsarna av väninnegrupper.
Citera
2018-07-25, 20:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet du om han har loggat dessa cacher nu i efterhand? Har han synts till via någon kanal den senaste tiden?

Han skrev på sin nya väns Instagram
för 3 dagar sedan.

Han har inte loggat någonting
sedan 12 Mar 18 i GeoCachLoggen.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-25 kl. 21:29.
Citera
2018-07-25, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men ärligt talat..vad handlar det här tjatet om? Hen känner uppenbarligen SD och HD genom någon form av gemensamma intressen..Ungefär som att jag "känner" igen min sons dagisfröken som jag pratar med om väder och vind..Jag ber inte att få låna pengar av henne om mina tagit slut och jag köper ingen present till henne på hennes födelsedag som jag inte vet när den infaller. Skulle vi springa på varandra på stan skulle vi hälsa vänligt och igenkännande på varandra. Skulle vi råka på varandra på en strand på Kanarieöarna skulle vår dialog med all säkethet utökas.

- Berit!! är du här?.. Brukar du semestra här med hela familjen?.. Nehe, första gången?.. Ok, ni brukar åka till Rhodos men nu när din man bröt benet i slalombacken i Sälen fick ni boka om... Jaha, du går i pension till hösten och funderar på att flytra utomlands då..
osv osv.

Jag känner inte dagisfröken men vid det här laget har jag träffat både hennes barn och barnbarn och fått reda på en massa saker om denna okända människas liv. Om någon nu skulle fråga mig om jag känner henne måste jag ju svara NEJ.. Jag känner ju inte henne bara för att jag fått denna information direkt från henne.

Så snälla lägg av nu!! Drevet av tjafs och kränkningar som vissa håller på med sänker en redan nyhetstorr och faktalös tråd till en bottennivå..

Håller inte riktigt med om din beskrivning.
Då vi är på ett anonymt forum för att diskutera.

Om nu en postat 700 inlägg etc skriver att hen känner MG / familj / har syn i utredningen /
Sen ändrar sig....
säger den har tolkat en åklagarens framställan mm. Ändrar sig och är otydlig så många inte förstår det.

Så måste väl andra skribenter få fråga hen?

Det handlar jo om hens trovärdighet av det hen skriver.
Citera
2018-07-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
[
Borde det inte med den totala koll och övervakningen SD belagts med efter 2 månader inte finnas fog för häkning på sannolika får en att tvivla på SD s skuld. Som jag skrivit tidigare är han förmodat tidigare ostraffad och agerar som synnerligen professionell brottsling som lyckas leka katt och råtta med utredarna i flera månader förutsatt att han är skyldig. Du måste förstå att det låter osannolikt?

Som Stefan Börjesson då.....fläckfri i brottsregistret och alla som jobbade i hans närhet kunde för sitt liv inte tro att det var han som styckade Ewa Magnusson. Nejdå...aldrig han, han är jättetrevlig....
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-07-25 kl. 21:18.
Citera
2018-07-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarade för att hen har aldrig påstått något sådant. Det har dessutom skett många gånger att det som EnGodTanke skrivit "misstolkats" av de människor härinne som inte delar hens åsikter. Jag och många fler förstår hen alldeles utmärkt däremot.. Men ni "missförstår" nästan hela tiden och konstigt nog endast vid de tillfällen hen skriver något som inte överensstämmer med era åsikter.
I andra fall förstår ni direkt vad EnGodTanke menar när det gynnar er ståndpunkt.

All eloge till EnGodTanke som fortfarande orkar skriva efter månader av detta.
Håller med dig Rosamund.. Så tröttsamt att behöva ta del av dessa drev mot inlägg och åsikter som inte stöder deras egna intressen och ståndpunkter.
Citera
2018-07-25, 21:33
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det kan vara någon av de du nämner. Men jag tror att detta aldrig klaras upp då sanningen är enormt ”obekväm” för samhället i övrigt. GM, som ingen önskar att det är, vilar tryggt under den beskyddarens vingar som ingen ifrågasätter hur som helst. Mina spekulationer förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det är därför jag tror detta är planlagt av flera personer

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är benägen att hålla med dig och har pekat mot det hållet från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan du utveckla lite ? Typ flyktingförläggning eller högre ort ?

Citat:
Håller med. Två personer. De två jag menar har vi inte riktigt ”fått” spekulera kring i tråden...

Citat:
Jag har också övervägt detta till och från... Tror sorgligt nog inte att sanningen kommer att komma till ytan. Långt ifrån alla poliser vågar (eller tänker ens på att) gräva i den ”sandlådan”, är jag rädd. Mina spekulationer detta, bör nämnas.

Mer diskret, men samma aning
Citera
2018-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hennes personlig blogg har inte uppdaterats sedan 2008.
Mycket tycks ha ändrats i hennes liv sedan dess.

Jag tror inte att UW var så förtjust i hennes ständiga bloggande så hon avslutade bloggen och skulle, som hon sa, ägna mer tid åt livet.
Citera
2018-07-25, 21:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det som tjackarismyg skrev om att LW mfl (till exempel SD) jobbat på flygflottiljen i Linköping.

Stämmer det eller är det en teori?

Vissa följd-inlägg verkar dessutom vara borttagna.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-25 kl. 21:39.
Citera
2018-07-25, 21:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ponera att SD skulle vara skyldig till mord. Hur långt är då steget till att upprepa en liknande gärning i en trängd situation? Förstår att du (Rosamund) inte tänker tanken om att det kan ske flera mord när en mördare går fri, men vad tänker Polisen? Håller de stenkoll på SD (som sig bör) eller är de med helt övertygade om att det är ofarligt för t ex HD och barnen?

Det är skillnad på mord och mord. Att en man dödar en kvinna som gått honom på nerverna av olika anledningar betyder inte att samma man skulle döda sina barn som han älskar mer än sitt eget liv.

Nu lär jag ju få påhopp men så är det. En man kan bli "fed up" av sin älskarinna och döda henne men skulle ALDRIG göra det mot någon han älskar så som sina barn.
Citera
2018-07-25, 21:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu lär jag ju få påhopp men så är det. En man kan bli "fed up" av sin älskarinna och döda henne men skulle ALDRIG göra det mot någon han älskar så som sina barn.

Det handlar nog inte om att bli "fed up". De flesta kvinnor som blir mördade av f.d. partners blir mördade när de vill lämna relationen. Jag skulle gissa att i alla fall 90 % av kvinnor som mördas av sina ex blir mördade just av denna orsak och inte för att mannen är "fed up".

För att förtydliga så behöver inte HD vara orolig så länge hon inte tänker lämna relationen. Vill hon däremot fullfölja skilsmässan så riskerar hon också att ligga rätt pyrt till (om SD är skyldig till mordet på LW vilket är vad jag tror).

Sedan finns det män som i samma veva också dödar sina barn, bara för att hämnas på den partner som lämnar honom. Men jag kan hålla med om att det är mycket ovanligt.
Citera
2018-07-25, 21:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det som tjackarismyg skrev om att LW mfl (till exempel SD) jobbat på flygflottiljen i Linköping.

Stämmer det eller är det en teori?

Vissa följd-inlägg verkar dessutom vara borttagna.
Det är inte en teori (det är ett för stringent begrepp) utan i bästa fall en fantasi, alternativt en konspirationsteori av det slag som har egna forum. Den som påstår annat får gärna kontakta Helikopterflottiljen och höra om dom nånsin haft en LW som fältpräst...

Vänligen droppa sånt som skulle refuserats t. o. m. från X-Files, det är lika lite verklighet som nåt annat den användaren tramsat ur sig och leder tråden än djupare i meningslösheten än den redan är.
Citera
2018-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han skrev på sin nya väns Instagram
för 3 dagar sedan.

Han har inte loggat någonting
sedan 12 Mar 18 i GeoCachLoggen.

OK, han har visat livstecken på vännens Instagram. Vilka andra kanaler har karln? Han verkar ju ha varit aktiv på vissa sociala medier för att sedan stänga ner och gå under jorden. I mars förra året tycks han iaf känna LW. Då lägger han upp hennes Volvo/Vasalopp-video som en av sina favoriter på Youtube. Varför är det så tyst om denne AL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in