2018-07-25, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Återigen, det är ingen här som har påstått sig veta vad åklagaren lade fram. Däremot kan man naturligtvis genom att läsa tidningarna och ta del av annat som har läckt skaffa sig en ganska god uppfattning om vad det kan ha rört sig om.

Jo EGT har påstått sig tolka åklagarens
” Sakframställan ”

Går omöjligt att läsa i tidningar.

Trams är jo att en åklagare går på sin magkänsla.......!
Senast redigerad av Banannn 2018-07-25 kl. 16:07.
Citera
2018-07-25, 16:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Är det du skriver dina egna spekulationer?
Det är rätt kraftiga anklagelser mot utredarna du kommer med. Vem är den nya som du påstår kommer häktas framöver?

Varför skulle det vara kraftiga anklagelser mot utredarna? De har väl inte gjort några tjänstefel direkt genom att nu inse att de kan börja utesluta en tidigare skäligen eftersom det inte tillkommer mer bevisning som höjer misstankarna?
Då börjar de titta brett, numera. De sköter bara sitt jobb. I kronologisk ordning.
Citera
2018-07-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hade vi vetat det????
Skulle jag vara polis eller åklagare skulle jag inte sagt nått. SD har inga restriktioner och kan leva sitt liv fullt ut.
Så länge dom inte kan avskriva honom och inte tar in en ny GM till TR så kan han vara skäligen misstänkt.

Detta skapar ju bara lugn och ro för dom att jobba. Fatta vad journalisterna skulle jaga dom om dom går ut och säger ”nä, SD är inte skäligen, men kvarstår i utredningen”. Dom har inget att vinna på det, bara förlorar fokus och förvarnar den egentliga GM.
Vill nog påstå att han vid det här laget hade blivit avförd från utredningen om inget finns på honom. Det är nog inte brukligt att behålla någon som skäligen för att få arbeta ostört med ett fall! I Ulricehamns-fallet var en man häktad på skäligen men avfördes trots att ingen annan misstänktes just då. Det är en skyldighet åklagaren har, att avföra om ingenting tyder på att rätt person är misstänkt
Citera
2018-07-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vill nog påstå att han vid det här laget hade blivit avförd från utredningen om inget finns på honom. Det är nog inte brukligt att behålla någon som skäligen för att få arbeta ostört med ett fall! I Ulricehamns-fallet var en man häktad på skäligen men avfördes trots att ingen annan misstänktes just då. Det är en skyldighet åklagaren har, att avföra om ingenting tyder på att rätt person är misstänkt
Det där är att vrida på det...
Läs varför inte SD går att avskriva... (saknar alibi, var nära o.s.v.)

Åklagaren är inte skyldig att avföra honom av den anledningen. När en annan GM är fälld avförs han från utredningen. Jag kan inte se någon annan anledning.
Citera
2018-07-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jo EGT har påstått sig tolka åklagarens
” Sakframställan ”

Går omöjligt att läsa i tidningar.

Trams är jo att en åklagare går på sin magkänsla.......!
Tolka/underförstått/axiom/hörsägen o.s.v betyder inte att jag vet!
Det är inte jag som tramsar om magkänslan, det uttrycket kom från Flixa i ett inlägg hen skrev. Varför för du det till mig?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-25 kl. 16:23. Anledning: Stavning
Citera
2018-07-25, 16:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Punkt 3 Var får Du den uppgiften ifrån... halvdussin ev gifta män?

Troligtvis skrev jag. Att hon haft ett halvt dussin manliga "vänner" tycker jag dock är belagt vid det laget från olika källor bl a hennes egna inlägg på soc media. Sedan har flera i tråden som känt henne lagt fram iaf 3-4 män med namn som är elle4 har varit gifta under tiden de varit "vänner" med LW. Bara att scrolla bak i tråden.

Fast nu har jag dock inte läst särskilt noga de sista 400 sidorna så vet inte om det tillkommit något nytt, just här.
Citera
2018-07-25, 16:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du pratar om att bli påhoppad... läser ironi här och dessutom mot någon som inte kan försvara sig!

Vi är nog de flesta i tråden överens om att hon geocachade en hel del eller hur? Även på kvällar och nätter enligt hennes egna inlägg på soc media.

Jag menar inget illa verkligen. Jag tycker det är väldigt sorgligt. Om jag hade vetat att jag skulle fått ett kort liv skulle jag spenderat all tid med mina barn, lagt även mina hobbies åt sidan menar jag. Eller utövat mina hobbies med alla mina barn. Förstår du?
Citera
2018-07-25, 16:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Tolka/underförstått/axiom/hörsägen o.s.v betyder inte att jag vet!
Det är inte jag som tramsar om magkänslan, det uttrycket kom från Flixa i ett inlägg hen skrev. Varför för du det till mig?

Du försa dig angående sakframställan.
SD har berättat för dig vad den innehöll.
Nu vill du mörka detta genom att säga att du gissar på vad den innehöll.
Too late...

Blanda inte in mig i diskussion om magkänsla tack!
Citera
2018-07-25, 16:43
Medlem
Citat:
Det där är att vrida på det...
Läs varför inte SD går att avskriva... (saknar alibi, var nära o.s.v.)

Åklagaren är inte skyldig att avföra honom av den anledningen. När en annan GM är fälld avförs han från utredningen. Jag kan inte se någon annan anledning.
Han avförs OM bevisningen inte räcker till, den så kallade bevistrappan. Det kan ske när som helst under en utredning då utredarna inser att de faktiskt inget har, ingen ny MGM har med den saken att göra. Och än så länge är inte SD avförd
Citera
2018-07-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du försa dig angående sakframställan.
SD har berättat för dig vad den innehöll.
Nu vill du mörka detta genom att säga att du gissar på vad den innehöll.
Too late...

Blanda inte in mig i diskussion om magkänsla tack!
Det första bryr jag mig inte om, det spelar ingen roll vad jag skriver, så på den punkten får ni tro vad ni vill!

Magkänsla... du skrev att åklagaren inte går på magkänsla, utan att hon har nått konkret.
Jag ställde dig frågan om du kunde precisera dig på frågan (ställdes igår 22:35 till dig). Men du återkopplar inte.

Det är så vissa fabulerar om mina texter att jag skriver om magkänsla nu, när jag bara citerade dig.
Citera
2018-07-25, 16:44
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att Du undviker min fråga varför Du känner dom ena dagen och andra inte...!!!
Har inte sett någon förklaring.
Men ärligt talat..vad handlar det här tjatet om? Hen känner uppenbarligen SD och HD genom någon form av gemensamma intressen..Ungefär som att jag "känner" igen min sons dagisfröken som jag pratar med om väder och vind..Jag ber inte att få låna pengar av henne om mina tagit slut och jag köper ingen present till henne på hennes födelsedag som jag inte vet när den infaller. Skulle vi springa på varandra på stan skulle vi hälsa vänligt och igenkännande på varandra. Skulle vi råka på varandra på en strand på Kanarieöarna skulle vår dialog med all säkethet utökas.

- Berit!! är du här?.. Brukar du semestra här med hela familjen?.. Nehe, första gången?.. Ok, ni brukar åka till Rhodos men nu när din man bröt benet i slalombacken i Sälen fick ni boka om... Jaha, du går i pension till hösten och funderar på att flytra utomlands då..
osv osv.

Jag känner inte dagisfröken men vid det här laget har jag träffat både hennes barn och barnbarn och fått reda på en massa saker om denna okända människas liv. Om någon nu skulle fråga mig om jag känner henne måste jag ju svara NEJ.. Jag känner ju inte henne bara för att jag fått denna information direkt från henne.

Så snälla lägg av nu!! Drevet av tjafs och kränkningar som vissa håller på med sänker en redan nyhetstorr och faktalös tråd till en bottennivå..
Senast redigerad av Osamaj 2018-07-25 kl. 17:16.
Citera
2018-07-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Han avförs OM bevisningen inte räcker till, den så kallade bevistrappan. Det kan ske när som helst under en utredning då utredarna inser att de faktiskt inget har, ingen ny MGM har med den saken att göra. Och än så länge är inte SD avförd
Så är det inte! Orkar inte dea detta igen, kanske återkommer om ingen annan vill dra förutsättningarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in