2018-07-18, 00:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Ta ett isbad.

Varför då? Det gör det bara än värre.
Citera
2018-07-18, 00:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Kan tänka mig att svalka sig stup i kvarten är lika med jojobantning.

Visst kan du göra det, men det blir bara värre om du gör så.

Det är ett mysterium. Folk efterfrågar hur man ska klara värmen. När någon ger er svaret så börjar man prata om isvatten och annat trams. Att duscha kallt eller dricka något kallt är bara kontraproduktivt.
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-18 kl. 00:10.
Citera
2018-07-18, 00:11
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Kan tänka mig att svalka sig stup i kvarten är lika med jojobantning.

Det hjälper dig dock inte med värmen, det blir bara värre...
Det är meningslöst att ge de bästa tipsen till faktaresistenta när så många svamlar om saker de inte har en aning om.
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-18 kl. 00:14.
Citera
2018-07-18, 00:12
Medlem
FarbrorAgges avatar
Efter att ha läst tips i denna tråd:

Nu har jag lagt en massa frysklampar framför mina två bordsfläktar. Jag märker ingen skillnad alls och temperaturen inomhus är fortfarande densamma: 30 grader. Jag håller seriöst på att avlida här! Dessutom kan jag inte sova i värmen.

Inför morgondagen har jag fryst in fyra stora petflaskor fyllda med vatten. Hoppas att de ska göra susen... Jag blir galen snart.
Citera
2018-07-18, 00:21
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det hjälper dig dock inte med värmen, det blir bara värre...
Det är meningslöst att ge de bästa tipsen till faktaresistenta när så många svamlar om saker de inte har en aning om.

LOL vad menar du? Det var därför jag skrev jojobantning (som inte är bra för kroppen). Själv gillar jag att dricka kallt vatten. Men det blir nog inte mer än 3 liter om dagen. Sedan dricker jag några koppar kaffe.
Citera
2018-07-18, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge

Nu har jag lagt en massa frysklampar framför mina två bordsfläktar. Jag märker ingen skillnad alls och temperaturen inomhus är fortfarande densamma: 30 grader. Jag håller seriöst på att avlida här! Dessutom kan jag inte sova i värmen.

Inför morgondagen har jag fryst in fyra stora petflaskor fyllda med vatten. Hoppas att de ska göra susen... Jag blir galen snart.

Rensa ur kylen och sätt dig i den med fläkten i knät. Lägg in en kudde så ska du se att du sussa sött snart.
Citera
2018-07-18, 00:26
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Det är väldigt enkelt. Blöt ner kläderna, exempelvis med en blomsprayflaska.
Tyvärr är folk för dumma för att ta mitt tips till sig. De lider hellre och klagar högljutt.

Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Tack, jag tar till mig och ska testa detta imorgon. Upptäckte just idag hur jäkla skönt det var att bära den blöta tvätten från tvättmaskinen i famnen.

Det går lite trögt, men några här på flashback börjar haja i alla fall. När jag sprayar någon i min närhet får jag genast reaktionen: "Ååh, fy fan vad skönt det svalkar. Det här ska jag absolut inte ta till mig. Det är alldeles för stor ansträngning att fylla en plastflaska med vatten, rikta munstycket emot sig och spraya upprepade gånger".

Visst, jag överdriver, men jag har lobbat för detta i flera år och gnället från nära och kära är konstant. Själv njuter jag av värmen och dricker öl. Lite för mycket öl men jaja.

Anledningen till att blöta kläder kyler, förklarar fysiker med att: när en vätska dunstar åtgår energi. I det här fallet tas energin i form av värme, bl.a från din kropp. Du kommer således att kylas av även om du tar på dig en varm och blöt T-shirt så fort den inte är varm längre.
Citera
2018-07-18, 00:45
Medlem
Utopiantoss avatar
- Drick allt vatten kylskåpskallt.

- Sätt fötterna i isvatten när du sitter framför tv'n.

- Ha tvärdrag på kvällen, och ha fönsterna stängda hela för- och eftermiddagen. Rulla ner.
Citera
2018-07-18, 00:45
Medlem
dialektikers avatar
Jag har faktiskt inte svettats en gång de här värmböljedagarna. Men jag har hållit mig inomhus till värmen släppt. Vet att jag kommer se ut som en albyl efter denna värmebölja men jag har varit tvungen att hålla mig inne på grund av tidigare hälsobesvär under våren.
Jag vet att det är ett dilemma att hålla sig inomhus i ventilerat under sommaren. Det sabbar ju sommarkänslan. Men nu har jag varit tvungen att välja det. Och håller jag mig inomhus, ventilerat, så har jag inte ens blivit svettig och behövt duscha och ha mig.
Citera
2018-07-18, 00:46
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Det går lite trögt, men några här på flashback börjar haja i alla fall. När jag sprayar någon i min närhet får jag genast reaktionen: "Ååh, fy fan vad skönt det svalkar. Det här ska jag absolut inte ta till mig. Det är alldeles för stor ansträngning att fylla en plastflaska med vatten, rikta munstycket emot sig och spraya upprepade gånger".

Visst, jag överdriver, men jag har lobbat för detta i flera år och gnället från nära och kära är konstant. Själv njuter jag av värmen och dricker öl. Lite för mycket öl men jaja.

Anledningen till att blöta kläder kyler, förklarar fysiker med att: när en vätska dunstar åtgår energi. I det här fallet tas energin i form av värme, bl.a från din kropp. Du kommer således att kylas av även om du tar på dig en varm och blöt T-shirt så fort den inte är varm längre.
Kan det inte vara så att folk - värmen till trots - inte vill göra sina dagliga beting i dyngsura kläder? Kan det inte vara så att folk ogillar värmen just för att man svettas så förjävligt, och inte tvärt om? Själv skulle jag ge dig en smäll om du började spruta ner mig med en blomspruta som om jag vore en vild kattjävel.
Citera
2018-07-18, 00:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge

Tycker inte att petflaskorna funkade alls. Däremot kylklampar.
Citera
2018-07-18, 00:48
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har faktiskt inte svettats en gång de här värmböljedagarna. Men jag har hållit mig inomhus till värmen släppt.
Jag vet att det är ett dilemma att hålla sig inomhus i ventilerat under sommaren. Det sabbar ju sommarkänslan.
Men nu har jag varit tvungen att välja det. Och håller jag mig inomhus, ventilerat, så har jag inte ens blivit svettig och behövt duscha och ha mig.
Såå... för att sammanfatta det hela så har du inte varken svettats eller duschat under vårt lands längsta och varmaste värmebölja i mannaminne. Sweeet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in