Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 11:03
  #17521
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hon har duperats flera år av SD så varför inte nu?
Du använder systematiskt intetsägande motfrågor för att själv slippa svara på frågor.
Citera
2018-07-22, 11:08
  #17522
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du använder systematiskt intetsägande motfrågor för att själv slippa svara på frågor.

Nu är vi där igen med kasta sten i glashus.

Varför ska andra behöva svara på frågor när du själv inte gör det?!
Citera
2018-07-22, 11:17
  #17523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
MV har gjort sig känd som en trovärdig källa till information. Av detta följer väl inte automatiskt att han också skulle vara en fena på bevisvärdering.

Hade det varit MV:s egen värdering kunde man ifrågasätta den men med tanke på den typ av information han lämnat har han insyn i utredningen.
Förhoppningsvis kommer han tillbaka och hjälper till att skingra fler frågetecken.
__________________
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-22 kl. 11:22.
Citera
2018-07-22, 11:25
  #17524
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tror din vän fortfarande att SD är GM, eller har "hen" börjat fundera på om det kan vara någon annan?

Min vän som är polis på grova brott tror fortfarande att SD är GM, ja.
Inga andra misstänkta som kommit till min kännedom.
Citera
2018-07-22, 11:30
  #17525
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan även vara så att SD och HD har agerat i team med planläggning tillsammans - de backar alltså upp varandra.

Utifrån sett så är det ytterst märkligt att en kvinna som blivit drabbad av makens återkommande otrohet med pastorn som vigde dem, förlåter detta och ställer sig vid makes sida till allmän beskådan. Därtill är maken Skäligen misstänkt för ett mord. Klart att människor undrar hur det står till med hennes tankar om allting.
Var otroheten ok för henne?
Finns det fler kvinnor som bör träda fram och berätta om SD?


Enligt en TS, så är det vanligt att SD arrangerar många bilder på en seriös geo-site, men är gränsen för seriöst agerande tangerad när han poserar med döttrarna?

Är det så att SD passar på att njuta av sin sista tid i frihet och familjen måste ställa upp för honom? Är de med på detta av fri vilja - även om han skulle vara en mördare, så är han en familjefar, make och vän? Ingen av de närmaste kan tänka sig att han skulle dristas till att mörda igen, eller är de rädda?

Ja det är många frågor kring HD:s agerande nu efter mordet.
Vet hon mer, vet hon inget..
Men om det stämmer det jag har hört om SD så lyckas han nog med sitt sätt och personlighet, dupera många i sin omgivning.
Innerst inne måste ju HD undra hur det ligger till.
Hon vet ju det som vi vet, det som talar för SD som GM.
Men hon kanske väljer att inte tänka utan trycka undan och leva som vanligt.

Man har ju dock tänkt tanken att det är hon eller SD som velat röja Lena ut vägen.
SD och Lena klarar inte att hålla sig ifrån varandra och det är hindret för att de kan reparera förhållandet.
Men jag hoppas inte HD är inblandad.
För barnens skull
Citera
2018-07-22, 11:32
  #17526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag skrev inte om någon "information från TR i nuläget", utan om vad som kan ha sagts vid häktningsförhandlingarna.

Dessutom verkar du förutsätta att SD är GM. Det gör inte jag.

Vad är det som gör att du INTE tror på den personen som GM?
Citera
2018-07-22, 11:53
  #17527
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är många frågor kring HD:s agerande nu efter mordet.
Vet hon mer, vet hon inget..
Men om det stämmer det jag har hört om SD så lyckas han nog med sitt sätt och personlighet, dupera många i sin omgivning.
Innerst inne måste ju HD undra hur det ligger till.
Hon vet ju det som vi vet, det som talar för SD som GM.
Men hon kanske väljer att inte tänka utan trycka undan och leva som vanligt.

Kanske är hon rädd på riktigt nu när hon har sett vad som kan hända den som vill lämna SD.

Hon kanske spelar med men bara väntar på att SD ska åtalas, dömas och låsas in så att hon själv får ro.

OBS! Spekulationer!
Citera
2018-07-22, 12:00
  #17528
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Utan blod i bostaden får jag lättare ihop händelseförloppet - men samtidigt låter blod rimligt eftersom man valde en så allvarlig rubricering. Kanske fanns det blod, men som sedan kunde avskrivas efter tester? Isf har båda källorna rätt.

PS. Förresten! Det kan inte vara så att din källa syftar specifikt på ryktet om blodiga kläder hos SD? Minns att du nämnde just det exemplet, och det skulle ju isf också vara en förklaring.

Inget missförstånd, de blodiga kläderna dementerade min källa. Den uppgiften ska inte stämma.

Angående blod i och utanför hemmet så är det min uppfattning att det inte hittats vid försvinnandet. Under samtalet med min källa pratade vi mycket om vad som låg till grund för att polisen agerade så fort och inget blod nämndes, därav min uppfattning.

PS. Jag har tidigare gjort en sammanställning över varför jag anser att polisen snabbt konstaterade att LW inte försvunnit frivilligt. Ska se om jag kan hitta inlägget senare under dagen.
Citera
2018-07-22, 12:29
  #17529
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske är hon rädd på riktigt nu när hon har sett vad som kan hända den som vill lämna SD.

Hon kanske spelar med men bara väntar på att SD ska åtalas, dömas och låsas in så att hon själv får ro.

OBS! Spekulationer!

Ja det är ju antingen som du skriver eller att hon litar blint på att SD inte är GM.
Citera
2018-07-22, 13:22
  #17530
Medlem
gloriouslifes avatar
Eftersom SDs supportrar inte tycker
om att jag postar foton här så får
det mig att undra om de är rädda för
vad vi ska hitta.

Kan LW ha blivit mördad pga något
avslöjande foto som hon lagt ut någon stans?

Jag fortsätter leta...

Det kanske var det den digitala kontakten
på mordnatten handlade om:
"Ta bort fotot annars så..."
__________________
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-22 kl. 13:27.
Citera
2018-07-22, 13:27
  #17531
Medlem
Honan6s avatar
[quote=gloriouslife|64708714]Eftersom SDs supportrar inte tycker
om att jag postar foton här så får
det mig att undra om de är rädda för
vad vi ska hitta.

Kan LW ha blivit mördad pga något
avslöjande foto som hon lagt ut någon stans?

Jag fortsätter leta...[
/QUOTE]

Tack, det uppskattas!
Citera
2018-07-22, 13:32
  #17532
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är många frågor kring HD:s agerande nu efter mordet.
Vet hon mer, vet hon inget..
Men om det stämmer det jag har hört om SD så lyckas han nog med sitt sätt och personlighet, dupera många i sin omgivning.
Innerst inne måste ju HD undra hur det ligger till.
Hon vet ju det som vi vet, det som talar för SD som GM.
Men hon kanske väljer att inte tänka utan trycka undan och leva som vanligt.

Man har ju dock tänkt tanken att det är hon eller SD som velat röja Lena ut vägen.
SD och Lena klarar inte att hålla sig ifrån varandra och det är hindret för att de kan reparera förhållandet.
Men jag hoppas inte HD är inblandad.
För barnens skull


Hon vet MER än vi vet givetvis. SD har ingen tystnadsplikt. HD VET även vad som talar EMOT.
Jag har NW högst på min "lista". Tvåa SD, efter att ha bytt plats med HD när det kom fram att han (om det är sant) hade kontakt med Lena sista tiden). Trea ligger HD. Jäkligt tråkigt att läsa drevet mot SD iaf. Jag undrar gång på gång varför ni gör såhär? Ingen behöver svara igen. Jag är trött på denna galenskap som pågår i tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback