2018-07-14, 16:59
Medlem
OkyDokys avatar
På många håll i Sverige, ligger nu temperaturen på runt 30+ och har gjort så ett bra tag nu. Till nackdel för djur, sjuka och äldre. Nu är jag varken djur, sjuk eller speciellt gammal. Men den här värmen börjar bli påfrestande även för mig.
Hur gör ni för att klara av värmen?
Tror att fler än jag är tacksam för tips....

Till mod.. Är osäker på om detta inlägg hamnade i rätt fack.. Ni får gärna flytta det dit ni tycker är bäst Isåfall
Citera
2018-07-14, 17:03
Medlem
Det blir en del bilåkande bara för att njuta av ac'n, jag tar minsta lilla anledning att ta bilen någonstans och tar gärna omvägar, även ren nöjesåkning. Inbillar mig att jag ser fler som gör samma sak.
Citera
2018-07-14, 17:10
Medlem
OkyDokys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Det blir en del bilåkande bara för att njuta av ac'n, jag tar minsta lilla anledning att ta bilen någonstans och tar gärna omvägar, även ren nöjesåkning. Inbillar mig att jag ser fler som gör samma sak.
Tänk om man ändå hade haft AC i sin gamla bil..Hehe
Citera
2018-07-14, 17:10
Medlem
enkeltulipans avatar
Bada, såklart!
Har man inget bad i närheten, duscha i kallt vatten eller doppa åtminstone huvudet i nåt blött.
Citera
2018-07-14, 17:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bada i poolen, åka cab samt jobba och där finns det utmärkta ac-anläggningar.
Citera
2018-07-14, 17:17
Medlem
fishANDchipss avatar
Sitter inne med badbrallor, iskallt att dricka, igendragna gardiner, duschar kallt ofta, går ut senare på kvällen när temperaturen sjunkit.

Hoppas hösten presenterar sig tidigt i år så att man kan andas igen. Jag hatar den här varma jävla sommaren.
Citera
2018-07-14, 17:18
Medlem
blodigdiarres avatar
Mineralvatten. Helt nödvändigt, köpte en liter igår, är på väg efter en liter nu. Gärna en sort med flera olika mineraler. Man blir av med den där läbbiga värken i benen och musklerna får tillbaka en hel del av orken.
Citera
2018-07-14, 17:24
Medlem
blobben!!!s avatar
Sluta vara negativ och njut istället.

När du förstår hur skön värmen är så blir det bättre!
Citera
2018-07-14, 17:28
Medlem
Cyklar ner och badar stup i kvarten. Underbart skönt att ha en stor jävla strand typ fem minuter från ens hus! Värmen är förjävlig!
Citera
2018-07-14, 17:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Mineralvatten. Helt nödvändigt, köpte en liter igår, är på väg efter en liter nu. Gärna en sort med flera olika mineraler. Man blir av med den där läbbiga värken i benen och musklerna får tillbaka en hel del av orken.
Mineralvatten har inte någon optimal saltbalans, det är bara placebo.
Citera
2018-07-14, 17:34
Medlem
Köpte en till fläkt enbart för värmeböljan. Bästa köpet jag gjort den här sommaren.
Citera
2018-07-14, 17:35
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Mineralvatten har inte någon optimal saltbalans, det är bara placebo.

Åhfan. Då är jag en lättlurad jävel. Då får jag dra ner till ICA och bli blåst på en liter vatten och ta mig en funderare på vad som kan vara optimalt saltbalanserat. Men du själv då? Hur klarar du värmen, nåt tips eller?

"Mineralvatten har inte någon optimal saltbalans". Du vet egentligen inte själv vad du menar med det där va´? Det var bara lite roligt att vara viktig och smida fram nåt som såg lite vetenskapligt ut eller?
optimal saltbalans...ja, jösses.
Senast redigerad av blodigdiarre 2018-07-14 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in