2018-07-25, 19:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
[quote=Sockerhals|64738370]
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Intelligenta kommentarer du bidrar med.
Jag bryr mej inte om dej och dina frågor!
Nej, för du har svårt att svara och du sitter fett i skottgluggen.
SD kommer inom kort sitta på häktet igen och han är en kopia av Stefan som styckade Eva.
Ps. maten på häktet är bra
Citera
2018-07-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Om man läser bloggen och ser på instagram bilder verkar hon ägna mycket tid och engagemang åt barnen. Mer än de flesta av oss skulle jag tro. Däremot hade hon kanske inte ett jobb som krävde övertid och överengagemang och sitt sociala nätverk hade hon inom geocach. Hon verkar dessutom vara en effektiv och energisk kvinna.
...men som tycks sakna en bästisväninna.
Eller rättare sagt: LW tycks sakna allt vad väninnor heter. Hon har ett antal manliga vänner av olika "seriositetsgrader", men hon är i grunden en ensam kvinna.
Fast med tre barn.
Citera
2018-07-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Eller rättare sagt: LW tycks sakna allt vad väninnor heter. Hon har ett antal manliga vänner av olika "seriositetsgrader", men hon är i grunden en ensam kvinna.
Fast med tre barn.
Den bilden är nog inte helt riktig, hon har väninnor också ser man på hennes IG. Men det tycks som att hennes hobby geocaching är mansdominerat och därigenom hade hon mest manliga vänner
Citera
2018-07-25, 19:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det där är att vrida på det...
Läs varför inte SD går att avskriva... (saknar alibi, var nära o.s.v.)

Åklagaren är inte skyldig att avföra honom av den anledningen. När en annan GM är fälld avförs han från utredningen. Jag kan inte se någon annan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu var frågan ställd till EnGodTanke... Hur kommer det sig att du svarar? Fattar inte alls nu. Hur blev du inblandad?

Påståendet frågan avser kommer från EGT. Hen påstår att SD kommer kvarstå som skäligen misstänkt fram tills dess att någon annan döms för mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarade för att hen har aldrig påstått något sådant. Det har dessutom skett många gånger att det som EnGodTanke skrivit "misstolkats" av de människor härinne som inte delar hens åsikter. Jag och många fler förstår hen alldeles utmärkt däremot.. Men ni "missförstår" nästan hela tiden och konstigt nog endast vid de tillfällen hen skriver något som inte överensstämmer med era åsikter.
I andra fall förstår ni direkt vad EnGodTanke menar när det gynnar er ståndpunkt.

All eloge till EnGodTanke som fortfarande orkar skriva efter månader av detta.

Om du läser inläggen så ser du att EGT påstått precis just det.

Jag reagerar inte om någon inte delar mina åsikter. Eventuellt frågar jag vidare för att förstå hur andra tänker. Det är fritt fram att tycka och tänka.
Men då saker skrivs som är felaktiga, inte går ihop eller uppgifter motsäger varandra då måste det väl få ifrågasättas? När frågor inte då besvaras och spekulationer läggs fram som fakta och inga källor ges gör det att ifrågasättandet fortsätter. Det är lika för alla.
Citera
2018-07-25, 19:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast med tre barn.

Lena hade flera vänninor. De sörjer henne. Allt som ingår i livet syns inte på sociala medier. Och inte alla är bekväma att synas där.
Citera
2018-07-25, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag svarade för att hen har aldrig påstått något sådant. Det har dessutom skett många gånger att det som EnGodTanke skrivit "misstolkats" av de människor härinne som inte delar hens åsikter. Jag och många fler förstår hen alldeles utmärkt däremot.. Men ni "missförstår" nästan hela tiden och konstigt nog endast vid de tillfällen hen skriver något som inte överensstämmer med era åsikter.
I andra fall förstår ni direkt vad EnGodTanke menar när det gynnar er ståndpunkt.

All eloge till EnGodTanke som fortfarande orkar skriva efter månader av detta.

Mitt fetande:

Då får du nog läsa EnGodTanke,s inlägg
Citera
2018-07-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Den bilden är nog inte helt riktig, hon har väninnor också ser man på hennes IG. Men det tycks som att hennes hobby geocaching är mansdominerat och därigenom hade hon mest manliga vänner
Du har säkert rätt i att det kan ha funnits väninnor, men dessa har vad jag förstår, inte inkluderat en "bästis". En att sitta och skvallra med, dricka lite vin bara tu kvinnas hand, byta kläder lika väl som erfarenheter etc etc.

Min erfarenhet av dessa "ensamkvinnor" med karltycke och -erfarenheter, är att de snabbt kan bedömas vara hot mot medsystrar och att de därför ofta hålls på lite avstånd.
Citera
2018-07-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Lena hade flera vänninor. De sörjer henne. Allt som ingår i livet syns inte på sociala medier. Och inte alla är bekväma att synas där.

Ja, givetvis hade hon flera väninnor men ingen som stod henne nära på ett sådant sätt att hon umgicks kontinuerligt eller delade sina djupaste tankar med. För den platsen hade faktiskt män. Det i sig behöver ju inte vara fel, eller hur? En del kvinnor synkar bättre med män och en del män föredrar kvinnor. Hennes väninnor sörjer henne, liksom bekanta och absolut familjen. Men att påstå att hon hade "bästisväninnor" (vilket var ursprungsinlägget) är nog att tänja på sanningen.
Citera
2018-07-25, 19:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vidare; (kompl även till mitt tidigare svar i samma fråga)

För att skälig misstanke ska anses vara uppnått krävs:[2]

Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig. Gärningshypotesen är mer trolig än alla andra möjliga hypoteser tillsammans.
Individualiserade bevis: Enbart grupptillhörighet är inte tillräckligt.
Robusta bevis: Det ska finnas goda grunder för slutsatsen. Det är främst en fråga om hur noggrant situationen har utretts och om mängden bevis. Detta krav är initialt lågt och ökar sedan under förundersökningens gång.

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad

Det är Simon Andersson, Stockholm universitet, vars avhandling jag refererat till som också ligger till grund för det du kopierat från Wikipedia.

Avhandlingens avsikt är att det INTE fungerar så i praktiken och "har sin tillblivelse i att magkänsla styr."

Diskussionerna i tråden skulle sannerligen vara mer konstruktiva om några hade viss förståelse för hur rättsväsendet i detta fall tillämpas i praktiken och inte förlitar sig på hur det borde vara.
Citera
2018-07-25, 20:02
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Var är HD?

Ja var är hon?

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Knappast, hon tycks gå under radarn här. Det tycks ju vara hon HD, som umgåtts med SD efter försvinnandet. Tror ju knappast att polisen hade släppt iväg henne på en resa med misstänkt GM om de trodde hon var i fara.

Återigen någon som saknar info om HD

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon i tråden som har koll på var HD håller hus? Var hon med på resan till USA och vände tillbaka? Har undrat tidigare, men ingen har haft info att lämna (kan ha missat nåt inlägg, dock).

Utredningen låses väl inte med att bara ha intresse för SD? Polisen kollar väl alla möjliga personers positioner genom mastningskontroller, buggning och koll på tidigare och nuvarande mobiltrafik. Häktningen av SD kan vara en strategisk dimridå. Dock talar det mesta, av det lilla vi vet, för att han är GM.

Vore dock intressant att få reda på vilka i LW:s närhet som har bekräftat alibi. Så återigen, var är HD?
Citera
2018-07-25, 20:05
Medlem
Tack Schazz för dina sansade inlägg.

Det finns flera goda skribenter i tråden men många har cirkulerat sig kring en person som trivs i zenit. EnGodTanke tycks få fortsätta att hållas på grund av eventuell tidigare vänskap till BO och misstänkt GM och insyn i utredningen.

Jahaja.

EnGodTanke: Du måste förstå att du inte uttrycker dig begripligt. När du ständigt blir missförstådd är inte felet annans. Sluta upp med att hojta "Läs tråden". Vem tror du att du är? Du/Ni är ingen språklig talang. Du har utnyttjat mer kilobyte än du borde. Du och din partner tillför tråden liv - endast för att inget annat kommer fram. Det är inte gott eller leder till gott.
Er jargong kan också tolkas som ett hån av berörda.
Citera
2018-07-25, 20:15
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Champagneoclock|64738427]
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nej, för du har svårt att svara och du sitter fett i skottgluggen.
SD kommer inom kort sitta på häktet igen och han är en kopia av Stefan som styckade Eva.
Ps. maten på häktet är bra
Läst på om styckmordsfallet du refererat till och parallellerna är intressanta . Du verkar vara helt övertygad om SDs skuld?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-25 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in