2018-07-18, 14:17
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det har jag ju redan sagt, svetten ska inte rinna av kroppen utan dunsta. Vad fan är det du motsäger? Jag har alltså redan sagt:

1) Svetten ska dunsta från kroppen (alltså inte rinna av eller sugas upp av en jävla dunjacka)
2) Detta gäller enbart vid stillasittande, eftersom vid träning så kommer 1) uppnås.

Frågor på det?

Jag skrev det förvisso inte i min första post (mitt misstag), jag utvecklade däremot mitt svar långt innan dina invändningar så jag ser inte riktigt vad fan du är upprörd över?

Tack, men det Herr Denom skrev hade jag redan utvecklat långt innan hans trams.

Jo jag är helt med på detta. Men varför fortsätter du yra om varma drycker? Det fungerar ju inte i det scenario tråden handlar om.

Folk sitter hemma och svettas ihjäl och har redan passerat din "varma-drycker-metod" som dessutom har högst tvivelaktiga resultat.
Ingen vill ha dina idiotiska råd, så sluta fylla tråden med trams.

Om du tycker att det bästa sättet att kyla ner sig när man sitter hemma och svettas bort, är att dricka varmt the. Gör det då för all del, men förstå att ingen annan här är intresserad.
För. Att. Det. Är. Trams.
Citera
2018-07-18, 14:18
Medlem
Herr.Dittlings avatar
I något som kan liknas vid desperation, lade jag min badrock i kallt vatten, och satte på mig den.

Det var inte alls så tokigt, den kyler rätt bra.
Citera
2018-07-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Jo jag är helt med på detta. Men varför fortsätter du yra om varma drycker? Det fungerar ju inte i det scenario tråden handlar om.

Folk sitter hemma och svettas ihjäl och har redan passerat din "varma-drycker-metod" som dessutom har högst tvivelaktiga resultat.
Ingen vill ha dina idiotiska råd, så sluta fylla tråden med trams.

Om du tycker att det bästa sättet att kyla ner sig när man sitter hemma och svettas bort, är att dricka varmt the. Gör det då för all del, men förstå att ingen annan här är intresserad.
För. Att. Det. Är. Trams.

Att allt folk skulle svettas så pass att det sprutar svett är knappast troligt. Det finns säkert ett par som är så, och då kan man dricka kallt vatten.

Att du tycker det är trams får du stå för, jag gillar däremot vetenskap och där har det en vetenskaplig grund att stå på.
Citera
2018-07-18, 14:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det har jag ju redan sagt, svetten ska inte rinna av kroppen utan dunsta. Vad fan är det du motsäger? Jag har alltså redan sagt:

1) Svetten ska dunsta från kroppen (alltså inte rinna av eller sugas upp av en jävla dunjacka)
2) Detta gäller enbart vid stillasittande, eftersom vid träning så kommer 1) uppnås.

Frågor på det?

Jag skrev det förvisso inte i min första post (mitt misstag), jag utvecklade däremot mitt svar långt innan dina invändningar så jag ser inte riktigt vad fan du är upprörd över?

Tack, men det Herr Denom skrev hade jag redan utvecklat långt innan hans trams.
Eftersom tråden inte handlar om ditt exempel utan värmeböjan som just nu råder i landet så är det du säger alltså värdelöst, frågor på det?
Citera
2018-07-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Eftersom tråden inte handlar om ditt exempel utan värmeböjan som just nu råder i landet så är det du säger alltså värdelöst, frågor på det?

Hur stor del tror du svettas så pass mycket att det är ett orimligt kylningsmedel? Jag skulle knappast tro att de flesta svettas ihjäl eller att de är särskilt nära maxkapaciteten för att svettas. Därav är det ett alldeles ypperligt råd om man läser det jag skriver.

Men du inser ju nu att det du skrev är totalt hjärndött trams, så gå och häng dig.

Du har gått från:
"vilken jävla dålig metod, så funkar det inte"
till
"det funkar ju för fan bara när du har kapacitet till att svettas mer"
till
"aaa men det här är en tråd!!!11"

Bra diskussion, idiot.
Citera
2018-07-18, 14:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Hur stor del tror du svettas så pass mycket att det är ett orimligt kylningsmedel? Jag skulle knappast tro att de flesta svettas ihjäl eller att de är särskilt nära maxkapaciteten för att svettas. Därav är det ett alldeles ypperligt råd om man läser det jag skriver.

Men du inser ju nu att det du skrev är totalt hjärndött trams, så gå och häng dig.
Nej, förstår du inte att mängden svetts förmåga att kyla ner kroppen inte är linjär?
Citera
2018-07-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nej, förstår du inte att mängden svetts förmåga att kyla ner kroppen inte är linjär?

Jag är inte särskilt nära maxkapacitet till att svettas, ens när jag varit ute och gått lite långsamt. Att jag är ensam finner jag högst otroligt.
Citera
2018-07-18, 14:43
Medlem
90taletskronas avatar
Jag är särskilt plågad av värmen eftersom den stör min sömn. Varför har inte hyresvärdarna ett ansvar att hålla ett bra klimat inomhus gällande värme?
Citera
2018-07-18, 14:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jag är inte särskilt nära maxkapacitet till att svettas, ens när jag varit ute och gått lite långsamt. Att jag är ensam finner jag högst otroligt.
Först och främst behöver du förstå att maxkapaciteten av hur mycket det går att svettas och svettens nedkylande effekt inte är samma sak varpå du efter det kan begrunda att kroppen inte kyls ner linjärt med mängden svett som utsöndras.
Citera
2018-07-18, 14:47
Medlem
Bor du i lägenhet så öppna upp på morgonen och kvällen/natten, men håll för guds skull stängd under värmeböljan, och täck för fönster där solen ligger på med mörkläggningsgardiner.

Drick ordentligt.

Ät glass.

Sov med fläkt.

ev. Köp AC.
Citera
2018-07-18, 14:52
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Jag är särskilt plågad av värmen eftersom den stör min sömn. Varför har inte hyresvärdarna ett ansvar att hålla ett bra klimat inomhus gällande värme?

Såvitt jag vet så är deras ansvar enbart att hålla minst 20 grader varmt.
Vi skulle få väldigt höga hyror om vi införde krav på att även tillhandahålla komfortkyla. De temperaturer vi har just nu är inte värre för den som är frisk än att en fläkt, lätta kläder och gott om vätska räcker för att freda sig.
Citera
2018-07-18, 14:57
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprithitler
Såvitt jag vet så är deras ansvar enbart att hålla minst 20 grader varmt.
Vi skulle få väldigt höga hyror om vi införde krav på att även tillhandahålla komfortkyla. De temperaturer vi har just nu är inte värre för den som är frisk än att en fläkt, lätta kläder och gott om vätska räcker för att freda sig.
Varför skulle vi få så mycket högre hyror? I USA har nästan varenda och varandra lägenhet AC. Jag skulle nöja mig med en nedkyld men ordentlig ventilation. Tyvärr saknar min lägenhet en så grundläggande sak som ventilation så temperaturer når ju långt över 30 grader när dörr och fönster är stängt. Jag jobbar också natt och måste sova på dagen men det är väldigt svårt när man störs av den ofantliga värmeböljan. Andra på mitt jobb har också haft svårt att sova under dagen.

Att sova är otroligt viktigt och när vi inte kan sova introducerar det en otrolig hälsorisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in