2018-05-18, 17:15
  #65917
Medlem
Helevete nu kommer det bli panik på SVT och MSM; vi kommer att matas med flyktingsnyft dagarna i ända, som om vi vore tillbaka i 2015.. Eller så är det andra tider nu.
2018-05-18, 17:16
  #65918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det var som fan. Centern 8.1 Mina betpengar är säkra ser det som som.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/gp-sifo-v%C3%A4ljarflykt-fr%C3%A5n-s-sd-samlar-p%C3%A5-sig-starkt-st%C3%B6d-inf%C3%B6r-valet-1.60715 81

Äntligen börjar SIfo med den sedan länge planerade justeringen uppåt för SD för att inte behöva stå med rimpan bar, eller hur Krispan
Yes, nu börjar Sifos sedan länge planerade operation ÅkessonForPresident™. Sifo-ledningen har alltid haft våta drömmar om att skapa en bandwagon-ketchup-jordskredseffekt deluxe för SD under de kritiska sista 3 månaderna då valet avgörs. Vi på NWO-högkvarteret försökte stoppa det men Sjörén gick full maverick och barrikaderade sig på kontoret under filöverföringen...
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Helevete nu kommer det bli panik på SVT och MSM; vi kommer att matas med flyktingsnyft dagarna i ända, som om vi vore tillbaka i 2015.. Eller så är det andra tider nu.
Varför det? SVT och MSM vet ju att SD egentligen ligger stilla och att uppgången bara är fejkad, varför skulle de ha panik?
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-05-18 kl. 17:18.
2018-05-18, 17:17
  #65919
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Äntligen börjar SIfo med den sedan länge planerade justeringen uppåt för SD för att inte behöva stå med rimpan bar, eller hur Krispan


Vi Sverigevänner kan med stor säkerhet konstatera att SD redan nu är största partiet i kommande val!

HURRA!!!
2018-05-18, 17:20
  #65920
Medlem
Hogdals avatar
Ojdå. SD borde nu vara väldigt nära att gå om S. Jag skulle göra en halvkvalificerad gissning på att de har två procentenheter kvar. Det kan som sagt hämtas in under sommaren.

Noterar att deras riktning av C går helt motsatt yougov och sentio.
2018-05-18, 17:24
  #65921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför det? SVT och MSM vet ju att SD egentligen ligger stilla och att uppgången bara är fejkad, varför skulle de ha panik?
För att om inte ens Sifo kan hålla nere SDs siffror, ja då måste de nog nästan ha egen majoritet, eller hur? Den halvbildade medelklassens journalister litar för övrigt inte på några andra siffror? Sifon är måttstocken bland "politiska kommentatorer" (så att de normalt inte ska behöva ta så stora siffror i sina munnar under mellanvalsperioderna). Hur som helst, det var ju en glädjande överraskning. Gör bilkön hem något mer uthärdlig
2018-05-18, 17:25
  #65922
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
- Löfven "briljerar" i PL-debatten.
- Ygeman pressas i Aktuellt.
- Expressen kommer med 'Sanningen om de ensamkommande afghanerna • De flesta får ändrad ålder • Ingen hade gällande id • Bara män • Granskning av gruppen som kan avgöra valet.'
https://www.expressen.se/nyheter/qs/de-9-000-afghanerna--vilka-ar-de-egentligen/


Det fattas bara att SIFO visar att SD ökar med 3% för en complete meltdown

Skulle tippa att ingen i tråden var närmare än din gissning på 3%.

Meltdown, here we come...
2018-05-18, 17:25
  #65923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Yes, nu börjar Sifos sedan länge planerade operation ÅkessonForPresident™. Sifo-ledningen har alltid haft våta drömmar om att skapa en bandwagon-ketchup-jordskredseffekt deluxe för SD under de kritiska sista 3 månaderna då valet avgörs. Vi på NWO-högkvarteret försökte stoppa det men Sjörén gick full maverick och barrikaderade sig på kontoret under filöverföringen...

Varför det? SVT och MSM vet ju att SD egentligen ligger stilla och att uppgången bara är fejkad, varför skulle de ha panik?

Alltså... Crispy. Du är fan The Man of Thousand Faces.
Vad ÄR DIN HÅLLNING EGENTLIGEN till denna pågående Kafka-pjäs till OI?
Tycker du sluggar vilt åt alla jävla håll?
2018-05-18, 17:27
  #65924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Vilken jävla bluff Sifo är. Hur kan någon mer än Krispy ta dem på allvar?

Så jävla förutsägbart.
Huh? Jag tar inga telefondominerade undersökningar på allvar eftersom svarsviljan bland SD är som den är. Vi är alla överens om att SD sannolikt är underskattade i såna. Enda skillnaden mellan mig och foliepaketen består i att jag inte tror det är uppsåtligt medan de tror, tja, listan kan göras längre än New Yorks telefonkatalog.
Citat:
Ursprungligen postat av IanFraser
Alltså... Crispy. Du är fan The Man of Thousand Faces.
Vad ÄR DIN HÅLLNING EGENTLIGEN till denna pågående Kafka-pjäs till OI?
Tycker du sluggar vilt åt alla jävla håll?
Hallå sarkasm? Jag tror att 1) SD är underskattade i de lägsta mätningarna, samt 2) att det inte finns några lömska konspirationer bakom det. Kan däremot inte låta bli att häckla teorin om “uppjustering” för att den tar priset genom att vara lite sådär extrasaltat “ogenomtänkt” för att uttrycka det diplomatiskt. Jag menar... alla konspirationsteorier har en talande tendens att ständigt justeras för att passa in, men detta är en annan nivå.
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-05-18 kl. 17:34.
2018-05-18, 17:30
  #65925
Medlem
Det tar aldrig slut.. låt det fortsätta, jag ber..

Citat:
Socialdemokraterna tappar framförallt till SD i mätningen, och de som går är till största delen kvinnor. Det betyder att S nu har tappat ungefär lika många kvinnor som män till Sverigedemokraterna sedan förra valet.

Utöver Socialdemokraterna går också Centerpartiet signifikant ner från 9,7 till 8,1 procent i majmätningen.

https://www.svd.se/svd-sifo-historiskt-lagt-stod-for-s--sd-okar-stort
2018-05-18, 17:32
  #65926
Medlem
Raskaoverisens avatar
Sifo alltså helt plötsligt SD 4% upp
Vänta till Augusti då sänker Sifo SD:s siffror agendan måste hållas
2018-05-18, 17:34
  #65927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Huh? Jag tar inga telefondominerade undersökningar på allvar eftersom svarsviljan bland SD är som den är. Vi är alla överens om att SD sannolikt är underskattade i såna. Enda skillnaden mellan mig och foliepaketen består i att jag inte tror det är uppsåtligt medan de tror, tja, listan kan göras längre än New Yorks telefonkatalog.
Uppsåtligt, eller pga av institutionaliserad corporate inkompetens, vill jag bara påpeka, dva en viss ovilja att ta tag i uppenbara problem. Det finns alltså lite flera tolkningar av konceptet "uppsåtligt" (och inget behöver nödvändigtvis vara rätt, det lär dock historien visa)
2018-05-18, 17:34
  #65928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Huh? Jag tar inga telefondominerade undersökningar på allvar eftersom svarsviljan bland SD är som den är. Vi är alla överens om att SD sannolikt är underskattade i såna. Enda skillnaden mellan mig och foliepaketen består i att jag inte tror det är uppsåtligt medan de tror, tja, listan kan göras längre än New Yorks telefonkatalog.
Så du tror faktiskt på allvar att Sifo registrerar 3,9 procent fler SD-väljare den här månaden jämfört med förra, och inte att Sifo är rädda för att ligga kvar på en för låg nivå när facit kommer om några månader?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in