Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Ja medelvärdet på speciellheten är 5 och en femma har inte så mycket negativ/positiv speciellhet.
Alternativt så har en femma mycket av både negativitet och positivitet och de tar ut varandra så resultatet blir en femma.

Så en etta har mycket negativ speciellhet och en tia mycket positiv speciellhet.

Kod:
                                   Antal
0	1	5	20	24	24	20	5	1	0  = 100 st
1	2	3	 4	 5	 6	 7	8	9      10  poäng
                     -         "speciellhet"       +

Är det helt random hur speciella personer är och ser ut?
Eller håller de flesta sig inom vissa stränga ramar?

Tror nog på AnnaGretahorny att de flesta håller sig ganska nära genomsnitet (låg standard avvikelse) vilket ger en rejäl "normalfördelningskurva" och därmed vissa svårigheter att hitta på ettor och tior.

Jag gjorde tre kurvor med olika höjd (olika standard avvikelse) så att man kan se skillnad mellan dem.
Tre olika normalfördelningskurvor.

Vad betyder det att gå ut på tinder i en röd värld jämfört med en grön värld?
I den röda kommer det vara ganska liknande utbud men man kan stöta på ovanligheter, dock inte absurditeter.

I den gröna världen kommer det att vara ungefär lika vanligt att man hittar på ovanligheter som vanligheter så det ovanliga är det normala och det finns chans att stöta på absurditeter. Både negativa och positiva.

det viktigaste måste vara att gradera så många som möjligt på tinder i en skala från 1-10 och sedan räkna ut vad genomsnittet blir. Fortsätta med att räkna ut en standard avvikelse för att kunna göra en kurva och sen se hur pass hög den blir. Då kan man se hur stor chans man har att stöta på en tia eller etta.

Det gäller även att få med skillnaden mellan genomsnittet och extremen.
I den röda världen är en etta 170cm-173cm-174cm och en tia 191cm
I en av de gröna simuleringarna är en etta 7cm-14cm-24cm och en tia 354cm.
Översätt cm till "speciellhet".
Wall of text

Tror jag måste köpa snus nu
Killar försöker överallt. Det är deras personlighet som förstör mer än utseende eftersom de bara är upptagna med att försöka överallt som opportunister. Jävligt ospeciellt.

Eftersom en attraktiv kvinna kommer möta många fler spån än en mindre attraktiv som kommer möta samma spån men de båda möter åtminstone inte lika många som en väldigt attraktiv kvinna.

Du kan inte vara man och speciell på nätet direkt. Och gällande kvinnorna så kvittar det eftersom männen ändå prövar överallt.

Använd inte ordet speciell då det inte är avsaknaden av något unikt utan den otroliga närvaron av det blasé som är problemet med internet. Speciell kan du vara i ett förhållande.

Annagretahorny, är bara sur för att inga brudar vill ha honom.
Citera
2018-07-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Jaha. Ja, men självklart. Äsch har inget intresse av att svara någon. Halkade in på tråden för någon dag sen, såg att anterii skrev att han var riktigt sjuk och det var egentligen enda skälet.

Har inte vart aktiv på riktigt länge. Det finns ett liv utanför fb- testa.

Skitsnack. FB 4 life. Börjat pma endel på sistone, så man hänger mer här än nånsin, tyvärr(?).
Offtopic.
Tycker vi alla kan skänka en tanke åt Anteri. Även om han själv bagatiliserar det. Så vet jag att det kan vara jävligt tufft. Kanske har han ådragit sig en mildare variant av sjukdomsförloppet vad vet jag.
Citera
2018-07-23, 00:21
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Helvete vad den här tråden har spårat ut. Massa jävla snack om skalor och procentuella beräkningar på vad en människa är till utseende, psykopater som önskar livet ur andra användare och anteri-boy som vägrar svara på hur han mår.

Ser att du är avstängd hmm, hoppas att allt är bra.

Tinder..jävla tinder alltså.

Tenderar hålla med alltså. Ibland när man slår upp denna tråd måste man ju plöja 10 sidor av ren dynga innan man hittar en kul abrovink eller ny intressant iaktagelse.

Ska försöka skärpa mig jag med och lägga lite mer tankekraft i skrivandet och hoppas fler gör detsamma. Ibland kommer man ju på sig själv att sitta och hamra på tangentbordet om samma jäkla grejer gång på gång bara för att någon tomte ånyo lyfter en för oss tinder-junkies uppenbar frågeställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tråden blev genast mer intressant när du dök upp. Mrs anmäler för allting fast det inte ens är kränkande. #riktigpsykopat# #metoo# #gråtlitegrannhosmoderatorsdå#

Tinder är nice när matchningar rullar in och man får igång bra tugg, sluta klaga och tillför något till tråden istället. Du trollar för mkt. Rätt drygt imo.

Äh, sluta gnäll nu Kroppis. Dunia får väl komma in och lipa lite hon med. Är ju det enda vi grabbar gör i den här tråden känns det som... Lite tråkigt dock att trådens odiagnostiserade (?) narcissist tillfälligt verkar ha hamnat på avbytarbänken. Tycker trots allt att han då och då tillför med skarpa kommentarer, så hoppas han får tillfälle att vila upp sig lite nu och håller sig i skinnet när han väl kommer tillbaks igen.

Från det ena till det andra och för att få igång lite fräsch diskussion i tråden.

Har ändrat om en hel del på min profil och har gett positivt resultat. Man får ju numera ha 9st bilder så har nu 7st (9st är ju förbannat mycket!), ändrat om profiltexten rejält, ny profilbild (photofeeler attractive 97%!) och skaffat Plus. Resultat nio matchningar på 24 timmar utan boost och superlikes, vilket för mig är stört bra. Just nu känns det som algoritmen är rätt schysst på matchningsfronten iaf, då det tidigare inte har hänt ett jota när man råddat om utan har snarare blivit mer ebb istället.

Problemet är fortfarande att de snyggaste och normalaste tjejerna inte svarar. Det är verkligen helt sinnessjukt att det verkligen aldrig slår fel. Däremot de som visar sig vara singelmorsor eller är här på besök de som svarar med en gång. Blir tokig på detta.
Citera
2018-07-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Mitt huvud är väldigt platt på baksidan och mitt ena öga är efterblivet så det blir mindre ibland, min näsa är sned och mina framtänder sticker ut, min näsa är ibland så liten så den inte syns, ändå har jag vissa drag som är snygg . Jag får prova med en ny bild imorgon när det är ljusare ute, då många sagt att när man målar iaf ska det vara lika stort som 1öga mellan ögonen och dem ska vara mitten på huvudet , som det inte var i appen.
Snöa inte in dig på appen. Det stämmer att det finns vissa mått man ska snitta ungefär vid målning gällande pupiller i förhållande till läppar, näsvinge till öga, örat i förhållande till ögonbryn (har jag för mig). Osv. Hur appen beräknade vet jag inte. Men ditt självförtroende är viktigare. Oavsett din siffra så finns det många med dig som har detsamma och samma sak gäller att du även har en grupp män i samma siffra. Sedan brukar man, om man inte får högre välja den ur egen grupp. Så du behöver hitta en bra man ur din egen grupp eller lägre som behandlar dig väl och inte som om han får mycket högre gällande förmågor, utseende osv. De är rötägg och dem vill vi inte ha. Sedan kan män över även gilla men det är överlag män som är omkring 5-6: or som har de sämsta av personligheter och alltid tror att de kan få 8-9r baserat på att de vill och att de ser andra kvinnor de upplever som attraktivare. De har helt enkelt vanföreställningar och är ofta dem man ska vara försiktig med. De förtjymindre men får fler eftersom deras egna grupp är så stor. Inte för att de är särskilt attraktiva.
Citera
2018-07-23, 06:19
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Helvete vad den här tråden har spårat ut. Massa jävla snack om skalor och procentuella beräkningar på vad en människa är till utseende, psykopater som önskar livet ur andra användare och anteri-boy som vägrar svara på hur han mår.

Ser att du är avstängd hmm, hoppas att allt är bra.

Tinder..jävla tinder alltså.

Ja för en förortsbabbebrud som du måste Tinder vara jobbigt. Du hamnar i ingenmanslandet. Du vill ha svenskar men de ser ner på dig då du knappt kan grammatiskt bygga en mening.
Citera
2018-07-23, 09:38
Medlem
Man ska inte ropa hej förrän.. men har i alla fall bokat en intressant tinderdejt i kväll...

En 9 år yngre tjej som har över en bra bit över 100k följare på instagram och verkar komma från en stenrik familj. Där har hon en hel drös med glitter- och glamourbilder med sig själv från hela världen, i sportbilar, privatplan, helikopter och villor i södra Frankrike osv. och är tydligen lite känd i hemlandet. Farsan ser badass ut också, är väl han som skämt bort henne.

Kanske kan få mig en 50 shades of grey-upplevelse nudå haha. Men kunde även se att rikedom gör mycket för utseendet på brudar. Kylie Jenner såg ut som en påse nötter för bara ett par år sedan men har man råd med all smink och skönhetsingrepp i världen så kan man lägga på ett par poäng. Samma med den här, ser förskräcklig ut på gamla bilder jag lyckats se...
Citera
2018-07-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Man ska inte ropa hej förrän.. men har i alla fall bokat en intressant tinderdejt i kväll...

En 9 år yngre tjej som har över en bra bit över 100k följare på instagram och verkar komma från en stenrik familj. Där har hon en hel drös med glitter- och glamourbilder med sig själv från hela världen, i sportbilar, privatplan, helikopter och villor i södra Frankrike osv. och är tydligen lite känd i hemlandet. Farsan ser badass ut också, är väl han som skämt bort henne.

Kanske kan få mig en 50 shades of grey-upplevelse nudå haha. Men kunde även se att rikedom gör mycket för utseendet på brudar. Kylie Jenner såg ut som en påse nötter för bara ett par år sedan men har man råd med all smink och skönhetsingrepp i världen så kan man lägga på ett par poäng. Samma med den här, ser förskräcklig ut på gamla bilder jag lyckats se...

KÖR HÅRT, äntligen något positivt i tråden.
XL kuken hela vägen sen kommer farsan där "VA I HELVETE GÖR DU MED MIN DOTTER?!"

Edit: medans du förstås kör helikoptern ala grey style
Citera
2018-07-23, 10:55
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC

Sjukt härligt höra att du äntligen är in the action BrunoC! Har ju mest varit teori från din sida och ser verkligen fram emot en uppdatering imorgon så vi får lite färska iaktagelser in i tråden! Är hon utländsk? Är du ens i Sverige?
Citera
2018-07-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Har ändrat om en hel del på min profil och har gett positivt resultat. Man får ju numera ha 9st bilder så har nu 7st (9st är ju förbannat mycket!), ändrat om profiltexten rejält, ny profilbild (photofeeler attractive 97%!) och skaffat Plus. Resultat nio matchningar på 24 timmar utan boost och superlikes, vilket för mig är stört bra. Just nu känns det som algoritmen är rätt schysst på matchningsfronten iaf, då det tidigare inte har hänt ett jota när man råddat om utan har snarare blivit mer ebb istället.
Jag gjorde en längre utläggning gällande antalet bilder tidigare, men min poäng är att man inte bör fylla alla möjliga bild-slots. Så i fallet 9 max-bilder är 7 en bra soft-cap. Tot 5-7 av 9 bilder. Tidigare 4-5 av 6 möjliga bilder. Syftet är att det mänskliga psyket gärna fyller i mellanrummen så att säga, ofta till ens favör. Man vill att det ska vara en snygging liksom, och man stimulerar fantasin, vilket i sin tur ger att man existerar i tankarna mer, särskilt då efter en matchning.

Men kul att det fortfarande kan komma vågor av matchningar i öknen!
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Problemet är fortfarande att de snyggaste och normalaste tjejerna inte svarar. Det är verkligen helt sinnessjukt att det verkligen aldrig slår fel. Däremot de som visar sig vara singelmorsor eller är här på besök de som svarar med en gång. Blir tokig på detta.

Äsch sådär är det ju, det är sedan gammalt. Det gäller att stålsätta sig och vara mer kräsen från början :/
Citera
2018-07-23, 12:46
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Ja för en förortsbabbebrud som du måste Tinder vara jobbigt. Du hamnar i ingenmanslandet. Du vill ha svenskar men de ser ner på dig då du knappt kan grammatiskt bygga en mening.
Haha ush nej. Inget svenskt för mig tack.
Citera
2018-07-23, 14:10
Medlem
Citat:
Haha ush nej. Inget svenskt för mig tack.

Utländskalooken 9 av 10 här.
Just sayin'
Citera
2018-07-23, 18:01
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Killar försöker överallt. Det är deras personlighet som förstör mer än utseende eftersom de bara är upptagna med att försöka överallt som opportunister. Jävligt ospeciellt.

Eftersom en attraktiv kvinna kommer möta många fler spån än en mindre attraktiv som kommer möta samma spån men de båda möter åtminstone inte lika många som en väldigt attraktiv kvinna.

Du kan inte vara man och speciell på nätet direkt. Och gällande kvinnorna så kvittar det eftersom männen ändå prövar överallt.

Använd inte ordet speciell då det inte är avsaknaden av något unikt utan den otroliga närvaron av det blasé som är problemet med internet. Speciell kan du vara i ett förhållande.

Det är inte fel att ta chansen om det finns ett "opportunity" A chance for advancement, progress or profit.

Det kan även vara ett bra sätt att lösa problem på: Being opportunistic means taking things as they come. Looking at what makes sense right here, right now. Jumping right into the thick of things and figuring it out as you go along. Exploring interesting connections, poking your nose into strange places and smashing stuff together to see what happens, always angling toward a particular, but vaguely defined, direction.

Att vara opportunist är överlag en negativt egenskap men man kan kanske
gradera det i en negativ och positiv skala också.
Kod:
                      Opportunistic and resourceful are semantically related. 
                      Sometimes you can replace term "Opportunistic" with 
                      "Resourceful", this adjectives are similar.

Opportunistic  –                                            Resourceful  +
Taking immediate advantage,                                 Having inner resources; androit 
often unethically,                                          (clever, skilfull) or imaginative.  
of any circumstance of possible benefit.     

Ja sånt här "upptagna med att försöka överallt som opportunister. Jävligt ospeciellt" närmar sig väl en etta då.

Det gäller väl att sortera rätt om man är kvinna då.

Tyckte ordet passade ganska bra i skalan, inte så viktigt. Vet inte men det kanske går att vara lite speciell på internet/tinder och lite mer i ett förhållande. Eller olika speciell i olika situationer.

Sur eller inte pratade ju om "normalfördelningskurvor".

Annars då? Hur går det med dina femmor?

Senast redigerad av Begntt 2018-07-23 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in