Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Jag sticker väl ut här, men i mitt arbete runt om i landet talar jag mycket politik med både makthavare och ”vanligt folk”.
Jag har de senaste månaderna noterat att många har ledsnat på svartmålningen av Sverige och patentlösningen från borgerligheten + Sd att strama åt i flyktingmottagningen.
Allt fler inser att våra samhällsproblem måste lösas tillsammans på det svenska tråkiga men effektiva och långsiktiga sättet.
Jag spår att Sd får max 18 procent och efter valet fortsätter kräftgången. Populister och haters i förening brukar inte kunna samarbeta. Sd kommer att få rekordmånga tomma stolar och i brist på kandidater plockar de in personer med bakgrund som gör att de snart får gå.
Får jag fråga vad du arbetar med? Av din beskrivning så utläser jag någon form av globalistisk lobbyorganisation, men det är bara min gissning.
Jag tror tror att du lever i en åsiktsbubbla, för i min verklighet är människor trötta på skönmålningen av Sverige. Vi är trötta på meningslösa integrationsprojekt, feminism, globalism, med mera. Människor utgår från att media vinklar och skönmålar, och när någon i regeringen öppnar munnen så hånskrattar de. Så fort som någon positiv nyhet presenteras så utgår de från att den antingen är påhittad, eller överdriven.
Jag är väl medveten om även jag till stor del lever i en bubbla med tanke på vilka människor jag umgås med (främst män inom teknikbranschen), och att sanningen troligtvis ligger någonstans mellan våra verklighetsbilder.