2018-07-16, 19:45
Medlem
Kattenxs avatar
I början av 2000talet spelade jag ett realtime strategy game om utspelade sig under amerikanska revolutionen eller precis innan i USA(kanske fransk-amerikanska kriget). Det var indianer, fransmän och engelsmän inblandade. Vet ni vad detta heter?
Citera
2018-07-16, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njae. Det är snarlikt fast det jag tänker på var mer "militäriskt" så att säga. Och jag kommer ihåg att tutorialbanan bland annat hade en tunnel som man var tvungen att flyga igenom och det var svårt. Har för mig att helikoptern till viss del påminner om den här leksaken: https://www.old-school-toys.nl/media/catalog/product/cache/2/image/600x/026d6b345396810a99ffaab1151d741e/s/w/switchblade_miles_mayhem_m.a.s.k._en_doos_kenner_6 _.jpg

Tjena bögis! Nuclear Strike, Fire Blade?
Citera
2018-07-16, 20:02
Medlem
Söker ett spel som jag spelade runt 2006-2008 på PC. Spelet var free to play och var i starcraft stil fast utan byggelementet. Man började med en hero på en "Värld/Hub" Där du fick välja dina trupper som du skall åka till strid med. Sedan fanns det olika portaler på denna "Hub" som ledde till olika planeter som var fyllda med olika slags monster. Spelet var online och utspelade sig i framtiden och krävdes nerladdning och registrering för att spela. Om jag minns rätt så var det bara ett kort namn. Ca 3 bokstäver. T../X..

Hoppas någon känner igen detta spel då de startade min RTS karriär.

Mvh Patrik
Citera
2018-07-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Jag undrar ifall det finns något spel till typ Super Nintendo eller liknande där man kombinerar strategi-, plattform- och RPG-element.

Jag hade tänkt mig upplägget på det här sättet:
en militärbas är på väg att bli attackerad av en massa fiendetrupper som långsamt närmar sig basen på en karta, och den kartan fungerar som en "stage select"-skärm (där truppikonerna såklart symboliserar banor).
Uppgiften är att förgöra alla trupper innan de når fram till ens egen bas, och om en trupp lyckas nå fram till basen så är man tvingad att lira just den banan ända till man har klarat den.
Man kan levla upp sin karaktär genom att besegra fiender, och högre Level gör att man blir allmänt starkare och kan utdela mer skada osv.

Så här långt så är min idé ganska lik spelet "U.N. Squadron" till Super Nintendo, men jag har lagt till en del ytterligare spelmekanik:
innan man väljer en bana så får man börja med att välja ifall man vill "utforska" en stor bana och lösa gåtor, ungefär som i Metroid-spelen (och även här kan man levla upp karaktärerna), eller så kan man välja att klara ett uppdrag i vanlig "scrolling shooter"-stil.

Kort sagt:
jag letar efter ett spel som är ungefär som "U.N. Squadron", men som dessutom tillåter att man kan lira igenom banor som i typ "Metroid" eller "Blaster Master", där man springer runt i stora områden och "löser pussel" och "infiltrerar" olika platser - gärna då också med en del stealth-element här och där á la "Metal Gear" när detta fungerar.

Du kan nog sluta leta, något sånt spel gjordes inte på 90-talet... Börja programmera istället

Få se nu... en mix av Mega Man X + Advance Wars + Diablo + UN Squadron + Metroid + Myst + Metal Gear låter iofs som en riktig soppa, men om du gör det rätt så kommer alla att tacka dig
Citera
2018-07-16, 21:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becknaren100
Tjena bögis! Nuclear Strike, Fire Blade?
Nej tyvärr.
Citera
2018-07-18, 08:21
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Näe, jag skrev i första inlägget om det här att det just inte var vare sig Jungle eller Desert Strike.
Det är ett PC-spel men det är mer arkadigt än till exempel Commanche. Det är även science fiction då det inte var en helikopter som finns på riktigt utan lite "20 minuter in i framtiden".

Jag såg bilden på helikoptern och känner igen stilen. Dock ringer det inte direkt någon klocka. Missade dock ditt första inlägg och funderar därför på om det mot förmodan skulle kunna vara G-Police.
Citera
2018-07-18, 12:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag såg bilden på helikoptern och känner igen stilen. Dock ringer det inte direkt någon klocka. Missade dock ditt första inlägg och funderar därför på om det mot förmodan skulle kunna vara G-Police.
100% garanterat inte G-Police.
Citera
2018-07-19, 08:50
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
100% garanterat inte G-Police.

knack knack knack Sista chansen nu.

SWIV 3D eller Extreme Assault.

Ingen av dem är klockrent det du söker, men jag träffar inte på något annat.
Citera
2018-07-19, 10:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
knack knack knack Sista chansen nu.

SWIV 3D eller Extreme Assault.

Ingen av dem är klockrent det du söker, men jag träffar inte på något annat.
Ding ding ding! Vi har en vinnare! Extreme Assault var det!
Citera
2018-07-25, 19:42
Medlem
Tjenare, söker ett bilspel jag spelade när jag var liten, kanske 12-13 år sedan? Vad jag vet så tävlade man i en blå-grå volvo s40 kan det vara?

Vad jag vet så är det inte S40 Racing. Det fanns flera olika bilmärken att köra.

https://racecarsdirect.com/content/UserImages/80470/454419.jpg?v=0

Edit: Hittade spelet det heter Toca.
Senast redigerad av Groven85 2018-07-25 kl. 19:46.
Citera
2018-07-26, 14:52
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
I början av 2000talet spelade jag ett realtime strategy game om utspelade sig under amerikanska revolutionen eller precis innan i USA(kanske fransk-amerikanska kriget). Det var indianer, fransmän och engelsmän inblandade. Vet ni vad detta heter?

Tänkte först på Colonization, Sid Meiers spel, men det är inte RTS, Fanns ett som hette Gettysburg som var rts men det var, som namnet antyder, inriktat på inbördeskriget.
Citera
2018-07-26, 15:52
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Tänkte först på Colonization, Sid Meiers spel, men det är inte RTS, Fanns ett som hette Gettysburg som var rts men det var, som namnet antyder, inriktat på inbördeskriget.

Nej detta var ett RTS. Man byggde kolonisationer liksom och sedan kriga i real tid. Gettysburg är ju en riktig favorit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in