2018-09-24, 20:25
Medlem
longbow4ys avatar
Undrar om inte Ryssland lite sena agerande i detta också beror på attentatet i Iran lördags.
Iran kommer säkerligen agera och det kommer i sin tur ge motreaktioner.

Att då snabbt uppgradera luftvärnet kan ha en lugnande effekt på situationen.
Citera
2018-09-24, 20:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Ok, är lite trött. Översatte den för flera timmar sedan, men har inte renskrivit den förrän nu. Hade tänkt söka lite mer information men missade. Så här stod det i artikeln Jag slog upp ordet scores då jag ej kände igen det, och fick då en förklaring att det b.la. betydde ett tjugotal gånger.
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/score

Jag ska ta och googla för att försöka ta reda på hur många gånger Israel har slagit till mot mål inne i Syrien.

'Scores of' betyder typ massor/uppsjö av.

I detta fall 200+ som andra readn har påpekat.
Citera
2018-09-24, 20:43
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
'Scores of' betyder typ massor/uppsjö av.

I detta fall 200+ som andra readn har påpekat.
Jag har haft problem med det där ordet tidigare, så direkt när jag såg det så kände jag på mig att det skulle ta tid att reda upp betydelsen av det. Men jag missade att göra det. Jag hade först översatt artikeln med papper och penna, för ungefär sex timmar sedan. Flashback låg nere då så jag valde att inte renskriva det. Så jag glömde bort. En anledning till det kan vara att när jag sedan skulle renskriva texten, efter att Flashback funkade igen, så hade Reuters ändrat i artikeln. De hade lagt till en massa text, och tagit bort en del. Så jag var tvungen att fokusera på det. B.l.a uppgiften om att Putin och Netanyahu idag har talats vid i telefon.
Citera
2018-09-24, 20:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Undrar om inte Ryssland lite sena agerande i detta också beror på attentatet i Iran lördags.
Iran kommer säkerligen agera och det kommer i sin tur ge motreaktioner.

Att då snabbt uppgradera luftvärnet kan ha en lugnande effekt på situationen.

Rätt rejält sena.
De hade över 200 strikes senaste 1.5 åren. De säger bara att de dödar Iranier så är de typ ok. Oftast är de ju inte ens det, men ändå, det är nog bland mest sjuka när de terroriristerar Syrien sådär, och sen säger att "Iran is Biggest State Sponsor"

Och "Israhell har varnat för detta"

Israel warns of attacks on Russian air defence systems in Syria if used against its warplanes
"Israel's Defence Minister Avigdor Lieberman said on Tuesday (April 24) that his country would attack Russian S-300 air defence systems in Syria if they were used against Israeli targets"
https://www.straitstimes.com/world/middle-east/israel-warns-of-attacks-on-russian-air-defence-systems-in-syria-if-used-against

Sjukt.
Citera
2018-09-24, 20:54
Medlem
arbetets avatar
Bibi har ringt upp Vlad:

Telephone conversation with Prime Minister of Israel Benjamin Netanyahu

Vladimir Putin had a telephone conversation with Prime Minister of the State of Israel Benjamin Netanyahu at the latter’s initiative.

September 24, 2018
18:15

The Prime Minister of Israel again expressed his condolences over the loss of military service members on board the Russian Il-20 aircraft that was downed on September 17 in Syria.

The two leaders continued discussing the circumstances of the incident considering that the information presented by the Israeli military on the operation of their aircraft over Syrian territory differs from the conclusions of the Russian Defence Ministry. Russia proceeds from the premise that the actions of the Israeli Air Force were the main cause of the tragedy.

Vladimir Putin emphasised that Russia’s decisions to bolster the combat capabilities of Syrian air defences are appropriate at this juncture and primarily intended to thwart any potential threat to the lives of the Russian military service members fulfilling the tasks of combatting international terrorism.
http://en.kremlin.ru/events/president/news/58616
Citera
2018-09-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Rätt rejält sena.
De hade över 200 strikes senaste 1.5 åren. De säger bara att de dödar Iranier så är de typ ok. Oftast är de ju inte ens det, men ändå, det är nog bland mest sjuka när de terroriristerar Syrien sådär, och sen säger att "Iran is Biggest State Sponsor"

Och "Israhell har varnat för detta"

Israel warns of attacks on Russian air defence systems in Syria if used against its warplanes
"Israel's Defence Minister Avigdor Lieberman said on Tuesday (April 24) that his country would attack Russian S-300 air defence systems in Syria if they were used against Israeli targets"
https://www.straitstimes.com/world/middle-east/israel-warns-of-attacks-on-russian-air-defence-systems-in-syria-if-used-against

Sjukt.

Vad är sjukt?

Det är väl självklart att ett land gör vad det kan för att skydda sina medborgare oavsett om de är inom landet eller om de är på uppdrag utomlands
Citera
2018-09-24, 21:44
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Vad är sjukt?

Det är väl självklart att ett land gör vad det kan för att skydda sina medborgare oavsett om de är inom landet eller om de är på uppdrag utomlands

Hehe, menar Ryssland eller Israel nu?
Citera
2018-09-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Hehe, menar Ryssland eller Israel nu?

Båda givetvis
Citera
2018-09-24, 21:50
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Båda givetvis

Vem tycker du försvarar sig i just detta läget då?
Citera
2018-09-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Vem tycker du försvarar sig i just detta läget då?

Om du menar i senaste attacken ifrån Israel så var det givetvis SAA/Ryssland som försvarade sig.

Men lika självklart som att SAA/Ryssland försvarar sig när de blir beskjutna så är det att Israel försvarar sig om de blir beskjutna oavsett om de är de som började det hela eller ej.
Citera
2018-09-24, 21:54
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Om du menar i senaste attacken ifrån Israel så var det givetvis SAA/Ryssland som försvarade sig.

Men lika självklart som att SAA/Ryssland försvarar sig när de blir beskjutna så är det att Israel försvarar sig om de blir beskjutna oavsett om de är de som började det hela eller ej.

Ok, då är vi på samma plan....👍
Citera
2018-09-24, 22:05
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nu sätter Ryssland istället en hel lång rad av käppar i de israeliska hjulen. Israel är omslutet av flygförbud och fetare luftvärn i Syrien.

Det är riktigt, riktigt roligt nu.

Förutsatt att klåparna lyckats få s-300 att fungera, deras track record är inte direkt så bra för övrigt så har redan det Israelisla flygvapnet övat emot s300 batterier.

Thanks to the exercise in Greece (not the first attended by the Israeli since the deterioration of their relations with Turkey), the Israeli Air Force has gathered important data about the Russian SAM system and had the opportunity to test and improve evasion tactics during simulated attacks against ground targets protected by S-300 batteries.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in