Det ser starkt och bastant ut för SD i opinionen. Några SD-sänkande ”gigantiskta avslöjanden” verkar inte synas till. Kul också att Moderaterna går riktigt dåligt i senaste Yougov. Det är bara spillror kvar nu av de tidigare så megastarka svenska ikonerna S och M.
Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Här kan man se vilket parti som är hetast och drar folk i massor. Ett tecken i tiden och i opinionen...
Videoklipp på länken nedan:
https://www.facebook.com/sverigedemokraterna/posts/1753429404775297
Den där lilla gräsplätten med några tält och lite folk ser vid första anblicken kanske inte mycket ut för världen, men oj vad symboliskt det är.
Jag misstänker att kanske till och med många här i tråden, inklusive undertecknad, inte fullt ut greppar hur groteskt akterseglade de andra partierna egentligen är i Sverige idag.
Alla olika partier finns ändå representerade inom SD, jag själv är rödgrön, andra är blåa. All debatt och all polemik och alla mänskliga möten och alla skilda åsikter kan lätt flyttas in i kontexten och forumet som heter Sverigedemokraterna. Håller Sverigedemokraterna på att bli den självklara arenan där seriös politik stöts och blöts bland folket? En mötesplats för en folkrörelse? Arenan?
Det är nästan så att de andra partierna borde hyra en plats inne i SDs stora tält med högt i tak, jag tror det skulle bli riktigt bra och öppna samtal då, en nystart för alla. I sina ordinarie tält får 7K ändå inget vettigt gjort, de är blott luft och statister.
🇸🇪 Den heta Sverigefesten 2018! 🇸🇪