Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Och något alla måste förstå är att det inte går att rösta oss bort från detta hot. Blir SD för stora så kommer vi att mötas av samma ursinniga media- och statsunderstödda hat som i USA.
Tack för ditt klargörande. Jag tror dock som andra redan sagt att vi kommer att stanna vid trakasserier om vi väljer fel väg. Jag har tjatat om det här förr, men när USA faller så kommer dom att falla hårdast möjligt, för jag börjar tro att hela USAs världsherravälde är byggt på en lögnberg. Det lögnberget har börjat svaja betänkligt efter internets genomslag. Det gick bra att upprätthålla från 1945 till ungefär 2005, men nu är det för sent.
Beträffande Sverige ska vi ju alltid vara bäst i klassen, och det har ju framkommit att den svenska heliga kon "neutralitetspolitiken" aldrig var varesig speciellt helig eller ens en ko. Men jag tror att Sveriges senfärdighet är det som kommer rädda oss från att falla tillsammans lika hårt som USA. Vi kommer få se en push från vårt etablissemang om att gå med i NATO, alltmedan Telaviv twittrar att Trump tänker ta USA ur NATO. Att hoppa in i NATO nu är som att hoppa på Titanic när man ser isberget. Det är ju i och för sig en liberal nationalsport att göra saker för sent, men jag hoppas att NATO-grejen dör. Det finns ju dock folk som vill gå med i den lika döende Euron, men vi får se, jag tror vi kan hålla Sverige utanför döende projekt.
Förlorar vänsterliberalerna inflytande minskar USA-inflytandet.
Det har ju blivit lite av en svensk nationalsport att ta hyckleriet till oanade nivåer och alltid stå brevid "vinnaren" men inte så nära så man hinner undan innan man får skit på kavajslaget när skiten träffar fläkten. Det svenska etablissemanget står idag inte nära USA pga. några egna internationella maktanspråk utan mest därför att Bush en gång sa "If you are not with us, you are against us". Sverige vill vara med och leka men vi törs inte riktigt kriga, så Globalist-Margot fick köpa sig en plats i säkerhetsrådet istället.
Och vad gäller Kristersson så blev det pinsamt tydligt att även han spelar i föredettingarnas lag, med supportrar som Bildt, Reinfeldt och Borg på första bänk.
Men det är tydligt när man pratar med vänsterliberaler att dom väljer USA inte för att dom nödvändigtvis älskar USA i sin nuvarande tappning utan utifrån ståndpunkten att "det är iallafall bättre än Ryssland". Inlärt reflexmässigt svar. När nästa stormakt kommer så kommer samma icke-argument att användas igen. Indien! det är iallafall inte Kina!