2010-12-27, 15:19
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajakeen
Uttråkad som fan! Söker ett RPG och/eller Strategi spel som påminner om Diablo serien och/eller Sim City/Civ5. Något man kan bygga på eller levla i och spela ett tag.

Torchlight eller Titan Quest

Här kan du annars hitta nåt du söker
Citera
2010-12-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Torchlight eller Titan Quest

Här kan du annars hitta nåt du söker

Aldrig testat något av dom faktiskt. Funderade på TQ!
Sorry jag är för lat för att titta igenom 991 sidor :P
Citera
2010-12-27, 22:22
Medlem
Finns det nått liknande spel på Xbox som Grand Turismo, där man tar körkort och kan uppgradera sina bilar. Dvs inte bara racing utan också lite utveckling?
Citera
2010-12-28, 11:52
Medlem
Wurzels avatar
Jag letar efter ett lite äldre bilspel. Det var inget seriöst racingspel, utan mer lite åt det oseriösa hållet - man kunde t.ex. köra en skolbuss och sen minns jag att det fanns någon annan bil som hette någonting i stil med "bug" eller "beetle".

På vissa banor kunde det hända olika grejer som att man på en t.ex. kunde bli träffad av blixten, så att man föll ner i en spricka i berget och på en annan kunde det komma en lavin osv.

Vyn var inte den att man sitter inne i bilen, utan ovanifrån (längre ovanifrån än t.ex. Need For Speed osv.).

Någon som vet vilket spel jag menar?
Citera
2010-12-28, 11:56
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzel
Jag letar efter ett lite äldre bilspel. Det var inget seriöst racingspel, utan mer lite åt det oseriösa hållet - man kunde t.ex. köra en skolbuss och sen minns jag att det fanns någon annan bil som hette någonting i stil med "bug" eller "beetle".

På vissa banor kunde det hända olika grejer som att man på en t.ex. kunde bli träffad av blixten, så att man föll ner i en spricka i berget och på en annan kunde det komma en lavin osv.

Vyn var inte den att man sitter inne i bilen, utan ovanifrån (längre ovanifrån än t.ex. Need For Speed osv.).

Fanns det också en typ av "booster"-knapp, och när man tryckte på den och te.x körde bussen så hurrade alla skolbarnen?

Svårt förklarat, men jag tror jag vet vilket spel du syftar på. Har ingen aning om vad det heter dock, så tänkte att jag kunde hjälpa till med lite information
Citera
2010-12-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzel

Ignition heter spelet du söker.
http://www.youtube.com/watch?v=XmFgWOP9w8w

Edit: Finns att tanka hem gratis här.
http://www.bestoldgames.net/eng/old-games/ignition.php
Citera
2010-12-28, 17:28
Medlem
Körde för bra många år sen något jag trodde var Quake III Arena, men nu när jag fått tillbaka spelsuget och försökte ladda hem det så var det ju helt fel. Inte var det II eller IV.

Det är jävligt likt III Arena fast lite modernare, svårt att förklara! Vad finns det för liknande spel eller finns det något expansion pack till Quake typ som jag missat?

Edit: Team Arena var det visst.. Gött när det är enkelt ibland
Senast redigerad av snilsson 2010-12-28 kl. 17:34.
Citera
2010-12-28, 18:26
Medlem
Diseaseds avatar
Finns det något spel som är relativt simpelt, turbaserat och handlar om krigsföring i gärna en ww2-miljö? Jag tänker memoire 44 men på dator.
Citera
2010-12-28, 18:34
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvpojken

Där har vi det! Tack
Citera
2010-12-28, 19:07
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Där har vi det! Tack

Det påminner mycket om Carmageddon 2, något jag tycker att du borde testa
Citera
2010-12-28, 20:21
Medlem
Kh4ns avatar
Lite nostalgi relaterat:

1. Första spelet är ett bilspel för den första playstation konsolen. I spelet körde man varv efter varv, i små jeep-liknande bilar, genom olika banor och målsättningen var att antingen knuffa motståndaren från banan eller köra ifrån honom, ända tills den ena förlorat ett visst antal gånger.

Små extra detaljer som jag tycker mig komma ihåg: Bilfärgerna man kunde välja var antingen grön eller blå, och bilarna hade ett rutigfärgat tak. På vägen kunde man plocka upp olika specialsaker som tex gjorde bilen snabbare, fick den att svälla eller att krympa.

2. Det andra spelet är för PC och jag spelade det endast som demo version.
Man körde runt med en liten, underlig pansarvagn och sköt motståndarpansarvagnar och andra fordon.
Jag tycker mig komma ihåg att målsättningen var att man skulle samla in någon form av färgade block för att vinna spelet.
Citera
2010-12-28, 22:19
Medlem
Wurzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvpojken

Japp! Stämmer mycket bra. Någon som vet om det är möjligt att få igång det utan att hålla på och rodda med dosbox? Eller är det ett måste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in