2018-06-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Samma månad. Februari. Deltar SD och LW i ett fikaevent. Hon tar bilder av dem tillsammans och publicerar dessa. SD tar snarlika bilder men visar inte LW publikt.

Detta är alltså inte de bilder annan användare pekat på, där SD redigerat bort LW.
Får en känsla av att SD medvetet plockar bort LW medan hon mer villigt visar att han är nära henne.
Citera
2018-06-02, 13:47
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Men då är det ännu märkligare. En månad efter att hon anmält för misshandel och en månad före han förhörs för detta på polishuset i Örebro.
Nej, Systerhax skriver att hon fick med sig grannfrun (LW). Såg aldrig något tecken på att SD skulle ha varit med i texten Systerhax skrev eller i Softpocahontas text heller.

(Man behöver absolut inte vara premium-medlem för att läsa.)
Citera
2018-06-02, 13:49
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Men då är det ännu märkligare. En månad efter att hon anmält för misshandel och en månad före han förhörs för detta på polishuset i Örebro.

Jag har skrivit om detta tidigare. Får heller inte ihop misshandelsincidenterna med olika bilder och samvaro.
Citera
2018-06-02, 13:52
Medlem
Honan6s avatar
Någon i tråden som har koll på var HD håller hus? Var hon med på resan till USA och vände tillbaka? Har undrat tidigare, men ingen har haft info att lämna (kan ha missat nåt inlägg, dock).

Om blodspåren man funnit på SD:s kläder och i bilen är BO:s, så kan det tyda på att bilen är MP, eftersom SD tycks gilla att vara hårdhänt i bil (jag har nog framfört denna teori tidigare). Jag inbillar mig att mordet har skett av misstag för att mördaren är impulsstyrd och handlingarna efteråt är panikåtgärder, d v s dumpning av kroppen vid FP och kasta föremål (mobilen?) i en skogsdunge åt ett annat håll flera hundra meter bort.

Utredningen låses väl inte med att bara ha intresse för SD? Polisen kollar väl alla möjliga personers positioner genom mastningskontroller, buggning och koll på tidigare och nuvarande mobiltrafik. Häktningen av SD kan vara en strategisk dimridå. Dock talar det mesta, av det lilla vi vet, för att han är GM.

Vore dock intressant att få reda på vilka i LW:s närhet som har bekräftat alibi. Så återigen, var är HD?
Citera
2018-06-02, 13:53
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Förstår jag fel när Systerhax skriver att hon låter de gamla cachar hon och SD tagit tillsammans stå kvar som loggar och hoppas att det är ok att göra så? Tycker det verkar som att den texten hänger med vid de olika loggarna. Har bara kollat några få iofs.
Citera
2018-06-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ok, då tolkar vi det olika. Om det bara var SD och LW som var ute, varför menar du då att HD loggar denna cach i sitt nya användarnamn?

För att hon vill behålla loggboken och komma åt den även från sin nya profil. Hon skriver ju själv att hon ser den som en dagbok, även om hon inte var med på alla loggningar.
Citera
2018-06-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Förstår jag fel när Systerhax skriver att hon låter de gamla cachar hon och SD tagit tillsammans stå kvar som loggar och hoppas att det är ok att göra så? Tycker det verkar som att den texten hänger med vid de olika loggarna. Har bara kollat några få iofs.

Hon loggar alla loggar som teamet tillsammans hade även på sitt nya nick, även om hon inte själv varit med och tagit dem.
Citera
2018-06-02, 13:58
Medlem
Citat:
Nej, Systerhax skriver att hon fick med sig grannfrun (LW). Såg aldrig något tecken på att SD skulle ha varit med i texten Systerhax skrev eller i Softpocahontas text heller.

Det var inte HD som gjorde utflykten utan SD. Läser du längre ned så ser du att det är SD som loggat den, HD har bara kopierat hela hans logginlägg med en förklaring om att hon loggar alla på sitt nick för att ha kvar dem som en dagbok, även om hon själv inte varit med.

I LWs text ser man tydligt att det var SD som var med, eftersom hon skriver "HTD vill ut på Storhjälmaren". HTD = SD.
Citera
2018-06-02, 13:58
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon i tråden som har koll på var HD håller hus? Var hon med på resan till USA och vände tillbaka? Har undrat tidigare, men ingen har haft info att lämna (kan ha missat nåt inlägg, dock).

Om blodspåren man funnit på SD:s kläder och i bilen är BO:s, så kan det tyda på att bilen är MP, eftersom SD tycks gilla att vara hårdhänt i bil (jag har nog framfört denna teori tidigare). Jag inbillar mig att mordet har skett av misstag för att mördaren är impulsstyrd och handlingarna efteråt är panikåtgärder, d v s dumpning av kroppen vid FP och kasta föremål (mobilen?) i en skogsdunge åt ett annat håll flera hundra meter bort.

Utredningen låses väl inte med att bara ha intresse för SD? Polisen kollar väl alla möjliga personers positioner genom mastningskontroller, buggning och koll på tidigare och nuvarande mobiltrafik. Häktningen av SD kan vara en strategisk dimridå. Dock talar det mesta, av det lilla vi vet, för att han är GM.

Vore dock intressant att få reda på vilka i LW:s närhet som har bekräftat alibi. Så återigen, var är HD?
Tror polisen har bra koll på var HD är. Hon sitter väl skyddad någonstans från journalister och annat.
Citera
2018-06-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast när hon skriver "inte själv" menar hon kanske "inte jag ensam", alltså hon menar de loggar hon och SD gjort? Och inte att hon lånar dessa?
Vad har det med saken att göra?
Om HD inte var med på plats och loggade cachen, varför har hon då loggat den - i sitt alldeles egna användarnamn, som hon inte har tillsammans med någon annan - på Geocachsidan? Om det var SD och Lena som var ute ensamma, så skulle det enbart på deras konton (HerrTeamDavidsson och Softpocahontas). Det skulle knappast ha loggats på Systerhax konto, om hon inte var där.
Citera
2018-06-02, 14:01
Medlem
SPAMZs avatar
Citat:

Det var SD & LW som var ute och åkte skridskor. Loggen som HD (Systerhax) har "skrivit" är gjord med ett script för att få loggningen noterad på det nya kontot. Därav först en generell text (första stycket som läggs på alla dessa loggningar) om att det är därför hon gör en egen logg i efterhand och sedan kommer en exakt kopia av HerrTeamDavidssons (f.d. TeamDavidsson) logg under.
Citera
2018-06-02, 14:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Detta är alltså inte de bilder annan användare pekat på, där SD redigerat bort LW.
Får en känsla av att SD medvetet plockar bort LW medan hon mer villigt visar att han är nära henne.

Och det är innan man kan anta han vet att hon anmält honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in