Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-05, 19:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ingen explicit raspolitik, det är riktigt. Skurt & Co. säger något annat om den implicita politiken.

Det blir alltså ingen återvandring av thaifruar och utomeuropeiska adoptionsbarn, så du kan sluta med att tjafsa om det på varje sida i den här tråden. Det är härmed oomtvistligen off topic i denna tråd. Du får flytta din diskussion till annan lämplig tråd, t.ex. om NMR eller om SD:s historia.

AfS' detaljerade plan lämnar noll och inget utrymme för vantolkningar på den här punkten - det blir ingen rasbaserad återvandring! AfS är inget parti för dem, vars viktigaste fråga är att de är äcklade av rasblandning. Antalet thaifruar som ska skickas till Thailand är exakt precis noll (inte ens cirkus), inte en endaste enda (inte ens implicit). Och inga utomeuropeiska adoptionsbarn kommer att skickas till.... havet?...

Inte särskilt svårt att fatta, om man är läskunnig. Men såklart, har man tourettes så har man tourettes...
Citera
2018-07-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Tja, jag vet inte det jag. Varför måste nödvändigen Le Pen låna pengar av Ryssen? Det är djupt störande eftersom det inte finns någon koppling till Le Pens partis raison d'etre.

Front National försökte låna pengar av alla franska banker och flera andra i Västeuropa men alla dessa banker vägrade att låna ut några pengar till FN. Som en sista utväg vände de sig till en rysk bank och där fick de låna pengar.

Ditt problem är att du inte vet någonting och inte kan någonting om de ämnen och spörsmål där du säger dig ha "testat hypoteser". Hur kan man testa hypoteser om någonting när man nästan inte vet eller kan någonting om ämnet?!

Citat:
Varför måste värdekonservativa europeiska partier mötas just i Moskva? Hittar de ingen bättre plats att mötas på?

Nej, de hittar nog ingen bättre plats. Vilka hotell och konferensanläggningar i Västeuropa hyr ut till stora nationalistkonferenser?

Citat:
Varför måste ett av Italiens regeringspartier och Österrikes likaså vara med i någon slags partiförening med Putins maktparti, Förenade Ryssland eller vad de heter?

Är de det? Om de nu är det, vad är problemet? Det är ju otroligt mycket bättre än alla andra folkförrädiska och vanliga partier i Västeuropa som styrs till hundra procent av globalistintressen och lyder direkt under Washington, Bryssel och Tel Aviv.

Citat:
Jag förstår inte varför föregivet patriotiska partier måste vara pro Ryssland.

Det är för att Ryssland och deras allierade är den enda motpolen till den västerländskt baserade globalistmaffian och den rent sataniska agenda som denna globalistmakt håller på att genomdriva i våra nationer.

Citat:
Kan man inte bara bedriva politik, finna och vinna sina frågor i sitt eget lands befolkning lixom?

Nej, det går inte. Våra folks fiender har makten i hela Västvärlden och deras makt är internationell och gränslös. Även om nationalister får makten i ett land så kommer den internationella fiendemakten att göra allt för att sänka den nya nationalistiska regeringen. Vi nationalister, vi som vill rädda svenskarna och Europas andra folk, vi behöver samarbeta och nätverka inför framtiden.

Citat:
Och visst skulle jag kunna sätta mig och leta upp de exemplen som format min bild men visst jag är lite lat. Och om du inte känner igen dig och inte köper premissen så kan vi enas om att vi är oense om den saken. Jag är mer ute efter att testa en hypotes om någon nu råkat uppfatta läget så som jag beskriver det.

Du kan som sagt inte "testa en hypotes" när det är helt uppenbart att du inte har ens en rudimentär kunskap om detta ämne. Allt du tror dig veta om det här verkar ju inte vara mer än en ytlig sammanfattning av den desinformation och propaganda som mainstreammedia i Sverige och Västvärlden har spytt ur sig under senare år.

Citat:
Tack för att du tog dig tid och energi att svara =)

Du kanske menar väl och jag angriper dig inte personligen, men du måste verkligen läsa på och sätta dig in i ämnet ordentligt om du ska ha en chans att förstå vad som pågår.
Citera
2018-07-05, 19:20
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det blir alltså ingen återvandring av thaifruar och utomeuropeiska adoptionsbarn, så du kan sluta med att tjafsa om det på varje sida i den här tråden. Det är härmed oomtvistligen off topic i denna tråd. Du får flytta din diskussion till annan lämplig tråd, t.ex. om NMR eller om SD:s historia.

AfS' detaljerade plan lämnar noll och inget utrymme för vantolkningar på den här punkten - det blir ingen rasbaserad återvandring! AfS är inget parti för dem, vars viktigaste fråga är att de är äcklade av rasblandning. Antalet thaifruar som ska skickas till Thailand är exakt precis noll (inte ens cirkus), inte en endaste enda (inte ens implicit). Och inga utomeuropeiska adoptionsbarn kommer att skickas till.... havet?...

Inte särskilt svårt att fatta, om man är läskunnig. Men såklart, har man tourettes så har man tourettes...
Så du menar att när AfS har fått igenom sitt krav på att utvisa 500.000 så är de nöjda med det? Nej, det tror inte jag och tråden rymmer givetvis spekulationer om vilka frågor AfS kommer driva i framtiden,och vilka grupper och individer som har förbrukat sin rätt till att befinna sig i Sverige. Thaitorskar, deras fruar och avkomma kan mycket väl vara en sådan grupp.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-07-05 kl. 19:26.
Citera
2018-07-05, 19:26
Medlem
tclaessons avatar
Nu är man större än Liberalerna på Facebook! Jag har roat mig med att hålla lite koll på antalet likes den här veckan för att få någon slags fingervisning om partiets tillväxt. Jag vill minnas att AfS hade omkring 24450 likes vid det första torgmötets start och nu är man uppe i 27414. Det är nästan 3000 nya gillamarkeringar på bara några dagar vilket visar att partiet når ut trots att det nästan bara varit Fria Tider som rapporterat om deras närvaro i Almedalen.
Citera
2018-07-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Snaggat den, vilket är ännu värre. Om han drar rakhyveln runt hela skallen nu så blir det knappast värre.

Han kan åtminstone säga som jag vill minnas ur Eddans sagor där det gällde att hålla huvet kallt. En viking som i en svärdsduell fick näsan avhuggen (nära ögat):
- Inte var jag vacker förr, och nu blev det föga bättre.

(Stridsrapport efteråt: Han kom undan. Men jag har hans näsa här!)

Han kanske vill stå för the ugly truth? Jag visste inte att Ynkemans kriminella 50-kronors Malmöfrisörer fanns på Gotland också.

Vad fan yrar du om? Han har en vanlig frisyr men har ett högt hårfäste och tunnhårighet. Och vad skulle vara problemet om han hyvlar av det...Jisses..
Citera
2018-07-05, 19:53
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Donerat. Uppmanar alla att göra detsamma - inte bara för att det är rätt utan även därför att en stor uppslutning bakom sådana här frågor demonstrerar att det finns en enorm potential i solidariteten svenskar emellan. Det sänder ett viktigt budskap både till alla svenskar och till våra fiender.

Självklart donerat. Alla AfSare ska donera.
Citera
2018-07-05, 19:57
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Rasister. Ja. Det är lätt gjort att bruna får det epitetet. Undrar varför. Just nu sitter en av dom bruna, Mattias Karlsson på svt 2 och ondgör sej över socialdemokratiskt regeringsinnehav. Han menar väl att allt skulle gå bättre om ett brunt block styrde Sverige. Tillåt mej tvivla.

Vi har redan sett hur bruna krafter beter sig när dom får en tillstymmelse till makt. Inför förra valet så hade pensionärerna utlovats guld och gröna skogar av sd. När det väl kom till budgetomröstning efter valet valde dom att rösta med borgarnas pensionärsfientliga budget i stället. Så tog sd ansvar för Sverige den gången. Går väljarna på det igen tror du?

Om nu tradmedia skulle påpeka eller referera detta så är dom väl fientliga till di Brune? Gjorde jag en korrekt beskrivning av eftermälet till valet år 2014 tycker du? Vi får se om Afs kan stå rakare i ryggen än sd. Jag misstänker att både AFS och F! kommer in i år.

Poängen är att AfS sätter svenska folket först. Det du kallar brunt förstår jag inte riktigt vad du menar.

Det betyder att man värnar om alla svenskar. Vad är problemet för dig med det?
Citera
2018-07-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Hoppar in lite hipp som happ...jag har en sak jag tänkt fråga länge:
Hur kommer det sig att alla partier (i Europa - kanske inte bara där, vad vet jag) som framställer sig som patriotiska kulturkonservativa av någon anledning måste ty sig till (eller gå ärenden åt) ryssen på det ena eller andra sättet?

Jag har en hypotes och den kan såklart vara fel, det är som sagt en hypotes men jag kommer inte på något bättre...berätta gärna om ni har någon bättre idé.

(Bespara mig gärna - jag kan såklart inte diktera...det är bara en from och vänlig önskan - hypoteser om Soros, judendom, konspirationsteorier om hemliga nätverk hit och dit mm - jag tror inte på det. Punkt. Det ger mig ingen ny information. För min del är det hypoteser som jag testat och befunnit vara trams. Jag varken kan eller vill hindra vidare trams om detta eftersom yttrandefrihet råder - och det är bra. Men det ger mig inget, jag blir bara trött, därav den fromma önskan.)

Min egen hypotes är att många av dessa ofta nya eller på senare tid mer populära partier har företrätt ett synsätt som inte är så politiskt korrekta. Vi lever i en baksmälletid efter låång vänsterdominans. Marxism -> postmodernism osv och nu är det backlash på bordet. Så, de som var tidiga och protesterade mot identitetspolitik, postmodernism och istället ville försvara en värdekonservativ linje snabbt bemöttes som rasister. Det motangreppet var (är?) bekvämt och i vissa fall fanns/ finns det säkert en poäng. Men barnet åkte ut med badvattnet och allt som var värdekonservativt kom att klassas som rasism. Så ock de som var kritiska (inte minst i Sverige) mot idén om att välfärdsstat borde kombineras med öppna gränser (så att säga). Den kritiken hade såklart inte med färgen på skinnet eller ens med kulturella preferenser att göra utan med samhällskontraktet och statsfinansiella överväganden. Här är ett exempel.

https://tino.us/2013/11/assar-lindbeck-talar-klarsprak-om-invandringspolitikens-negativa-konsekvenser/

Så, de som förde fram dessa farhågor klassades alldeles för ofta som rasister. Det i sin tur gjorde att "normala etablerade människor med karriär" (ja jag vet, det är en generalisering, det blir så långt annars) vanligen inte vågade bli företrädare för dessa partier och åsiktsinriktningar. Istället blev det en överrepresentation av människor som hade mindre att förlora. Bland "mindre att förlora" var marginaliserade människor överrepresenterade. Marginaliserade människor är mer sårbara (när jag säger "sårbara" så menar jag i vid bemärkelse). Mer sårbara människor är genomsnittligt sätt lättare att rekrytera (för annan aktörs räkning), påverka och locka.

Det betyder inte att normala människor inte går att rekrytera. Men sårbara människor är lättare att rekrytera (MICE lixom, ja googla vetja).
Dessa människor, som representerar åsikter som ligger i det politiska spektrats ytterkanter är också intressantare att rekrytera därför att de mer bidrar till polarisering av samhällen. Polarisering av samhällen gör samhällen/ länder mindre resiljenta (hybridkrigföring osv).
Är det därför dessa kulturkonservativa och nationalistiska partier tenderar att gå ryssens ärenden?
Eller är det nån som har en bättre idé?
Det ska bli intressant att se hur mycket elände det kommer från massa troll nu. Men men...strunt samma - nån kanske har nåt intressant att komma med också.
Trevnad och trillingar =)

Problemet är att du likställer att "gå ryssens ärenden" med att vilja ha en neutral eller positiv relation med Ryssland. Jag ser inte vad vi tjänar på att alienera Ryssland, men du kanske kan förklara det. Snarare är det motsatsen, vi förlorar enbart på att göra det. Det är alltid vettigt att vilja ha en god relationer med sina grannländer. Se exempelvis Finland som har en väldigt bra relationer till Ryssland och som nu kommer hålla ett möte mellan Putin och Trump i Hälsingfors.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Donerat. Uppmanar alla att göra detsamma - inte bara för att det är rätt utan även därför att en stor uppslutning bakom sådana här frågor demonstrerar att det finns en enorm potential i solidariteten svenskar emellan. Det sänder ett viktigt budskap både till alla svenskar och till våra fiender.

Precis, jag ska också donera. På dagens sändning av den kokta grodan nämnde de dessutom att han redan fått in över 140 000 sedan igår. Helt sinnessjukt.
Citera
2018-07-05, 20:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Så du menar att när AfS har fått igenom sitt krav på att utvisa 500.000 så är de nöjda med det? Nej, det tror inte jag och tråden rymmer givetvis spekulationer om vilka frågor AfS kommer driva i framtiden,och vilka grupper och individer som har förbrukat sin rätt till att befinna sig i Sverige. Thaitorskar, deras fruar och avkomma kan mycket väl vara en sådan grupp.

Kasselstrand har redan sagt hur man kommer att gå vidare. Man kommer att gå bakåt i tidsordning. De första 504.000 gäller för perioden från år 2000. Sedan tar man 90-talet, osv. De grupperna som inte är med i den tidsperioden är inte med i planen. Eller tänker du dig att man skulle vara speciellt intresserade av att skicka ut thaifruar som kom just på 90-talet och tidigare (och deras avkomma, som du säger).

Jag utgår från vad AfS säger och skriver. Du ägnar dig åt helt fria fantasier utan förankring. Du kan lika gärna sitta och hoppas på att Centerpartiet tar upp frågan om återvandring av thaifruar.

Men du får gärna utveckla själv hur någon som kommit hit och gift sig med en svensk man på så vis "förbrukat sin rätt till att befinna sig i Sverige". Och deras "avkomma"! AfS har givit oss en diger lista på vilka sätt de anser att man kan förverka sin rätt att stanna i Sverige. Utgå gärna från den, så slipper du göra intryck av att ägna dig åt helt fria fantasier.
Citera
2018-07-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Nu är man större än Liberalerna på Facebook! Jag har roat mig med att hålla lite koll på antalet likes den här veckan för att få någon slags fingervisning om partiets tillväxt. Jag vill minnas att AfS hade omkring 24450 likes vid det första torgmötets start och nu är man uppe i 27414. Det är nästan 3000 nya gillamarkeringar på bara några dagar vilket visar att partiet når ut trots att det nästan bara varit Fria Tider som rapporterat om deras närvaro i Almedalen.

Mycket positivt. Partiet växer så det knakar på Facebook och i sociala medier och är nu då förbi både KD och L. Sen ska man nog inte omsätta det i ett eventuellt väljarstöd men det är ändå positivt att det växer så kraftigt.

Förhoppningsvis kan dom också nå ut lite bättre i MSM men annars får vi väl helt enkelt se om det idag är möjligt för ett parti att ta sig in i riksdagen utan någon större draghjälp från traditionell media.
Citera
2018-07-05, 20:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Skall man besegra juden, så måste man spela efter judens regler (eftersom juden styr och bestämmer; har makten m.a.o.) och göra det ännu bättre än juden.

Detta har aldrig judarnas motståndare förstått under hela historien och inget tycks ha förändrats än idag.

Judemaktens främsta verktyg mot oss är, att den driver sina ivrigaste motståndare till galenskap.

Så det är inte de som skriker högst som man ska följa, om man är intresserad av att göra något åt saken.
Citera
2018-07-05, 20:59
Medlem
-Mystics avatar
Lite synd att NMR väcker sådan uppmärksamhet under Almedalen, allt handlar om dessa istället för AfS....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in