Ingen som nämnt det eminenta tipset med aluminium-folie på utsidan av fönstren?
- Lärde mig detta här på FB!
Har fönster och balle i östläge så lider enormt på morgonen. Öppnar inte köksfönstret och balkongdörren förrän kl.12 typ. Man känner verkligen att fönstren är svala där aluminiumet ligger emot.
Tänk på att TVÄRdrag inte är detsamma som KORSdrag men är nästan lika effektivt ändå. Lärde mig det relativt sent och tvärdrag är extremt mycket mera effektivare än att bara öppna ett fönster.
Lägga en kylklabbe i sängen sägs vara ett tips. Men man vill ju hellre ha en jämn temperatur över hela sängen än en iskall och blöt kudde. Tips på det?
Den där Electroluxen såg riktigt najs ut med utsug och medföljande fönsterlist! Har varit skeptisk mot portabla AC:s just pga problemet med att de ser ut att ha en rund slang som bara ligger och dräller på golvet och kör ut varm luft tillbaka i rummet... men då går det alltså att effektivt koppla den till fönstret förstår jag!
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/inomhusklimat/luftkonditionering/electrolux-chillflex-pro-exp35u538cw/1002166.9404/
Antar att den eller motsvarande kommer gå att beställa lagom inför nästa säsong!