Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Hezbollah var verkligen på alerten i norra Syrien när det gällde beskydd för den kristna ursprungsbefolkningen. Oj, nej juste assadregimens lakejer flydde direkt och lämnade området försvarslöst och alla betydande assyriska politiska aktörer och miliser allierade sig med YPG och SDF.
Varför pissar du på serber helt plötsligt? Du beundrade ju ultranationalistiska massmördare från Bosnien ett antal dagar sen. Börjar misstänka att du super ganska frekvent under dina vistelser här på flashback. Bildningsnivån och självinsikt från din sida är alldeles för låg för att vara en produkt av en nykter skribent.
Tanken har inte slagit dig att Hezbollah aldrig varit aktiva i norra Syrien? Dessutom finns ursprungsbefolkningen över flera delar av landet.
Vem skyddade Maloula där invånarna inte hade ett ända vapen att skydda sig med när kallblodiga mördare knackade på dörren? Hezbollah.
Vem befriade den kristna staden Saidnaya där arameiska än idag talas? Hezbollah.
Listan kan göras lång, men finns egentligen inget mer att bevisa för sådant avskräde som du.
De offrade sina soldater för att de kristna skulle få ha kvar sina kyrkor och sina traditioner. Det är hjältar. För evigt ihågkomna.
Jag har hyllat Chetniki rörelsen som var aktiv några decennier sedan. Inget annat. Jag har inte hyllat serber som folk överhuvudtaget. Lär dig skillnaden mellan folkslag och politiska rörelser din korkade idiot.
Vem är det som är full och yrar runt? Gå och lägg dig din pajas. Dina försök att nonchalera mig slår endast tillbaka på dig, som vanligt.