2018-07-19, 18:20
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Absolut, men det är ju inte så att det kostar 2000kr i månaden i EL. Köp en AC för 3k då så har du ju elen på köpet.

Cykeln på köpet får man bara på Elgiganten. Men om någon elsubvetionerade AC-produkter hade de troligtvis sålt massor.
Citera
2018-07-19, 18:22
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Jag har just baddat ansiktet med kolsyrat vatten... Det sticks lite och doftar citron. Ganska uppfriskande faktiskt.

Den där metoden var lite intressant. Vad gjorde CO2 fär skillnad enligt dig?
Citera
2018-07-19, 18:23
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Svettas man mindre om man är rakad?
Hårväxt värmer så ja.
Citera
2018-07-19, 19:12
Medlem
För den som har jobbigt med svettningar kan jag rekommendera läkemedlet oxybutynin som går att få utskrivet av svenska läkare. Efter två tabletter är man snustorr över hela kroppen, till skillnad från hur jag ofta ser ut att kommit direkt från duschen med hur mina svettningar är normalt.
Citera
2018-07-19, 19:53
Medlem
Karmans avatar
Allvarligt, ta ett par kalla pilsner är nog bland det bästa man kan göra i värmen.
Citera
2018-07-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
För den som har jobbigt med svettningar kan jag rekommendera läkemedlet oxybutynin som går att få utskrivet av svenska läkare. Efter två tabletter är man snustorr över hela kroppen, till skillnad från hur jag ofta ser ut att kommit direkt från duschen med hur mina svettningar är normalt.

Man svettas ju dock av en orsak. Tror inte det är så bra att stänga av kroppens naturliga kylningssystem.
Citera
2018-07-19, 20:24
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Allvarligt, ta ett par kalla pilsner är nog bland det bästa man kan göra i värmen.

Ett par?! Ett dussin...
Citera
2018-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blissummer
Hårväxt värmer så ja.

Tvärtom, det skapar en luftspalt så kalsonger och trosor inte ligger direkt mot huden....huvudet kan du raka dock om du inte måste ha kepsen på sne och ändå stänga av huvudets kylningsförmåga.
Citera
2018-07-19, 21:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Tvärtom, det skapar en luftspalt så kalsonger och trosor inte ligger direkt mot huden....huvudet kan du raka dock om du inte måste ha kepsen på sne och ändå stänga av huvudets kylningsförmåga.
Skägg då? Jag har en ganska rejäl stubb just nu och det känns som det värmer en del... ska nog raka av semesterskägget snart.
Citera
2018-07-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Skägg då? Jag har en ganska rejäl stubb just nu och det känns som det värmer en del... ska nog raka av semesterskägget snart.

Skägg värmer eftersom du troligtvis inte lägger tyg över ansiktet.
Citera
2018-07-19, 22:05
Medlem
Expohunters avatar
Tänkte uppdatera folk som gillar att öppna fönstret. Så här svalt är det med 3 öppna fönster samt en halvöppen balkongdörr.

Typ som i kylskåpet.

https://minfil.com/Cb1cv1f1b0/pic2.jpg
Citera
2018-07-19, 22:19
Bannlyst
Förstår inte problemet med fläkt brist. Köpte en fläkt på stativ ifrån Amazon.de för 400:- . Det var billigare köpa ifrån Tyskland än att köpa Elgiganten eller Clas Ohlson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in