2018-07-08, 12:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Googlade lite snabbt. Är det ett sånt? https://smoketower.com/ez-test-mdma-purity-se.html Och hur använder man det?
Precis.

Testkitet är ett litet rör som innehåller en liten mängd reagent. Du knäcker röret för att öppna det och häller i en liten smula av det du vill testa (typiskt skrapar du av en liten, liten flisa från en ecstasytablett med en kniv eller tar några enstaka korn smulad kristall). Reagenten växlar färg beroende på vilken substans som läggs i - mörklila indikerar just MDMA. Man får med instruktion och en lapp med färgschema för olika substanser i kitet.

Det finns garanterat instruktionsvideor om du söker en gång till.
Citera
2018-07-08, 12:43
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Precis.

Testkitet är ett litet rör som innehåller en liten mängd reagent. Du knäcker röret för att öppna det och häller i en liten smula av det du vill testa (typiskt skrapar du av en liten, liten flisa från en ecstasytablett med en kniv eller tar några enstaka korn smulad kristall). Reagenten växlar färg beroende på vilken substans som läggs i - mörklila indikerar just MDMA. Man får med instruktion och en lapp med färgschema för olika substanser i kitet.

Det finns garanterat instruktionsvideor om du söker en gång till.

Bra beskrivning, tackar. Jag ska googla lite till. Jag frågade för det jag hittade först var någon som hade en tub med någon vätska som han droppade på substansen han skulle prova. Finns det inget som man kan köpa som man kan använda mer än en gång? Inte dyrt utan bara smidigare om man har något som inte är engångs bruk på
Citera
2018-07-08, 12:56
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Bra beskrivning, tackar. Jag ska googla lite till. Jag frågade för det jag hittade först var någon som hade en tub med någon vätska som han droppade på substansen han skulle prova. Finns det inget som man kan köpa som man kan använda mer än en gång? Inte dyrt utan bara smidigare om man har något som inte är engångs bruk på
Absolut. Den reagent som förekommer i EZ Test för ecstasy heter Marquis. Om du behöver testa mängder av batcher så kan du söka efter en behållare med "Marquis reagent" - detta är just en behållare från vilken du tar en droppe istället för ett färdigt engångs-rör med en droppe i botten.
Citera
2018-07-08, 20:07
Medlem
ravzs avatar
Vad är folk mer intresserade av? MDMA kristaller eller ecstacy?
Citera
2018-07-08, 21:11
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
EZ-test säljs ofta i 10-pack. Det räcker länge om man inte är dödsknarksförsäljare.

Edit: Jag har själv inte blandat MDMA och tjack men jag kan inte se varför bruk dagen innan av tjack skulle påverka MDMA-ruset på sådant vis som du beskriver. Om du inte tagit enorma doser då.
Senast redigerad av Caesarn 2018-07-08 kl. 21:15.
Citera
2018-07-08, 21:19
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravz
Vad är folk mer intresserade av? MDMA kristaller eller ecstacy?
Beror troligtvis vad för kretsar man rör sig i. Enligt min uppfattning är det folk som inte riktigt har koll på skillnaden som föredrar att ta en tablett än att hålla på med kristaller/pulver.

Men det är säkert något som skiljer sig från umgänge till umgänge.
Citera
2018-07-20, 12:20
Medlem
Tjabba! Fundersr på ta x imon. Men har ett event om tre veckor som ja också skulle vilja ta de. Bör ja skita i de imon och spara mig tycker ni?
Citera
2018-07-20, 12:21
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tjabba! Fundersr på ta x imon. Men har ett event om tre veckor som ja också skulle vilja ta de. Bör ja skita i de imon och spara mig tycker ni?
Självklart, du riskerar permanenta skador i värsta fall och immunitet mot md i bästa. Ta det lugnt med skiten, det är ett gift.
Citera
2018-07-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Självklart, du riskerar permanenta skador i värsta fall och immunitet mot md i bästa. Ta det lugnt med skiten, det är ett gift.
Okej ja helt rätt. Va inställd på att skita i de men när man börjar tänka hur kul de hade varit så börjar man lura sig sjölv. Tack för svar. Btw är det några knappar ute som man bör akta sig för. Hört att röd och rosa färger ska vara risky. Tog dock rödaktig förra året och de funka bra så bet inte om de är bs?
Citera
2018-07-20, 14:12
Medlem
notmybusinesss avatar
har inte tagit mdma sen förra gången det failade stenhårt då jag bara mådde illa och blev yr och svettig och grejer men då troligtvis pga överdos/tjack dagen innan åsikterna är delade men vill iallafall prova igen och har inte rört amfetamin sen efter ett litet race förra veckan mellan lördag och söndag. är det "säkert" att ta det nu och få en bra känsla istället för yrsel och suddig syn osv? ..vill prova det bara för att känna ruset som vissa kompisar tycker är det mest underbara de varit med om.

förra gången var ungefär en månad sen med mdma och då tog jag väl över 200mg efter rekommendationer här och kompisar.
Citera
2018-07-20, 22:40
Medlem
Kalkon77s avatar
Hur vanligt är det med PMA i E nu för tiden? Om kranen köper in för 25kr/st kan det verkligen endast vara MDMA i då? (250mg)
Citera
2018-07-21, 11:12
Medlem
Citat:
har inte tagit mdma sen förra gången det failade stenhårt då jag bara mådde illa och blev yr och svettig och grejer men då troligtvis pga överdos/tjack dagen innan åsikterna är delade men vill iallafall prova igen och har inte rört amfetamin sen efter ett litet race förra veckan mellan lördag och söndag. är det "säkert" att ta det nu och få en bra känsla istället för yrsel och suddig syn osv? ..vill prova det bara för att känna ruset som vissa kompisar tycker är det mest underbara de varit med om.

förra gången var ungefär en månad sen med mdma och då tog jag väl över 200mg efter rekommendationer här och kompisar.

Yrsel och suddig syn har mest troligt varit pga. överdos. Vänta en månad till, ha gärna längre uppehåll från andra stimulanter och börja på en lägre dos nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Hur vanligt är det med PMA i E nu för tiden?

Inte vanligt.

Citat:
Om kranen köper in för 25kr/st kan det verkligen endast vara MDMA i då? (250mg)

Omöjligt att svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in