2018-07-22, 22:11
Medlem
dialektikers avatar
Här får vi ner graderna till 25-24 grader på natten. (Stockholm). Är det för att vi bor i ett radhus med källare kanske?
Fem fläktar har vi. Jag tycker det hjälper med många fläktar när man vill vädra ut på kvällen. Nu har vi stängt av dem. De är jobbiga när de står på. Ni som har 29 grader på natten, bor ni i lägenheter?
Citera
2018-07-22, 22:13
Medlem
dialektikers avatar
Cyklar jag på kvällen ( Stockholm) har jag frusit.
Citera
2018-07-22, 22:26
Medlem
dialektikers avatar
Det jobbiga med att ha fönstren vidöppna på kvällen är alla flygfän. Så här står jag och borstar tänderna i kolmörker på kvällen med vidöppet fönster som en annan skummis.
Ganska roligt när man passerar vidöppna fönster ute som har alldeles svart inne och man hör hur folk prasslar omkring i sina lägenheter.
Citera
2018-07-23, 00:14
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det jobbiga med att ha fönstren vidöppna på kvällen är alla flygfän. Så här står jag och borstar tänderna i kolmörker på kvällen med vidöppet fönster som en annan skummis.
Ganska roligt när man passerar vidöppna fönster ute som har alldeles svart inne och man hör hur folk prasslar omkring i sina lägenheter.

Eh... Har du missat att det finns myggnät? 🙄
Citera
2018-07-23, 00:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Eh... Har du missat att det finns myggnät? 🙄

Jorå. Har myggnät, men inte på alla fönster. Och inte för dörrar (skulle bli lite krångligt).
Citera
2018-07-23, 03:09
Medlem
Fläkt, hasch/gräs och en stol det är allt som krävs egentligen allt annat är överkurs och i ren logik onödigt lass.

Har klarat mig genom värre trapatser med "värme" än så här. hoho.
Citera
2018-07-23, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Här får vi ner graderna till 25-24 grader på natten. (Stockholm). Är det för att vi bor i ett radhus med källare kanske?
Fem fläktar har vi. Jag tycker det hjälper med många fläktar när man vill vädra ut på kvällen. Nu har vi stängt av dem. De är jobbiga när de står på. Ni som har 29 grader på natten, bor ni i lägenheter?
Eftersom utetemperaturen i Stockholm går ner till under 20 grader så är det inte konstigt att du får ner tempen till 24-25. Fläkt och öppna fönster räcker extremt långt. Tror inte källaren hjälper dig där, den värmer kanske snarare upp huset om man har otur - men den kyler å andra sidan på dagen när vi når temp på 30.
Citera
2018-07-23, 11:58
Medlem
Ingen match med att stå ut med att ha över 30 grader inomhus. Ett gäng med kalla pilsner så kyler det tillräckligt för mig att klara av hettan.
Citera
2018-07-23, 12:43
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Jag köpte en Stående fläkt igår, kommer lägga kylklampar framför den. Blir nog kanon skulle jag tro!
Citera
2018-07-23, 13:49
Medlem
Dusha kallt direkt när du kommer hem och innan du går till sängs.

Ha öppna fönster på natten, stängda på dan. Detta om du lyckas få ner bostaden under utomhustemperatur såklart.

Fläktar är bra.

Ut och njut på dagarna, sitter du inne så blir det varmt
Citera
2018-07-23, 14:51
Medlem
talcsofts avatar
Öppna dörr och fönster och skapa ett korsdrag, jävlar vad skönt när luften rör på sig.
Citera
2018-07-23, 15:56
Medlem
30+ inomhus dygnet runt hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här