2018-07-15, 19:39
Medlem
"Benzema should be at the World Cup, not Deschamps" - Zlatan Ibrahimovic

Hur tydligt kan det bli, snubben vet ingenting om hur man bygger ett LAG i en lagsport..
Citera
2018-07-15, 20:31
Medlem
LordLancasters avatar
"De vann VM men de skulle givetvis haft med en spelare som är lik mig, då hade det gått mycket bättre".

Han låter ju konstant som ett uppmärksamhetssökande barn med hävdelsebehov. Rättshaverist.
Citera
2018-07-15, 20:32
Medlem
Bänkad i natt när Galaxy vann. Då skiter text-TV givetvis i att skriva om matchen. Spelar Z från start så blir det alltid en hel sida.
Citera
2018-07-15, 20:39
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Bänkad i natt när Galaxy vann. Då skiter text-TV givetvis i att skriva om matchen. Spelar Z från start så blir det alltid en hel sida.
För att intresset för MLS inte är särskilt stort här i Sverige, medan intresset för Zlatan fortsatt är det.

Bänkad är för övrigt intressant uttryckt när han inte satt på bänken.
Citera
2018-07-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
För att intresset för MLS inte är särskilt stort här i Sverige, medan intresset för Zlatan fortsatt är det.

Jag följer givetvis inte Zlatans matcher, jag är inte en tragisk fanboy som vissa andra. Jag såg att han inte var med och skrev därför att han var bänkad.
Citera
2018-07-15, 20:46
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:

Ännu värre än bänkad alltså, inte ens med i truppen

Nej intresset är inte speciellt stort för MLS eftersom det är en Kalle Anka-liga. Det var lite det som var hans poäng.
Citera
2018-07-15, 21:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Jag följer givetvis inte Zlatans matcher, jag är inte en tragisk fanboy som vissa andra. Jag såg att han inte var med och skrev därför att han var bänkad.
Jaja, det var ett felaktigt antagande bara, lätt hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Ännu värre än bänkad alltså, inte ens med i truppen
Jag tror nog att det var ganska klokt att vila honom med tanke på underlaget och hans tidigare skada. Det gick ju bra ändå!
Citera
2018-07-15, 21:09
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Jaja, det var ett felaktigt antagande bara, lätt hänt.

Jag tror nog att det var ganska klokt att vila honom med tanke på underlaget och hans tidigare skada. Det gick ju bra ändå!

"Ändå" antyder att det finns en motsättning mellan att Zlatan inte är med och att det blir bra resultat. Jag tror snarare på motsatsen.

Är Zlatan förste straffläggare i Galaxy precis som han brukar tillåtas vara i alla sina lag? Det är en mycket underskattad faktor i hans målproduktion.
Citera
2018-07-15, 21:19
Medlem
Citat:
"De vann VM men de skulle givetvis haft med en spelare som är lik mig, då hade det gått mycket bättre".

Han låter ju konstant som ett uppmärksamhetssökande barn med hävdelsebehov. Rättshaverist.

Han sade ju såhär om Jannes landslag också, bara att han bytte ut sig själv mot Benzema och Janne mot Deschamps..

Samma resultat i Sverige, LAGET gick längre än vad "vinnaren" Zlatan lyckades ta det under hela sin karriär, på första försöket..
Citera
2018-07-15, 21:41
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Han sade ju såhär om Jannes landslag också, bara att han bytte ut sig själv mot Benzema och Janne mot Deschamps..

Samma resultat i Sverige, LAGET gick längre än vad "vinnaren" Zlatan lyckades ta det under hela sin karriär, på första försöket..

Ja och VM 2002 bidrog han ju inte någonting till i praktiken, och VM 2006 spelade Sverige sämre än 2002. Så man kan säga att under hela Zlatans tid i landslaget gjorde vi 1 halvdassigt VM och missade 2.

Medan direkt före Zlatan (2002) och direkt efter (2018) gjorde vi två bra VM
Citera
2018-07-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ja och VM 2002 bidrog han ju inte någonting till i praktiken, och VM 2006 spelade Sverige sämre än 2002. Så man kan säga att under hela Zlatans tid i landslaget gjorde vi 1 halvdassigt VM och missade 2.

Medan direkt före Zlatan (2002) och direkt efter (2018) gjorde vi två bra VM
Nu kommer väl Marqueso ta upp att Sverige gjorde en usel insats i EM 2000 utan Zlatan.
Citera
2018-07-15, 22:07
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Nu kommer väl Marqueso ta upp att Sverige gjorde en usel insats i EM 2000 utan Zlatan.

Absolut, men nu talade vi om VM

EM 2004 däremot kan ingen förneka, då var hela Sverige riktigt starkt och det var förmodligen det bästa svenska landslaget någonsin.

Men sen blev det tre raka pannkakor 2008, 2012 och 2016. Det vill säga precis under perioden då landslaget led av Zlatans förtryck som allra mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in