2018-07-14, 17:20
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Okej, vi är tillbaka på 90-talet. Mitten/slutet snarare än början/mitten. Spelet jag tänker på är ett helikopterspel i tredje person. Det är inte Desert/Jungle Strike utan det var mer avskalat och kändes mer "high tech" så att säga. Helikoptern var nån slags milt futuristisk version av en vanlig attackhelikopter.

Det jag främst kommer ihåg var hur man valde svårighetsnivå. Det var helt enkelt fyra olika piloter som såg mer och mer coola ut. Den sista har jag för mig hade hjälm, andningsmask, solglasögon och nånting mer.

Var det 3d eller 2d?
Kanske något från SWIV-serien?
Det ringer en väldigt svag klocka av beskrivningen av valet av svårighetsgrad men jag kan tyvärr inte komma på varifrån...
Citera
2018-07-14, 17:22
Medlem
fearreapers avatar
MediEvil ?

Citat:
Ursprungligen postat av EdvardGrieg
Vagt minne av ett spel jag hade till Playstation 1 som liten knatte. Det enda jag minns är att man går omkring på en kyrkogård och dödar zombies. Först har man bara ett svärd men jag har för mig att man får kastknivar och ett armborst sen också.
Citera
2018-07-14, 17:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Var det 3d eller 2d?
Kanske något från SWIV-serien?
Det ringer en väldigt svag klocka av beskrivningen av valet av svårighetsgrad men jag kan tyvärr inte komma på varifrån...
Det var 3D så det var som vilket tredjepersons actionspel som helst egentligen. Jag tror att det var ett tidigt spel som kunde utnyttja 3Dfx Voodoo-kort men är inte helt 100 där.

Edit: Det är ingen simulator utan ett vanligt actionspel.
Senast redigerad av BigFatCone 2018-07-14 kl. 17:55.
Citera
2018-07-14, 17:55
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Okej, vi är tillbaka på 90-talet. Mitten/slutet snarare än början/mitten. Spelet jag tänker på är ett helikopterspel i tredje person. Det är inte Desert/Jungle Strike utan det var mer avskalat och kändes mer "high tech" så att säga. Helikoptern var nån slags milt futuristisk version av en vanlig attackhelikopter.

Det jag främst kommer ihåg var hur man valde svårighetsnivå. Det var helt enkelt fyra olika piloter som såg mer och mer coola ut. Den sista har jag för mig hade hjälm, andningsmask, solglasögon och nånting mer.

G-police?

Citat:
Vagt minne av ett spel jag hade till Playstation 1 som liten knatte. Det enda jag minns är att man går omkring på en kyrkogård och dödar zombies. Först har man bara ett svärd men jag har för mig att man får kastknivar och ett armborst sen också.

Nightmare Creatures ifall den föregående posten inte stämnde?
Citera
2018-07-14, 18:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
G-police?
Njae. Det är snarlikt fast det jag tänker på var mer "militäriskt" så att säga. Och jag kommer ihåg att tutorialbanan bland annat hade en tunnel som man var tvungen att flyga igenom och det var svårt. Har för mig att helikoptern till viss del påminner om den här leksaken: https://www.old-school-toys.nl/media/catalog/product/cache/2/image/600x/026d6b345396810a99ffaab1151d741e/s/w/switchblade_miles_mayhem_m.a.s.k._en_doos_kenner_6 _.jpg
Citera
2018-07-14, 18:30
Medlem
Citat:

Incoming?
Citera
2018-07-14, 18:35
Medlem
Ravenholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Några år gammalt spel som utspelar sig på ett gigantiskt rymdskepp, rymdskeppet är uppdelat i sektioner som simulerar olika världar bla jorden, skeppet är på väg åt helvete vilket stör ut simuleringarna och karakmtären är en människa som först upplever att jorden är på väg åt helvete och sen börjar utforska rymdskeppet, vad heter spelet?

Låter ju skithäftigt! Verkligen något i min smak. Kom du på vad det var för spel?
Citera
2018-07-14, 19:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneShotThreeBears
Incoming?
Nej. Nej nej nej. Det är mer realistiskt så att säga. Och utspelar sig på Jorden i cirka nutid.
Citera
2018-07-15, 03:31
Medlem
EdvardGriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
MediEvil ?

Stämmer.
Citera
2018-07-15, 06:45
Medlem
fearreapers avatar
Varit uppe i tråden innan . Svarade då med xD kanske 3 sidor bakåt.
Citat:
Stämmer.
Citera
2018-07-16, 07:29
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Nej. Nej nej nej. Det är mer realistiskt så att säga. Och utspelar sig på Jorden i cirka nutid.

Jag antar att du menar att det var till PC och inte t.ex. n64 eller liknande?

Spontant

Jungle Strike
Chopper Attack
Commanche?

Men det är så gott som rena gissningar idag.
Senast redigerad av N3ss3 2018-07-16 kl. 07:39.
Citera
2018-07-16, 10:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag antar att du menar att det var till PC och inte t.ex. n64 eller liknande?

Spontant

Jungle Strike
Chopper Attack
Commanche?

Men det är så gott som rena gissningar idag.
Näe, jag skrev i första inlägget om det här att det just inte var vare sig Jungle eller Desert Strike.
Det är ett PC-spel men det är mer arkadigt än till exempel Commanche. Det är även science fiction då det inte var en helikopter som finns på riktigt utan lite "20 minuter in i framtiden".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in