2018-04-26, 19:09
Medlem
Durcherrss avatar
Kravet var väl att Zlattens vatten- och väskbärare Zengin också skulle följa med, och det kunde väl inte ens Ziggis-fellatorn Lars Richt gå med på.

Det blev nog ett övermänskligt krav för mycket om man säger så.
Citera
2018-04-26, 19:12
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Inga dörrar är helt stängda, det kommer fler vändor när det gäller Zlatan och det skulle inte förvåna om han står på planen under VM.

Om han stänker in flera baljor i helgen så tror jag att dörren öppnas igen. Det är Zlatan som har sista ordet enligt han själv. Den största PR-effekten för Ibra är om han trots allt står med på listan den 15 maj.
Citera
2018-04-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Håller med.
Tror dock att SvFF tryckt för att Zlatan skulle vara med om han velat, trots att Janne inte velat.
Zlatan är landslagets meste målgörare genom tiderna, men jag tycker inte att spelet man sett när han varit med har varit särskilt bra. Fotbollen man spelade EM-92 var roligare att titta på, VM-94 likaså (bortsett från bragden).

Det bästa Sverige jag sett under åren Zlatan var med är såklart Tysklands-matchen (4-4) och ett par matcher mot England, annars har det varit en riktigt tråkig fotboll. Skillnaden mellan Henke och Zlatan är att Henke tillförde något i lagbygget, något Zlatan tyvärr inte har gjort i samma utsträckning (För landslaget)
Jag ser hellre på trevlig fotboll än en individuellt skicklig spelare som presterar i 10min.

Det där är ju löjligt Z har sämre statisk än 5 andra landslagsspelare! dessutom i VM inkl kval har Zlatan inte gjort mål på typ 15 år visst mål har han gjort i EM men ta bort träningsmatcher så ser statistiken helt annat ut! Zlatan i landslaget har varit ett skämt och tyvärr har han förstört väldigt mycket där genom att tro att han är själv är större än laget!
Citera
2018-04-26, 19:24
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det bästa för spelarna är att aldrig läsa tidningen. Någonsin. Dessvärre har de väl anhöriga som de talar med som talar vitt och brett och vad som står i tidningen.

Jag gissar att tränaren inte vill att någon spelare ska känna sig given och slappna av utan att man alltid måste prestera. Då har ju orosmomentet zlatten dykt upp och just skapat oro och osäkerhet.

Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa landslaget i detta VM. Det spelar ingen roll om de inte går vidare denna rundan. Viktigast är att bygga för framtiden och återigen få lagkänslan i truppen.
Så landslagsspelarna har inget eget ansvar att stänga ute sådant? Är man lättpåverkad av snack och elitfotbollsspelare får man väl ta sig i kragen och inte följa Fotbollskanalen och Sportbladet.

Jag tycker att det har låtit på Janne som att man visst inte behöver oroa sig för att tappa sin plats trots att man kanske inte får speltid i klubblaget. Verkligen inget "man vet aldrig vem som kan åka in och ut ur laget".

Spelar ingen roll vad de presterar? Herregud. Snacket är ju att utan Zlatan har vi ett LAG, ett LAG som kan slå alla nationer i världen tack vare att alla jobbar hårt och för varandra. När vi då spelar i världens största fotbollsturnering får man väl ändå hoppas att ingen känner sig nöjd om vi åker ut efter gruppspelet.
Citera
2018-04-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Det där är ju löjligt Z har sämre statisk än 5 andra landslagsspelare! dessutom i VM inkl kval har Zlatan inte gjort mål på typ 15 år visst mål har han gjort i EM men ta bort träningsmatcher så ser statistiken helt annat ut! Zlatan i landslaget har varit ett skämt och tyvärr har han förstört väldigt mycket där genom att tro att han är själv är större än laget!

Jaja, jag håller med, men att han gjort flest mål är tyvärr sant. Mål är dock inte allt inom fotboll vilket många verkar tro.
Citera
2018-04-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Så landslagsspelarna har inget eget ansvar att stänga ute sådant? Är man lättpåverkad av snack och elitfotbollsspelare får man väl ta sig i kragen och inte följa Fotbollskanalen och Sportbladet.

Jag tycker att det har låtit på Janne som att man visst inte behöver oroa sig för att tappa sin plats trots att man kanske inte får speltid i klubblaget. Verkligen inget "man vet aldrig vem som kan åka in och ut ur laget".

Spelar ingen roll vad de presterar? Herregud. Snacket är ju att utan Zlatan har vi ett LAG, ett LAG som kan slå alla nationer i världen tack vare att alla jobbar hårt och för varandra. När vi då spelar i världens största fotbollsturnering får man väl ändå hoppas att ingen känner sig nöjd om vi åker ut efter gruppspelet.

Tysklands beslut att på allvar satsa på att bli världsmästare 2014 tog man 10-12 år tidigare. Allting man gjorde, alla spelare man tog in i laget syftade till att vara som bäst 2014. Bygga ett lag och en harmoni i laget är en långsiktig process.

Det är väl det där att tänka långsiktigt ni i gettona inte riktigt begriper.

Men återigen det behöver vi inte tala om i den här tråden för nu slipper vi zlatten i landslaget. Skönt!
Citera
2018-04-26, 20:09
Medlem
Tropexs avatar
Blev lätt irriterad när Rapport meddelade att Zlatan inte spelar i VM. Sen kom jag att tänka på att Sverige spelar bättre utan honom.

Kommer han dra till Kroatien i VM om 4 år? Kolla när Zlatan var gäst hos Jimmy Kimmel och försök att inte cringea alla gånger Kimmel påpekar hans "svenskhet"...
Citera
2018-04-26, 21:02
Medlem
Pris ske Gud! Då kan det möjligtvis bli ett VM med svensk framgång nu när Zlatan stängt dörren. Plötsligt blev jag mer pepp på VM.
Citera
2018-04-26, 21:04
Medlem
Han störde VM-uppladdningen för det svenska laget med sitt skitsnack.
Så oerhört skönt att slippa honom i sommar och förhoppningsvis triggar detta den svenska truppen ännu mer till en bra prestation.
Citera
2018-04-26, 21:10
Medlem
Härligt!
Snacka om att Ibrahim har skämt ut sig den senaste tiden. Det gick alltså så långt att Sveriges lagkapten kände sig tvungen att säga ifrån och kräva ett besked, samtidigt som han kallade Ibrahims beteende "att bygga business". Vilken förnedring!

Jag avslutar med en länk till AIK-trubadurens klassiska Zlatansång:
https://www.youtube.com/watch?v=LAd6NyFt1zA
Citera
2018-04-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Härligt!
Snacka om att Ibrahim har skämt ut sig den senaste tiden. Det gick alltså så långt att Sveriges lagkapten kände sig tvungen att säga ifrån och kräva ett besked, samtidigt som han kallade Ibrahims beteende "att bygga business". Vilken förnedring!

Jag avslutar med en länk till AIK-trubadurens klassiska Zlatansång:
https://www.youtube.com/watch?v=LAd6NyFt1zA

Wow, man dissar en spelare som vunnit guldbollen elva gånger ... Är Zlatan i form ? Är man tveksam borde man åtminstone låta honom vara en del av laget och sitta på bänken för nåt inhopp ! Nä detta handlar bara om att några ska försöka sig vara bättre i sin måne och bygga karriär ... kolla statistiken ...
Senast redigerad av MajkelMir 2018-04-26 kl. 22:08.
Citera
2018-04-27, 08:41
Medlem
karlsoons avatar
Så här skriver fansen på SVT:

”Man kan inte tacka nej till ett erbjudande man inte fått.”
– Robert Carlsson

”Har han överhuvudtaget blivit tillfrågad?????”
– Kajsa Deje

Verkligen avskydd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera