2014-03-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGur97
Letar efter ett spel på Original Xbox som innehöll typ massa mini spel. Det var ett där man typ skulle försvara en hamburgare när andra laget försökte skjuta ner den och så var det massa bilar i det. Tror att spelet var från 18+ eller nåt men jag kan självklart ha helt fel. Tacksam för svar!
Fuzion Frenzy?
Citera
2014-03-31, 01:08
Medlem
Shifthappenss avatar
Varning om att jag inte har mycket att gå på.

Jag minns att jag lirade det runt windows 95/98 och det var en arcade shooter där man bemannade ett rymdskepp på en planet täckt i vatten (eller så var man på jorden). Man styrde inte rymdskeppet själv utan man åkte en bestämd bana och fick försöka döda allt så fort som möjligt. Man såg inifrån skeppet och man hade missiler och "vanliga" skott och fick ibland slåss mot horder av fiende skepp, ibland tillsammans med AIn och ibland själv. Spelet hade lite independence day vibe över sig (tänk i slutet när de är inuti ze mothership) fast under vatten.

Jag vet att jag har cd'n kvar någon stans men kan verkligen inte hitta den, tror den ligger kvar i någon låda hemma hos päronen.

Fick bara sådan sjuk nostalgi smäll när den dök upp i huvudet att jag skulle vilja försöka få tag på det igen.

Någon som tror sig veta vad det kan handla om för spel?
Citera
2014-03-31, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Fuzion Frenzy?
Tackar så otroligt mycket!!!! Det var exakt det spelet jag hittade, och för att rätta det var det första konsolspelet jag någonsin spelade.
Citera
2014-04-02, 00:45
Medlem
Jag söker namnet på det där spelet när man skulle spela rätt på piltangenterna och det skulle vara rätt ordning till musiken
Citera
2014-04-02, 01:27
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det spelet har jag Men tror det var så med i ett liknande bilspel.

Kan det ha varit Carmageddon? http://en.wikipedia.org/wiki/Carmageddon
Citera
2014-04-02, 01:57
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Jag söker namnet på det där spelet när man skulle spela rätt på piltangenterna och det skulle vara rätt ordning till musiken

Låter som Stepmania
http://www.stepmania.com/
Citera
2014-04-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGur97
Tackar så otroligt mycket!!!! Det var exakt det spelet jag hittade, och för att rätta det var det första konsolspelet jag någonsin spelade.

Inga problem. Jag har faktiskt aldrig spelat det, sökte lite på Google bara.
Citera
2014-04-02, 19:21
Medlem
Har en svår en och då jag suger på att förklara så förväntar jag mig inte rent för mycket.

Detta spel är en 2d-scroller där man är någon slags utomjording och ens life bar är ett öga och desto mer skada man tar så blir ögonen mer och mer blodsprängda, utöver detta så sprang man runt i en djungel och om jag kommer ihåg så är karaktären man spelar grön.

Tvivlar på att någon hittar detta men jag hade varit mycket tacksam!
Citera
2014-04-02, 19:23
Medlem
Defyxs avatar
Detta må vara lite svårt men jag önskar er lycka till!

Spel #1 Från minnet: Det var ett spel med star wars soldater, sen fick nåt tillfälle så var man typ en spindel som klättrade i ventilerna. Det enda jag minns, men hade gärna velat spela det igen.

Spel #2 Från minnet: Man var en medlem i Maffia tror jag, o i slutscenen så står hans högra hand uppe i en balkong och strör pengar över honom, och han blir din fiende typ.
Citera
2014-04-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defyx
Detta må vara lite svårt men jag önskar er lycka till!

Spel #1 Från minnet: Det var ett spel med star wars soldater, sen fick nåt tillfälle så var man typ en spindel som klättrade i ventilerna. Det enda jag minns, men hade gärna velat spela det igen.
Republic Commando kanske?
Citera
2014-04-02, 19:45
Medlem
Defyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Republic Commando kanske?

Tvekar faktiskt, ska ta ett titt på det sen
Citera
2014-04-02, 20:22
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defyx
Spel #2 Från minnet: Man var en medlem i Maffia tror jag, o i slutscenen så står hans högra hand uppe i en balkong och strör pengar över honom, och han blir din fiende typ.

Låter väldigt mycket som Mafia: The City of Lost Heaven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in