Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Det bästa för spelarna är att aldrig läsa tidningen. Någonsin. Dessvärre har de väl anhöriga som de talar med som talar vitt och brett och vad som står i tidningen.
Jag gissar att tränaren inte vill att någon spelare ska känna sig given och slappna av utan att man alltid måste prestera. Då har ju orosmomentet zlatten dykt upp och just skapat oro och osäkerhet.
Jag tycker det ska bli riktigt kul att följa landslaget i detta VM. Det spelar ingen roll om de inte går vidare denna rundan. Viktigast är att bygga för framtiden och återigen få lagkänslan i truppen.
Så landslagsspelarna har inget eget ansvar att stänga ute sådant? Är man lättpåverkad av snack och elitfotbollsspelare får man väl ta sig i kragen och inte följa Fotbollskanalen och Sportbladet.
Jag tycker att det har låtit på Janne som att man visst inte behöver oroa sig för att tappa sin plats trots att man kanske inte får speltid i klubblaget. Verkligen inget "man vet aldrig vem som kan åka in och ut ur laget".
Spelar ingen roll vad de presterar? Herregud. Snacket är ju att utan Zlatan har vi ett LAG, ett LAG som kan slå alla nationer i världen tack vare att alla jobbar hårt och för varandra. När vi då spelar i världens största fotbollsturnering får man väl ändå hoppas att ingen känner sig nöjd om vi åker ut efter gruppspelet.