2018-06-01, 19:18
Medlem
har vi kvar vittnet till skriken i tråden?
Vet du om polisen nu knackat dörr i ditt område? Borde vara gjort nu tänker jag.
Citera
2018-06-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Ja han fick inte komma in pga misstanke om brott såklart! Åkl har väl pratat med amerikans polis om att en Mordutredning kommer inledas etc! Därav nekandet in till landet. Det förefaller inte mig konstigt iaf!

Ja kanske inte så konstigt. Men är det lagligt? Får polisen/åkl 'tipsa' andra länders myndigheter om en person på det sättet och begära att de skall neka inträde i landet? Då det gäller en person som ej formellt är på flykt/är lyst, ej har blivit belagd med utreseförbud etc?
Jag är skeptisk. Någon som vet?
Citera
2018-06-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det inte konstigt ATT LW och SD umgicks efter hennes anmälan om misshandel?
Jag har tagit för givet att polisens intresse för SD hänger ihop med de två tidigare anmälningarna (en återtagen och en nedlagd). Men varför umgås BO med SD när dessa två incidenter har skett? Jag får inte ihop det.

Ja det undrar man. Hon ler glatt på bilderna också....det tyder på någon svaghet hos henne... Det finns ju kvinnor som inte kan lämna män som misshandlar dem. För utomstående ter det sig obegripligt.
Citera
2018-06-01, 19:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fel sida av bullerplanket för att höras från på villasidan.
Du förstår inte vad jag menar? Att hon skrek när hon blev jagad från hemmet OCH på andra sidan planket. OBS; min teori.

Källa på blod där utanför dörren är en användare här i trådens början som även sa att hon låg på magen och hade"smutsiga ben".
Citera
2018-06-01, 19:25
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Ja det undrar man. Hon ler glatt på bilderna också....det tyder på någon svaghet hos henne... Det finns ju kvinnor som inte kan lämna män som misshandlar dem. För utomstående ter det sig obegripligt.

Du verkar inte veta ett skvatt om det du skriver om...
Skulle hon gråta på bilderna menar du?
Givetvis fanns det bra dagar också annars hade de inte haft ihop det...
Citera
2018-06-01, 19:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Funderat lite över det här, är man inte oskyldig fram tills man är dömd för ett brott? Eller är det mobben som avgör och sprider sina inte alltid bra idéer om brottets art och innebörd samt vem som har/kan ha utfört det? Kan bara utgå från mig själv, betänk om Du skulle bli utsatt för allmän beskådan med namn och adress på nätet och du vet att du är oskyldig, hur skulle du känna dig då...? Hoppas rätt man eller kvinna blir tagen och dömd samt att ett högt straff utdömes för detta brott att mörda en annan människa!

Nej, det är man inte.

Den som har mördat har gjort sig skyldig till mord, oavsett om denne någonsin blir dömd för brottet eller inte.
På samma sätt är den som blivit oskyldigt dömd förd mord ingen mördare.
Citera
2018-06-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet inte. Kanske en deal med polisen? Mot beskydd under resan?
Knappast, hon tycks gå under radarn här. Det tycks ju vara hon HD, som umgåtts med SD efter försvinnandet. Tror ju knappast att polisen hade släppt iväg henne på en resa med misstänkt GM om de trodde hon var i fara.
Citera
2018-06-01, 19:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den som sysslar med Geocaching är ju mer eller mindre expert på positionering, så inte troligt att SD skulle ha bjudit på den typen av information. Utplaceringen av LW:s mobil är ju också helt i linje med tänket från en som är i ”branschen”.

Känner att jag blir alltmer trögtänkt hemma vid köksbordet. Intressant det du säger. Kan du förklara hur och varför LW:s mobil placerades som den gjorde, enligt dig?
Citera
2018-06-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Den som sysslar med Geocaching är ju mer eller mindre expert på positionering, så inte troligt att SD skulle ha bjudit på den typen av information. Utplaceringen av LW:s mobil är ju också helt i linje med tänket från en som är i ”branschen”.

Han pekar gång efter annan ut sig själv. Han tänkte nog försvinna over-there, utan att ha någon som helst insikt i att det för det första kräver att han blir insläppt i landet och hur svårt det är med noteringar i polisregister här hemma och för det andra hur svårt det är att olovligen vistas i USA.

Nu hände det inte. Så han fick åka tur och retur i en kompakt häktescell inspärrad mellan flygplansväggar. Tryggt förvar.
Citera
2018-06-01, 19:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tänkte han på det, där och då?

Inte nödvändigtvis när/om han begick brottet .. Men vid utplaceringen av telefonen, så tänkte han nog, en hel del. Tror jag.
Citera
2018-06-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du förstår inte vad jag menar? Att hon skrek när hon blev jagad från hemmet OCH på andra sidan planket. OBS; min teori.

Källa på blod där utanför dörren är en användare här i trådens början som även sa att hon låg på magen och hade"smutsiga ben".

Jag tror inte på att han var riktigt så korkad. Hans fru och resten av grannarna hade genast rusat ut på gatan och ringt på polis. Polisen förhörde grannarna det första dom gjorde.
Senast redigerad av Remark 2018-06-01 kl. 19:41.
Citera
2018-06-01, 19:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Från NA:
Åklagaren Åsa Hiding ville få 44-åringen häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet på Lena Wesström, men bevisen räckte bara för den lägre misstankegraden. Tingsrätten beslutade att mannen skulle häktas skäligen misstänkt för brottet.
Just vad jag misstänkte. Eftersom NFC analysen inte är klar så blir det för tunt och den lägre misstankegraden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in