2015-09-25, 22:08
Medlem
Mjaaaaha ja! Jag söker ett gammalt ( kanske ca 1990-1995? ) spel där man rattade en liten hovrande farkost på en liten bana sedd snett uppifrån och skulle försöka skjuta sönder sin polare som man spelade mot.
Det påminde en hel del om Chase Ace men här var det istället en mycket mindre bana som även var i 3D så att man var tvungen att använda sig av kullar och liknande för att undkomma att bli köttad.

Ringer det några klockor?
Citera
2015-09-28, 19:27
Medlem
Kaejkos avatar
Letar efter ett spel som var på gamla windows 95, vad jag minns av spelet så var det ifrån sidan med massa figurer man sedan la och bestämde vad dom skulle göra, och man kunde göra pratbubblor, det var lite om att göra en liten sketch/film.
Citera
2015-09-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Letar efter ett spel som var på gamla windows 95, vad jag minns av spelet så var det ifrån sidan med massa figurer man sedan la och bestämde vad dom skulle göra, och man kunde göra pratbubblor, det var lite om att göra en liten sketch/film.

https://www.youtube.com/watch?v=LNBCoaZn8FU ?
Citera
2015-09-29, 19:53
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Liknade spel, kan inte vart till 95, det var mycket äldre.
Citera
2015-09-29, 20:21
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Liknade spel, kan inte vart till 95, det var mycket äldre.
var det allt spelet bestod utav? för om jag inte minns helt fel så spelade jag ett gammalt lek&lär spel där man kunde göra något liknande. man kunde även göra musik, bygga hus osv. det var massa minispel. svenska spel
Citera
2015-09-30, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Vilken pärla du just länkade, tackar djupt!
Citera
2015-10-01, 21:07
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
var det allt spelet bestod utav? för om jag inte minns helt fel så spelade jag ett gammalt lek&lär spel där man kunde göra något liknande. man kunde även göra musik, bygga hus osv. det var massa minispel. svenska spel

Själva spelet var från sidan och inte svenskt. Kan ha fel!
Men hade det spelet samtidigt som Test drive och Home Alone 2: Lost in New York.
Det var typ liknande grafik.

Spelet kan ha varit mycket mycket äldre!?

Edit: Det måste vart ett MS-DOS spel!? Minns att man hade en IBM burk.
Senast redigerad av Kaejko 2015-10-01 kl. 21:25.
Citera
2015-10-04, 18:51
Medlem
brattalattas avatar
Letar ett fantastiskt (för min del) racingspel eller vad man ska kalla det som liten. Man var en gul/svart bil som körde runt efter en väg i en skog, grafiken såg ut att vara sent 90 tal. Man körde runt efter skogsvägar utan att man raceade men det var bara ett demo jag testade. Vet någon vilket "racingspel" det kan vara?
Citera
2015-10-07, 14:33
Medlem
trewts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Letar ett fantastiskt (för min del) racingspel eller vad man ska kalla det som liten. Man var en gul/svart bil som körde runt efter en väg i en skog, grafiken såg ut att vara sent 90 tal. Man körde runt efter skogsvägar utan att man raceade men det var bara ett demo jag testade. Vet någon vilket "racingspel" det kan vara?

Ignition?
Citera
2015-10-08, 16:36
Medlem
Hyper9s avatar
Letar efter ett gammalt spel där man (om jag minns rätt) gick runt på ett hotell och fångade in möss. Man kunde använda olika fällor för att fånga in dom och sedan skulle man para ihop dom alla med rätt instrument för att skapa ett band. Finns detta eller har jag drömt allt?
Citera
2015-10-08, 17:06
Medlem
brattalattas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trewt
Ignition?

Hej! Man ser mer i third person men det var en bra gissning då jag glömde ta med det.
Citera
2015-10-08, 17:14
Medlem
Citat:
Hej! Man ser mer i third person men det var en bra gissning då jag glömde ta med det.

Kan det har varit FlatOut 1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in