Citat:
Ursprungligen postat av
Expohunter
Nu ska vi inte göra en politisk diskussion av detta. Men varför tror du att det inte finns hyresrätter i USa i samma form som vi har?
Det finns det nog säkert. Jag menar mer på att om det är så vanligt i USA så kan det inte vara en så stor kostnadsbörda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
USA har väl inte samma koncept på lägenheterna så då är man tvungen att fixa AC till lägenhet om man vill vara säker på att ha någon ventilation överhuvudtaget i några fall eller något åt det hållet?
Jag vet inte hur deras VVS marknad ser ut och det jag vet av AC så ersätter AC inte ett ventilationssystem då den inte ger genomströmning av sig själv. Den kondenserar vatten i ett rör med hjälp av tryck och sedan går vattnet tillbaka till flytande form igen på andra änden av röret där den fläktar ut värmen. Min egna lägenhet har ingen ventilation överhuvudtaget i sovrummet så det blir otroligt varm om dörren och fönstret är stängt.
Jag vet inte med er andra men jag tycker åtminstone att man ska kunna få sova bekvämt. Forskning tyder på att rubbad sömn orsakar otaliga hälsoproblem inkl. övervikt, stress, sjukdomar, mm. Jag sover 2 - 4 timmar mindre sedan värmeböljan började.
För optimal sömnklimat ska inomhustemperaturen vara omkring 15-16 grader. Eftersom jag jobbar natt så måste jag genomlida solsken som värmer upp mitt sovrum då mitt sovrum är byggt på solsidan och värmen som kommer av detta faktum. Min hyresvärd säger att jag ska sova med öppet fönster och fläkt men jag bor på marknivån och precis bredvid mig finns en högt trafikerad gata och en barnfamilj.
Jag tycker inte att min situation är okej.