2013-12-25, 13:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Blir det inte syntax error på andra hållet också? Vad säger de som tidigare ogillade Zlatan men som gillar uttalandet?

Visst blir det det. Men vi som aldrig tagit Zlatan till våra hjärtan kan också fnissa och le åt situationen. Gullegrisen sa vad han tycker. Det flyger nog inte förbi bara sådär.

Det kan också, åh hemska tanke, vara så att sportjournalistskrået håller med. Men med största möjliga tystnad.
Senast redigerad av Mikojan 2013-12-25 kl. 13:06.
Citera
2013-12-25, 13:18
Medlem
snillet_1s avatar
Haha, människorna i mediaskrået är så ofattbart verklighetsfrånvända (och korkade):

Citat:
Ehsan Fadakar@ehsanfadakar

För fyra månader sen önskade jag i en kolumn att Zlatan skulle bli lite mer politisk. Han verkar ha lyssnat. Nu önskar jag att han slutar.

https://twitter.com/ehsanfadakar/status/415810165339074560

Vad trodde han egentligen?
Citera
2013-12-25, 13:22
Medlem
bernters avatar
Hon är rolig den där Hanna Marklund som poängterar att det inte går att jämföra dam och herrfotboll på grund av att herrarna skulle vinna om de spelade mot varandra. Människan måste väl ändå förstå att det beror på att det är en gigantisk skillnad i konkurrensen och kvaliten blir därefter.
Citera
2013-12-25, 13:28
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Haha, människorna i mediaskrået är så ofattbart verklighetsfrånvända (och korkade):

Just sånt här uttalande lyser upp Juldagen. Mer, tack
Citera
2013-12-25, 13:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Det lustiga är att Anders Svensson uttalade sig mindre barskt än Zlatan, och fick mycket mer skit. Zlatan är medias gullegris och kan inte kritiseras. Jag håller med honom fullt ut dock, är bara trött på den här jävla PK-maffian.
Drar du inte din slutsats lite väl tidigt, Zlatan gör ett kontroversiellt uttalande mitt i julfirandet och personligen tycker jag det ser ut som han får rätt mycket skit. Se bara på Expressens Sport just nu, krigsrubriker.
Citera
2013-12-25, 14:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Hon är rolig den där Hanna Marklund som poängterar att det inte går att jämföra dam och herrfotboll på grund av att herrarna skulle vinna om de spelade mot varandra. Människan måste väl ändå förstå att det beror på att det är en gigantisk skillnad i konkurrensen och kvaliten blir därefter.

Det hon och många inte fattar är att det inte handlar om jämförelse om de spelar mot varandra. En hyfsad manlig tenninspelare skulle slå världsettan i damtennis men där är intresset från publik och sponsorer ungefär lika så toppspelare tjänar ungefär lika oavsett kön. Samma sak gäller i idrotter som tennis, skidor, alpint m.m. Men i fotboll är det en gigantiskt skillnad i detta intresse och det är ju utifrån det man måste värdera hur mycket de som utövar idrotten är förtjänta av lön och mediaintresse.
Citera
2013-12-25, 15:20
Medlem
Helt rätt av zlatan. Han är ju 100 gånger bättre än schelin.
Citera
2013-12-25, 15:25
Medlem
Haha yes! Vad förväntar de sig egentligen? Förväntar de sig att en outbildad fotbollsspelare från Rosengård ska ha "ideala" politiskt korrekta värderingar? Det här är inte precis första gången som han uttalar sig på liknande sätt men oftast så glöms det bort efter några veckor.

Ska den sömniga journalistkåren gå ut och fördöma honom nu?

EDIT: Han kunde dock ha skippat det där med cykeln. Den kommentaren var bara onödig även om det är hans humor att dra liknande "skämt".

Citat:
Damspelarna säger ofta själva att man inte ska jämföra...
- Ja, men vem är det som jämför? säger Ibrahimovic snabbt.
- Är det damerna eller är det media? I mitt fall är det media. Ska jag behöva skämmas för det jag har gått igenom, mina åtta Guldbollar, allt det jag har gått igenom, vad jämför vi det med? Jag fick en fråga i somras om vem som är bäst, jag eller Lotta Schelin. Du skämtar med mig, va? Du skämtar med mig. Ska jag behöva svara där?

Senast redigerad av dickpUmp 2013-12-25 kl. 15:31.
Citera
2013-12-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vore det inte bättre om han höll käften istället? Varför skall han lägga sig i öht? Zlatans starka sida är absolut inte att uttala sig om saker kan vi konstatera.

Lägg ägg. Zlatan dominerar feministdebatten just nu.
Citera
2013-12-25, 15:48
Medlem
Cambijaos avatar
Ser redan framemot nästa Fotbollsgala. Skönt att Zlatan tar Anders sida.

"Lotta Schelin vinner diamatbollen, i talet så säger hon att hon i år upplevt en dröm. Att spela Champions Leauge final inför 5000 åskådare."

Säger egentligen allt om damfotbollen och jag förstår verkligen att Zlatan & Co har börjat tröttnat på dessa konstanta frågor kring det.
Citera
2013-12-25, 15:48
Medlem
Zlatan har ju rätt i allt han säger. Även Lotta Schelin och en mängd andra damfotbollsspelare har erkänt att man inte borde jämföra herrfotboll med damfotboll.
Citera
2013-12-25, 15:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Felet från första; varför vill man att idrottare ska uttala sig politiskt? Det är så dumt, så dumt...varför måste man politisera allt? Vill han ha sossepampar som styr svensk idrottar? Det går ju bra för Svenska fotbollsförbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in