Citat:
Låter rimligt & troligt. Håller med om att fredsavtal Syrien-Israel ligger inom bara några års räckhåll, och jag tror mig ha en bra gissning om vem som hela tiden haft den planen och vill ta åt sig äran för det.
Israel kommer tveklöst behålla Golan, finns inte på kartan att de skulle ge bort den guldklimpen. Däremot kommer de erbjuda tolerans av Assad-regimen och förmånliga handelsavtal med Syrien om bland annat avsaltning och andra ökenrelaterade projekt.
Israel kommer tveklöst behålla Golan, finns inte på kartan att de skulle ge bort den guldklimpen. Däremot kommer de erbjuda tolerans av Assad-regimen och förmånliga handelsavtal med Syrien om bland annat avsaltning och andra ökenrelaterade projekt.

Citat:
Nu får du ge dig. Inte ens Jewish Home & Shas är etnonationalister.>70% av FNs medlemsländer är auktoritära diktaturer; alla dess proxies (inkl. ICC) är minst sagt opålitliga.
arbetet kunde inte svara, så jag frågar dig också: kan du nämna fler än 5-10 länder som är mer libertära än Israel & USA?
Citat:
Hur är individuell frihet för medborgarna "vice versa" med dödliga säkerhetsoperationer i Syrien och annanstans?
Citat:
Trump levererar mer hjälp till Rojava, har dödat fler ryska infiltratörer i Syrien, och (kanske viktigast) har inte tillåtit Ryssland starta fler anfallskrig.Obama skrev under Magnitsky Act. Förvisso skrev Trump under en senare lag om sanktioner som kongressen tagit, men det var under protest och han kallade den okonstitutionell.
Jo, vi vet att ni ute på högerkanten hatar FN och allt som har med internationell rätt att göra. du har vid flera tillfällen gjort klart att för dig är det Israels högsta domstol som är enda och högsta instans.
Det är möjligen så du vill se dig, men du har i ditt stöd för terror, dödspatruller, angreppskrig etc visat på något helt annat. Du är möjligen liberal i sociala frågor typ homosexualitet etc. Det är konstigt nog inte helt ovanligt bland folk som kallar sig libertarianer att de är extremt pigga på att bomba bort alla som inte passar in i deras idealvärld. De misstror staten i allt utom just dess militär.
Jo, vi vet att ni ute på högerkanten hatar FN och allt som har med internationell rätt att göra. du har vid flera tillfällen gjort klart att för dig är det Israels högsta domstol som är enda och högsta instans.
Det är möjligen så du vill se dig, men du har i ditt stöd för terror, dödspatruller, angreppskrig etc visat på något helt annat. Du är möjligen liberal i sociala frågor typ homosexualitet etc. Det är konstigt nog inte helt ovanligt bland folk som kallar sig libertarianer att de är extremt pigga på att bomba bort alla som inte passar in i deras idealvärld. De misstror staten i allt utom just dess militär.
Israels HD är högsta instans för israeler, USAs HD är högsta instans för amerikaner, osv. Tyvärr har Sverige och många andra länder gett upp sin juridiska suveränitet till totalitära byråkrater i FN. Också värt att tillägga; jag betraktar inte diktaturer HDs som legitima på något vis.
Kunde inte ha beskrivit mig bättre själv!

Man behöver en stark militär för att skydda individens frihet från externa hot, och den måste vara välreglerad (utgjord av folket, inte vara statens marionett) för att kunna motstå interna hot.
Senast redigerad av Memestar 2018-07-17 kl. 19:59.
Senast redigerad av Memestar 2018-07-17 kl. 19:59.