2018-07-17, 19:54
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Håller med om att fredsavtal Syrien-Israel ligger inom bara några års räckhåll, och jag tror mig ha en bra gissning om vem som hela tiden haft den planen och vill ta åt sig äran för det.

Israel kommer tveklöst behålla Golan, finns inte på kartan att de skulle ge bort den guldklimpen. Däremot kommer de erbjuda tolerans av Assad-regimen och förmånliga handelsavtal med Syrien om bland annat avsaltning och andra ökenrelaterade projekt.
Låter rimligt & troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Ingen principiell libertarian resonerar som du angående israelisk brutalitet. All form av etnonationalism är oförenligt med en libertariansk utgångspunkt.

Kan du tydliggöra för varför FN är korrupt?
Nu får du ge dig. Inte ens Jewish Home & Shas är etnonationalister.

>70% av FNs medlemsländer är auktoritära diktaturer; alla dess proxies (inkl. ICC) är minst sagt opålitliga.

arbetet kunde inte svara, så jag frågar dig också: kan du nämna fler än 5-10 länder som är mer libertära än Israel & USA?
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du lever i en villfarelse. Israels utrikespoliitik är deras inrikespolitik och vice versa.
Hur är individuell frihet för medborgarna "vice versa" med dödliga säkerhetsoperationer i Syrien och annanstans?
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Obama skrev under Magnitsky Act. Förvisso skrev Trump under en senare lag om sanktioner som kongressen tagit, men det var under protest och han kallade den okonstitutionell.

Jo, vi vet att ni ute på högerkanten hatar FN och allt som har med internationell rätt att göra. du har vid flera tillfällen gjort klart att för dig är det Israels högsta domstol som är enda och högsta instans.

Det är möjligen så du vill se dig, men du har i ditt stöd för terror, dödspatruller, angreppskrig etc visat på något helt annat. Du är möjligen liberal i sociala frågor typ homosexualitet etc. Det är konstigt nog inte helt ovanligt bland folk som kallar sig libertarianer att de är extremt pigga på att bomba bort alla som inte passar in i deras idealvärld. De misstror staten i allt utom just dess militär.
Trump levererar mer hjälp till Rojava, har dödat fler ryska infiltratörer i Syrien, och (kanske viktigast) har inte tillåtit Ryssland starta fler anfallskrig.

Israels HD är högsta instans för israeler, USAs HD är högsta instans för amerikaner, osv. Tyvärr har Sverige och många andra länder gett upp sin juridiska suveränitet till totalitära byråkrater i FN. Också värt att tillägga; jag betraktar inte diktaturer HDs som legitima på något vis.

Kunde inte ha beskrivit mig bättre själv!
Man behöver en stark militär för att skydda individens frihet från externa hot, och den måste vara välreglerad (utgjord av folket, inte vara statens marionett) för att kunna motstå interna hot.
Senast redigerad av Memestar 2018-07-17 kl. 19:59.
Citera
2018-07-17, 19:58
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Tillräckligt hängivna för att backa till 50/60-talen då Syrien oavbrutet bombarderade israeliska samhällen i Gallileen, eller tillräckligt hängivna för att låta druserna bli våldtagna av nazislamofascister?

I ett sådant scenario så skulle Daesh vara borta från den syrisk-israeliska gränsen. SÅ någon fråga om våldtäkt av nazislamofascister är föga troligt i ljuset av ovanstående omständigheter.

Angående bombningarna av Israel från syriskt håll under 50-60 talet har jag hört oerhört lite om. Du får specificera, i kontext med suezkrisen, sexdagarskriget?
Citera
2018-07-17, 20:08
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Låter rimligt & troligt.

Nu får du ge dig. Inte ens Jewish Home & Shas är etnonationalister.

>70% av FNs medlemsländer är auktoritära diktaturer; alla dess proxies (inkl. ICC) är minst sagt opålitliga.

arbetet kunde inte svara, så jag frågar dig också: kan du nämna fler än 5-10 länder som är mer libertära än Israel & USA?

Hur är individuell frihet för medborgarna "vice versa" med dödliga säkerhetsoperationer i Syrien och annanstans?

Trump levererar mer hjälp till Rojava, har dödat fler ryska infiltratörer i Syrien, och (kanske viktigast) har inte tillåtit Ryssland starta fler anfallskrig.

Israels HD är högsta instans för israeler, USAs HD är högsta instans för amerikaner, osv. Tyvärr har Sverige och många andra länder gett upp sin juridiska suveränitet till totalitära byråkrater i FN. Också värt att tillägga; jag betraktar inte diktaturer HDs som legitima på något vis.

Man behöver en stark militär för att skydda individens frihet från externa hot, och den måste vara välreglerad (utgjord av folket, inte vara statens marionett) för att kunna motstå interna hot.

Shas och Jewish home är inte etnonationalister?

Precis, sionismen handlar inte alls om etablerandet av en judisk stat.

ICC är en proxy? Vad är relevansen kring hur många diktaturer som utgör en mängd av FN:s medlemsstater. Vad specifikt är det som gör deras arbete inkonsekvent då deras förhållningssätt till krigsförbrytelser inte färgats av partiskhet.

Vad menar du med libertära? I ekonomiskt nyliberalt avseende eller generellt funktionella demokratiska samhällsinstitutioner? Om du syftar på det senare så är nog många västeuropeiska länder mycket mer föredömliga än USA och Israel.
Citera
2018-07-17, 20:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
I ett sådant scenario så skulle Daesh vara borta från den syrisk-israeliska gränsen. SÅ någon fråga om våldtäkt av nazislamofascister är föga troligt i ljuset av ovanstående omständigheter.

Angående bombningarna av Israel från syriskt håll under 50-60 talet har jag hört oerhört lite om. Du får specificera, i kontext med suezkrisen, sexdagarskriget?

Shas och Jewish home är inte etnonationalister?
Precis, sionismen handlar inte alls om etablerandet av en judisk stat.

ICC är en proxy? Vad är relevansen kring hur många diktaturer som utgör en mängd av FN:s medlemsstater. Vad specifikt är det som gör deras arbete inkonsekvent då deras förhållningssätt till krigsförbrytelser inte färgats av partiskhet.

Vad menar du med libertära? I ekonomiskt nyliberalt avseende eller generellt funktionella demokratiska samhällsinstitutioner? Om du syftar på det senare så är nog många västeuropeiska länder mycket mer föredömliga än USA och Israel.
Odjuret som måste avlivas är inte en nazislamofascist enligt dig?

Jag syftar på de syriska terrorbombningarna av israeliska samhällen, primärt under mitten av 60-talet fram tills Sexdagarskriget.

Inte på bekostnad av övriga medborgare. Entonationalism bygger på separata rättigheter för olika folkgrupper.

ICC är partiska och ineffektiva, precis som resten av FN. Tur bara att de inte är partiska och effektiva.

Jag menar länder som skyddar individens rättigheter såsom yttrandefrihet, kroppslig samt egendomlig integritet, fri marknad, opartiskt rättsväsende, fria val, rörelsefrihet, mm.
Citera
2018-07-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraFree
Lyssnade på han bok recencenten Utviks podd som gästades av en snubbe som varit läkare och behandlat IS offer, fy fan vilka jävla barbarer. Han var helt traumatiserad och berättade sådana jävla grymmheter

Har du en länk?
Hittar den inte
Citera
2018-07-17, 21:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Faktum är att Syrien om dess ledning är tillräckligt cynisk kan "vinna" ett krig. De kan resonera som så att om de skickar iväg en bunt missiler mot Israel inriktade på att slå ut så mycket som möjligt av dess internationella högteknologiska industri kommer företag framöver undvika investera i Israel, och med kraschad ekonomi, där många av de mer välutbildade väljer att lämna landet så kommer Israel på något decenniums sikt vara starkt försvagat. Förvisso kan Israel slå tillbaka långt hårdare, men Syrien är redan så sönderbombat efter inbördeskriget. Det kan bli som Vietnam där USA vann vartenda större slag men ändå förlorade kriget.

Nej det är fanimig inget faktum din lilla antisemitiska mupp. Faktum däremot är att Assads hobbysoldater hade kastat vapnen i samma sekund den fullständigt överlägsna Israeliska armén hade korsat den syriska gränsen. Vietnam? Du är sannerligen verklighetsfrånvarande på alla plan
Citera
2018-07-17, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej det är fanimig inget faktum din lilla antisemitiska mupp. Faktum däremot är att Assads hobbysoldater hade kastat vapnen i samma sekund den fullständigt överlägsna Israeliska armén hade korsat den syriska gränsen. Vietnam? Du är sannerligen verklighetsfrånvarande på alla plan
Så Israels näringsliv är skadat i den initiala missilrundan. Israel slår tillbaka genom att invadera Syrien och kommer som du konstaterar säkert vinna militärt varefter de får ett redan sönderslaget land med en fientlig befolkning på handen. En sådan ockupation är extremt dyr som vi sett på USA i Irak. Hur tänkte du dig egentligen ditt scenario så att Israel kommer ut som vinnare i någon reell mening? På mig låter det som en rejäl pyrrhusseger.

Att du sen klämmer i med antisemitkortet är bara sorgligt. Har ni sionister inget bättre att komma med?
Citera
2018-07-17, 21:53
Avstängd
Citat:
Israels HD är högsta instans för israeler, USAs HD är högsta instans för amerikaner, osv.
Bara i din fantasi. I verkligheten är Israel högsta instans för brott begångna i Israel osv. I vissa fall kan stater ta sig att döma medborgare för brott begångna utomlands, men din tes att en israel kan begå vilka brott som helst utomlands utan att det landets domstolar har med saken att göra är bisarr.
Citat:
Och när de folk du ser som "hot" och bombar av naturliga skäl ser dig som hotet, har de samma rätt att bomba dig? Du är militarist, inte libertarian. Skiter i all folkrätt och ser bara till den starkares rätt att bomba ut alla svagare som ses som "hot"
Citera
2018-07-17, 21:56
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Han sprider israelisk propaganda som inte följer historien: (FB) Konflikten i Syrien
Citera
2018-07-17, 22:41
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Bara i din fantasi. I verkligheten är Israel högsta instans för brott begångna i Israel osv. I vissa fall kan stater ta sig att döma medborgare för brott begångna utomlands, men din tes att en israel kan begå vilka brott som helst utomlands utan att det landets domstolar har med saken att göra är bisarr.

Och när de folk du ser som "hot" och bombar av naturliga skäl ser dig som hotet, har de samma rätt att bomba dig? Du är militarist, inte libertarian. Skiter i all folkrätt och ser bara till den starkares rätt att bomba ut alla svagare som ses som "hot"
Halvt rätt, något bättre än ditt genomsnitt iallafall.
Men även om man fullt accepterar din tes så är ICC fortfarande obsolet då det är en institution, inget land.

Låt mig säga såhär: libertära länder utan starkt försvar tenderar utplånas relativt omedelbart, i synnerhet de som är omringade av auktoritära, expansionistiska fiender.

P.S. Varken arbetet eller chimpsky har lyckats svara, du kanske kan hjälpa mig; kan du nämna fler än 5-10 länder som är mer libertära än Israel & USA?
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Han sprider israelisk propaganda som inte följer historien: (FB) Konflikten i Syrien
Jag syftade på Syriens terrorism mot hela samhällen i norra Israel, inte enskilda traktorer. Sluta slingra dig ifrån ämnet.
Senast redigerad av Memestar 2018-07-17 kl. 22:46.
Citera
2018-07-17, 23:00
Avstängd
Citat:
Halvt rätt, något bättre än ditt genomsnitt iallafall.
Men även om man fullt accepterar din tes så är ICC fortfarande obsolet då det är en institution, inget land.
Vad har ICC med ditt absurda påstående att israeler bara ansvarar inför Israels HD att göra?
Citat:
Låt mig säga såhär: libertära länder utan starkt försvar tenderar utplånas relativt omedelbart, i synnerhet de som är omringade av auktoritära, expansionistiska fiender.
Det är skillnad på ett försvar och ett anfall. Israel har redan med statens grundande genom våld och etnisk rensning och senare angrepp mot en hel bunt länder i regionen visat att de inte respekterar någon annan stats rätt än sin egen. Det är den judiska etnonationalism du står för även om du förnekar den.
Citat:
D.S. Varken arbetet eller chimpsky har lyckats svara, du kanske kan hjälpa mig; kan du nämna fler än 5-10 länder som är mer libertära än Israel & USA?
Beror helt på vilka frågor du tittar på, om du tittar på teorin eller praktiken och om du räknar bort Israels rasistiska politik mot den arabiska befolkningen både i Israel och på ockuperad mark. Sverige är mer liberalt än båda dessa länder om man inte som du ser rätten till hate speech som den enda avgörande frågan.
Citat:
Jag syftade på Syriens terrorism mot hela samhällen i norra Israel, inte enskilda traktorer. Sluta slingra dig ifrån ämnet.
Vi väntar som så ofta på att du skall komma med en källa för dina vidlyftiga påståenden, men det är väl som med de där raketerna att du beslutat dig för att det är "logiskt" att Syrien besköt Israel i så stor skala och då behövs inga källor.
Citera
2018-07-17, 23:21
Medlem
Förrädaren Putin som förråder Rysslands enda allierade i Mellanöstern (förutom Iran) och är inte mindre sionisternas marionett än aset Trump, enda som håller tillbaks att Assad förlorar det mesta av nuvarande Syrien är Ryska armén.
Citat:
Netanyahu hails Trump-Putin summit in Helsinki, thanks leaders for discussing Israel’s security
Prime Minister Benjamin Netanyahu has hailed Israel’s relations with the US and Russia after Donald Trump and Vladimir Putin said that the Jewish state's security concerns were discussed during their summit in Helsinki.

“Prime Minister Benjamin Netanyahu welcomes the deep commitment of the United States and President Trump to Israel’s security, as expressed in the meeting between President Trump and President Putin. The friendship between Israel and the US has never been stronger,” the statement said, adding that Netanyahu “also greatly appreciates the security coordination between Israel and Russia and President Putin’s clear position on the need to implement the 1974 separation agreements between Israel and Syria.”
https://www.rt.com/news/433531-netanyahu-israel-security-trump-putin/
Bör understrykas att Putin sa nyligen att Syrien hade alla vapen dom behövde, dvs ingen leverans av det defensiva vapnet S300 som ju Ryska armén ville leverera för många år sedan till Assad, men Putin förrädaren gör givetvis allt för att förhindra för det skulle innebära att många israeliska flyg skulle skjutas ner, istället får israels flyg härja fritt i Syrien medan Assad får förlegade vapen som utgör minimalt hot mot israels flyg.
Senast redigerad av Persetan 2018-07-17 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in