2018-07-14, 14:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Förstört kafferepet på Almedalen? så om jag flyger på S helt utan anledningen börjar riva i deras grejer och personerna i S försvarar sig är S då ett våldsamt parti som bör förbjudas?
NMR gör ju allt för att provocera och störa samtidigt som man håller sig inom lagen råmärken.

Ser du nån annan anledning till att frågan blivit högaktuell?
Citera
2018-07-14, 14:25
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
"Spån"?

Jag avser ordboksdefinitionen av rasism, vilket är den enda som går att tillämpa juridiskt. Du och många andra verkar tro att det går att stifta lagar hursomhelt endast utifrån åsikter. Visst, man försöker. Men se hur det gick för gymnasieamnestin: den gick inte att tillämpa för den var juridiskt inkonsekvent. Den strider mot rättsliga grundprinciper och skulle innebära att vi inte uppfyller våra internationella säkerhetspolitiska åtaganden.

Herregud. Ok. Ge mig ”ordboksdefinitionen av rasism” då vetja. För jag har hört ett flertal definitioner nämligen. Personligen förstår jag inte hur man som SDare kan acceptera begrepp som fienden skapat. Stockholmssyndromet som sagt. Men fortfarande är det så att det är såssarnas förslag och såssarnas definitioner som är relevanta för denna tråd.
Citera
2018-07-14, 14:27
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Stockholmssyndromet märker jag. Sen har faktiskt inte SD stöttat såssarnas förslag. Åkersorken är inte riktigt lika korkad som du.
Att du projicerar så mycket visar på en ytterligt svag retorisk förmåga och dito karaktär.

Uttryckt stöd, som Bieler i Almedalen t.ex. Alltså inte formellt.
Citera
2018-07-14, 14:28
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Att du projicerar så mycket visar på en ytterligt svag retorisk förmåga och dito karaktär.

Uttryckt stöd, som Bieler i Almedalen t.ex. Alltså inte formellt.

Besvara mina frågor till dig istället för att slänga dig med begrepp du inte förstår.
Citera
2018-07-14, 14:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
"Nej, jag underskattar inte stödet för NMR. Ni har fortfarande inte lyckats samla ihop speciellt många folk vid någon demonstration"

Skrev jag. Och det syftade på hur få NMR lyckats samla ihop om du på något vänster uppfattade det som otydligt.

Nej, inte nödvändigtvis. Men om en organisation säger sig ha ett stort stöd, men inte lyckats samla ihop speciellt många alls vid en demonstration, så skulle jag nog ändå säga att det stöd de tror sig ha i princip inte finns. Men visst, det kan finnas anledningar till att folk drar sig för att gå på en demonstration för NMR, precis som det finns goda anledningar till att folk drar sig på att gå på en demonstration mot.

Ja och dessa anledningar kan du nog räkna ut själva varför folk drar sig för att gå...

Citat:
Jag tror, men detta är bara vad jag tror, att få överhuvudtaget har bemödat sig att gå in och läsa vad NMR faktiskt tycker i vissa frågor. Av den anledningen tror jag att det kan finnas vissa som, tyvärr, upplever att NMR är något annat än vad de är.
Så är det säkert finns drösvis med folk som inte har någon aning om vad något parti står för.

Citat:
Jag läser varken aftonbladet eller ser på SVT nyheter.

ok

Citat:
På deras egna sida så hyllar de Hitler-Tyskland, och enligt deras program vill de ha en "enpartistat" (notera " ") med en stark ledare som senaten valt ut. För de anser, att i deras utopiska samhälle, så kommer inga partier behövas.

nvm såg nu att du skrev ""
Senast redigerad av nousernameneeded 2018-07-14 kl. 14:36.
Citera
2018-07-14, 14:31
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Herregud. Ok. Ge mig ”ordboksdefinitionen av rasism” då vetja. För jag har hört ett flertal definitioner nämligen. Personligen förstår jag inte hur man som SDare kan acceptera begrepp som fienden skapat. Stockholmssyndromet som sagt. Men fortfarande är det så att det är såssarnas förslag och såssarnas definitioner som är relevanta för denna tråd.
Citat:
Rasism definieras i allmänhet som system av föreställningar, tro och förfaranden som baseras på en världsbild eller ideologi där människan anses kunna delas upp i raser. I en snävare bemärkelse kan det definieras som fördomar, diskriminering eller antagonism riktad mot någon av en annan ras baserat på tron att en egen ras är överlägsen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Ungefär så, ordalydelsen kan variera men betydelsen är glasklar.

Jag har redan länkat denna, och förklarat flera gånger vad jag menar. Får jag föreslå att du läser in dig på diskussioner du deltar i, samt ser till att ha vedertagna begrepp klara för dig? Jag har annat för mig än att undervisa dig.
Citera
2018-07-14, 14:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
NMR gör ju allt för att provocera och störa samtidigt som man håller sig inom lagen råmärken.

Ser du nån annan anledning till att frågan blivit högaktuell?

Det gör ju även sjuklöverpartierna så vad exakt är det NMR gör som är så mycket värre än dessa? eller är det mer okej när sossar,mpare osv osv osv springer och stör andra och provocerar?
Citera
2018-07-14, 14:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Besvara mina frågor till dig istället för att slänga dig med begrepp du inte förstår.
Jag har redan förkarat vad jag menar, om du läser vad jag skrivit kanske du förstår.
Citera
2018-07-14, 14:36
Medlem
Divinations avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

Ungefär så, ordalydelsen kan variera men betydelsen är glasklar.

Jag har redan länkat denna, och förklarat flera gånger vad jag menar. Får jag föreslå att du läser in dig på diskussioner du deltar i, samt ser till att ha vedertagna begrepp klara för dig? Jag har annat för mig än att undervisa dig.

”Rasism används idag ofta synonymt med rasdiskriminering.”

Bra, då kan vi slå fast att det är regimen som är ”rasistisk”. Det finns t.o.m lagstiftning som säger att etniska svenskar ska diskrimineras. Och lagstiftaren erkänner klart och tydligt att raser existerar.

Får jag förresten rekommendera att du söker hjälp för din Dunning-Kruger?
Citera
2018-07-14, 14:41
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Får jag förresten rekommendera att du söker hjälp för din Dunning-Kruger?
Jag inrättar mig efter kunskap som delges mig, no probs. Men här vill man tydligen ställa mig till svars för åsikter jag inte har och yttranden jag inte fällt.

Vad har Dunning-Kruger med detta att göra?
Citera
2018-07-14, 14:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Bra, då kan vi slå fast att det är regimen som är ”rasistisk”. Det finns t.o.m lagstiftning som säger att etniska svenskar ska diskrimineras. Och lagstiftaren erkänner klart och tydligt att raser existerar.
Jag är helt med dig om att detta är sjukt, att vårt folkslag inte tillmäts något värde och så vidare.

Jag har inte sagt nåt om detta, endast anmärkt på det orimliga i att SD skulle förbjudas som rasistisk organisation.

Fattar inte vad du bråkar om.
Citera
2018-07-14, 14:48
Medlem
Citat:
Det finns t.o.m lagstiftning som säger att etniska svenskar ska diskrimineras. Och lagstiftaren erkänner klart och tydligt att raser existerar.

Källa? Eller tänker du på de lagar som gäller samer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in