Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Förresten, tror inte det varit uppe i tråden, men vad har vi för åsikter om den här inofficiella vallåten någon gjort för Alternativ för Sverige?

https://www.youtube.com/watch?v=N9lnz3A3mG0

Vi kan ju jämföra den med Sverigedemokraternas vallåt för 2018:

https://www.youtube.com/watch?v=Cju3hUZx7Fk

Personligen tycker jag ju SD:s vallåt är för mycket klämkäck mellanmjölk men jag hatar ju också i allmänhet schlager och pop så valet är ju rätt givet från start.

För övrigt apropå musik med lite mer röj i, man skulle faktiskt kunna trolla vänstern lite mer och jävlas med dem genom att köra Staten och kapitalet med Ebba Grön som intro på något torgmöte som fokuserar på den oheliga alliansen mellan internationella storföretag, globalistiska kapitaliser som Soros och västvärldens etablerade politikerklass.

Paul Joseph Watson sägs ju reta rätt mycket gallfeber på vänsterfolk med sin T-shirt.

https://teedep.com/product/conservatism-is-the-new-counter-culture-t-shirt-td/

Sedan hade jag inte klagat om en musikalisk begåvning gjorde en fashwave till Alternativ för Sverige, Kiwi i all ära som fungerar som rockerlåt men nu är det elektroniskt som gäller.

https://www.youtube.com/watch?v=ISYHuSmIDAs

https://www.youtube.com/watch?v=pouT3-dor1g

https://www.youtube.com/watch?v=W7uduCAZD38

https://www.youtube.com/watch?v=IrCLZsHTv5g
Citera
2018-07-21, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Angående opinionsundersökningar, är det några andra undersökningar än YouGov som det går bra för "Övriga" i?

YouGov går det ju att anmäla sig själv till och en liten politiskt aktiv klick människor (som AfS-anhängare är) kan förmodligen påverka resultatet rätt så kraftigt: https://yougov.se/account/register/

Så deras siffror känns inte supertillförlitliga och det vore lite "favorit i repris" om massa nationalister på svaga grunder blir helt övertygade om att valet kommer gå superbra och sedan får jordens jävla kalldusch när AfS inte uppnår det förväntade resultatet.

YouGov är ett seriöst opinionsinstitut som dessutom har varit en av de närmaste att pricka in SDs valresultat både 2010 och 2014. Med andra ord, de vet vad de gör. Det är en komplex process, det är knappast så att de bara samlar in alla som anmäler sig och sedan presenterar det som ett resultat. Du tror väl inte att det är riktigt så det går till?
Citera
2018-07-21, 15:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det jag främst syftade på var Tjyvas invändning mot repatriering av åtminstone 500 000, något som Jeff Ahl INTE invänder emot. Världen är inte svart och vit. Det är inte antingen SDs antirasistiska politik eller NMRs etniska politik som gäller, det finns något mitt mellan du vet.

Ja precis, det har ju varit min linje från dag ett i den här tråden.

Så bra då

Citat:
Du beskyller MIG för att inte förstå detta. Ditt inlägg mot mig präglas mest av massa förutfattade meningar och halmgubbar.

Jag ber om ursäkt om jag missförstått dig. Det var alltså ett missförstånd och inget medvetet försök att bygga halmgubbar. Gubbarna finns f.ö. på riktigt här i tråden (så det jag skrivit gäller dem, likväl) och jag var ärligt talat förvånad när jag trodde att du sällat dig till dem (vilket nu visat sig vara fel).

Din otydlighet beror på att du hela tiden är luddig och skriver "han" om alla. I ditt första inlägg tror man att du menade GeorgeS.Patton, och därifrån fortsatte missförstånden, med en fortsatt radda med "han" från din sida.

Det är först i.o.m. det här inlägget som du mumlade ur skägget, och definierar att han = Tjyvas. Och att liberalisering du invände mot var en eventuell minskning av de 500.000 (det var långsökt att förstå eftersom som man inte ser minsta röken om något hot kring det inom AfS), och alltså inte GeorgeS.Pattons (eller Tjyvas) snack om thaifruar o.s.v. (vilket är det som det vanligen är fokus på här i tråden).

Så då får jag ta tillbaka det mesta jag har skrivit, m.a.p. dig. Men det är fortfarande förbannat bra skrivet m.a.p. flera andra här i tråden

Citat:
Och JA, det är återvandringsfrågan som är avgörande för att jag ska lägga en röst på AfS, så ditt jävla skitsnack om thaifruar och adoptivbarn är helt irrelevant. Så länge de propagerar för en rejäl återvandring så är jag nöjd.

Så bra då. Det är ju precis min linje, och allas vår linje i AfS. Och beträffande thaifruar och adoptivbarn, så är det ju inte jag som dratt upp det - men det illustrerar i.o.f.s. skillnaderna mellan AfS och hel- eller halvnazistiska promillepartier.
Citera
2018-07-21, 15:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
"Rasideolog" är ett jävla Expo-begrepp.

Jaha, det tycker du. Och vad vill du att man ska kalla er för?
Citera
2018-07-21, 15:49
Medlem
Ulo2000s avatar
Låten med Kiwi var en ganska sorglig produktion. Känns som raka motsatsen till AfS fräscha vinnar-image.

För övrigt är intervjun med Kasselstrand upplagd på underavdelningen /r/svenskpolitik på reddit. Uppmanar er att gå in och rösta upp den och kanske lägga en kommentar för större exponering, finns många invandringskritiker och potentiella väljare där som ännu inte fått upp ögonen för AfS. Tar typ 5 sekunder att registrera sig på sidan.

https://www.reddit.com/r/svenskpolitik/comments/90oslb/l%C3%B6rdagsintervju_24_partiledare_gustav/
Citera
2018-07-21, 15:55
Medlem
baggebo1s avatar
Det är väldigt många kommunister och liberaler som gör sig roliga på AfS bekostnad efter den där brandsläckningsbilden. Det förekommer även en del bisarra konspirationsteorier. Mycket snack rent allmänt. Jag tror namnigenkänningen har fått en rejäl skjuts framåt. I slutändan blir nog nettoeffekten positiv.
Citera
2018-07-21, 16:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Låten med Kiwi var en ganska sorglig produktion. Känns som raka motsatsen till AfS fräscha vinnar-image.
Vad för låt är det? Är det på uppdrag av AfS som Kiwi har gjort en låt?
Citera
2018-07-21, 16:23
Medlem
Citat:
"Rasideolog" är ett jävla Expo-begrepp. Lands- och folkförrädare är riktiga ord.

Angående opinionsundersökningar, är det några andra undersökningar än YouGov som det går bra för "Övriga" i?

YouGov går det ju att anmäla sig själv till och en liten politiskt aktiv klick människor (som AfS-anhängare är) kan förmodligen påverka resultatet rätt så kraftigt: https://yougov.se/account/register/

Så deras siffror känns inte supertillförlitliga och det vore lite "favorit i repris" om massa nationalister på svaga grunder blir helt övertygade om att valet kommer gå superbra och sedan får jordens jävla kalldusch när AfS inte uppnår det förväntade resultatet.

YouGov och Sentio är ju de OI's som är mest korrekta. Det är sant att man kan anmäla sig till yougov, men det innebär inte att du får opinionsundersökningar om politik som kommer redovisas. De har nog rätt rigorösa kontroller för att kunna vara med i en sådan, typ att ha genomfört minst 20 st undersökningar, att man genomför dem korrekt (inte klicka VET EJ på alla frågor) osv.

Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Precis det som hände här på Flashback och i verkligheten med SvP. De var superstora här på FB och det svamlades om riksdagsplatser i det oändliga. Efter valet pannkaka och partiet lades ner. Särskilda trådar där det skrevs hur dåliga SD var och hur SvP minsann skulle ställa allt till rätta fanns ett antal av.

Fundera samtidigt på vem betalar det som AfS håller på med.

Ingen betalar AfS. De ställer upp eftersom det finns ett behov av ett mer radikalt parti när det kommer till invandringspolitik.

Jag tror inte det kommer bli som SvP. AfS syns ju då o då i vissa undersökningar, vilket tyder på att de verkligen har folk bakom sig. Dessutom är ju läget mycket värre och mer akut nu än vad det var 2010/2014, även fast det så klart var väldigt illa även då.

Sverigedemokraterna har också vikit ner sig mycket de senare åren, sedan SvP las ner.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är väldigt många kommunister och liberaler som gör sig roliga på AfS bekostnad efter den där brandsläckningsbilden. Det förekommer även en del bisarra konspirationsteorier. Mycket snack rent allmänt. Jag tror namnigenkänningen har fått en rejäl skjuts framåt. I slutändan blir nog nettoeffekten positiv.

Ja, definitivt blir nettoeffekten positiv. Vid en första anblick ser den ut att vara typiskt kampanjbild, men med tanke på att Gustav o de andra är med i hemvärnet o ställer upp i övningar där då och då är det ju inte särskilt konstigt att de ställer upp även på en sådan här grej.

I "värsta" fallet kan man anklaga dem för att slå två flugor i en smäll, dvs göra en god sak samtidigt som det ger bra publicitet. De är åtminstone där och faktiskt göra något, till skillnad från alla vänsterslödder som sitter på twitter o inte rör en fena.
Senast redigerad av TheStriptease 2018-07-21 kl. 16:28.
Citera
2018-07-21, 16:23
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad för låt är det? Är det på uppdrag av AfS som Kiwi har gjort en låt?

Nej, den är icke-officiell som tur är. Förhoppningsvis håller man sig med en armlängds avstånd ifrån dessa Svegot-människor. De personifierar allt som är fel med den nationella rörelsen, alkoholiserade, pengakåta individer med storhetsvansinne.
Citera
2018-07-21, 16:45
Bannlyst
Citat:
Nej, den är icke-officiell som tur är. Förhoppningsvis håller man sig med en armlängds avstånd ifrån dessa Svegot-människor. De personifierar allt som är fel med den nationella rörelsen, alkoholiserade, pengakåta individer med storhetsvansinne.

Du är ju givetvis inte ensam att tänka rationellt i denna fråga.

Det är ganska uppenbart att Svegot tjockisarna ämnar att mjölka ur AFS-hypen. Makt,kunskap och pengar finns det gott om hos AFS sympatisörer som arbetar som egna företagare, civilingenjörer, akademiker, Vd:ar mm vilka personifierar en överklass NS/Fash. Folkgemenskap i all ära, men för den skall leva, så bör man hålla sig borta från a-laget, bad optics. Jag har stor respekt för den svenska hederlige arbetaren, men goda tider skapar såklart svaga människor. Jag använder sällan WT-termen eftersom den bara slår mot arier, men AFS skall hålla sig borta från sunkiga människor och då inkluderar jag Svegot tjockisarna. Kan du inte ta hand om din hälsa, ja då du inte kan styra ett land...
Citera
2018-07-21, 16:57
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Precis det som hände här på Flashback och i verkligheten med SvP. De var superstora här på FB och det svamlades om riksdagsplatser i det oändliga. Efter valet pannkaka och partiet lades ner. Särskilda trådar där det skrevs hur dåliga SD var och hur SvP minsann skulle ställa allt till rätta fanns ett antal av.

Fundera samtidigt på vem betalar det som AfS håller på med.

Fast fakta är att de fick knappt 2% i YouGov i mars och 4,7% för övriga i juli. Det är inte vi som svamlar utan YouGov-panelen som valt AfS.
Citera
2018-07-21, 18:05
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Okej, vilken tur. Svegot:arna framstår ärligt talat som pajasar. AfS hade verkligen smutsat ner sitt namn om de på något sätt skulle associera sig själva med Det Fria Sverige/Svegot, och det hade nog kunnat vara döden för deras potential att ta sig in i riksdagen. Titta bara på dess styrelsemedlems mycket smakfulla Swastika-tatuering... https://antifa.se/uploads/2017/03/UH5-768x499.png Tycker det är OK om Kasselstrand ställer upp på en intervju eller liknande på Svegot – det är han villig att göra med alla verkar det som – men AfS bör nog passa sig för att ha mer kontakt än så med dem. Att se AfS upphöja Kiwi på något sätt skulle vara direkt pinsamt, så jag hoppas att det inte händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in