Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 19:05
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vi kan inte ha en utrikesminister som säger att han inte bryr sig om vissa konflikter, det ligger för långt bort helt enkelt

Klart vi kan. Att agera världssamvete och lägga sig i andra länders angelägenheter är en lyx som Sverige inte kan unna sig längre. Vi har fullt upp med våra egna problem och en eventuell framtida AfS-anknuten utrikesminister bör enbart syssla med att underhålla goda relationer med våra grannländer och handelpartners. Att hålla på och ta ställning hit och dit i frågor som inte rör oss är signalpolitik och hör hemma på historiens sophög tillsammans med globalismen och dess ruttnande organ FN och EU.
Citera
2018-07-04, 19:07
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Breivik har inget parti vad jag vet Men som sagt bra att han håller på såhär, ju mindre röster stjäl de från SD. Men ni som tror på riksdagsinträde är väl samma folk som hypade ND 2010 och SvP 2014. Det kommer gå lika uselt för AFS.

Vill svenska folket ha återvandring då får man se till att rösta in AfS. Vill man inte ha det då är det bara att låta bli. Svenska folket bestämmer.
Citera
2018-07-04, 19:15
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Jag är en aggressiv människa.
Jag tål inte det långsamma spelet ni kör.

Jag vill vara i ansiktet på moståndarna.
Ķöra över dom.
Förnedra dom.
Håna dom.

William wallace slaktade engelsmännen först och sedan tog tag i pappersarbetet.

Varför kan inte sverige göra samma sak.

Jag vill möta eld med eld.

Jag tål inte när folk håller tillbaka.
Jag tål inte den här långsamma skiten.

Just William Wallace är ju ett sällsynt dåligt exempel på hur det kan gå när man varken har en plan, resurser eller är långsiktig...
William Wallace "...avrättades genom hängning, dragning och fyrdelning på torget i Smithfield, London. Därmed blev han hängd, fick inälvorna urtagna, och, fortfarande vid liv, blev halshuggen och därefter styckad." https://sv.wikipedia.org/wiki/William_Wallace
Citera
2018-07-04, 19:26
Medlem
StillaHavets avatar
Tandhygienist Bernt Herlitz på Gotland som avslöjade åldersfusk inom tandvården fälld i AD. Inget parti har gett honom stöd, inte ens SD. Något för AfS?

https://youtu.be/fc10oENoJw8
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-04 kl. 19:33.
Citera
2018-07-04, 19:28
Medlem
Enmansdemos avatar
Ha ha, vilken stor skillnad man gör, stå långt bak i publiken iförd burka
under Annie Lööfs tal, knuffa sig till fronten eller avstå vore mitt bud eller
så har man väl ingen chans att rubba kärringen till improvisation

Man överraskade däremot med att våga köra böneutropet mitt i Almedalen
utan att bli gripna för förargelseväckande, problemet var att det låg fel i tiden...
det skulle skett under Annis Löv tal
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-04 kl. 19:32.
Citera
2018-07-04, 19:29
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vill svenska folket ha återvandring då får man se till att rösta in AfS. Vill man inte ha det då är det bara att låta bli. Svenska folket bestämmer.
Så sant som det är sagt. Det är inte AfS:are det är synd om i det fall partiet gör ett katastrofalt val som b.la. den du citerade försöker påskina, det är svenskarna. AfS levererar en lösning på decennier av vanskötsel och är en frisk och välbehövlig fläkt i det sjuka politiska klimat som råder i det här landet. Ta chansen eller skit i det.
Citera
2018-07-04, 19:32
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ett sådant utseende lär gå hem betydligt bättre bland väljarna, än Gustav Kasselstrand's ansikte. Paulsson är ju runt 50 idag, och åldern har börjat ta ut sin rätt på honom, så han ser inte alls lika bra ut nuförtiden, plus att hans karriär har skadats av den där kvinnomisshandeln, men inget snack om saken att Tor Paulsson's utseende när han var aktiv i ND, hade funkat mycket bättre än Kasselstrand.
Onekligen, men man kan inte få allt. Enda jag sett till av honom är detta: https://www.youtube.com/watch?v=AL596JG3IT4
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Vilken sjukt creepy sionistisk gubbe!
Verkligen ett halt rövhål.

"Vad palestinier och israeler har för otalt med varandra är fullkomligt oviktigt och kommer aldrig vara en fråga som Alternativ för Sverige tar ställning i. Vi har ett land att rädda, nämligen vårt eget. Torssell får däremot gärna förklara varför Israel är viktigare än Sverige. Sveriges framtid är för oss det enda som betyder något – delar av vårt land står bokstavligen i brand. Svenskarna är vårt folk och svenska politikers uppdrag är att kämpa för sitt folks intressen – ingen annans!", skriver riksdagsledamoten Jeff Ahl i en replik på Samhällsnytt." Vettigt svar av Jeff Ahl. http://www.friatider.se/israelbr-k-kring-afs
Citera
2018-07-04, 19:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad tycker ni om Jessica Olssons tal i Almedalen? någon sa att hon presterade intetsägande under sina tidigare tal ...ja möjligen saknade hon basröst, men hon använde trots allt samma retorik som gossarna i partiet skrivit åt henne
(konsten att underskatta en kevinna gör jag mig glatt oskyldig till sedan Bieler) och proklamerade att Islam är västvärldens största hot (orden som Åkesson aldrig menade eller än mindre hade kunnat mena 2018, det hala rövhålet är ju noggrann med att skilja på islamism och islam)

Någon ropade t.o.m åt Jessica "jävla nazist-svin", uppföljd av en 1 årings
ifyllande från barnvagnen, en fjäder i hatten för den kevinnliga orgasmen
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-04 kl. 19:56.
Citera
2018-07-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Knappast. Den genomsnittliga väljaren går verkligen mer på utseende än kompetens och annat som man tycker borde vara det som prioriteras i första hand. Om inte mer på utseende så är det i alla fall en mycket viktig faktor som man inte bara kan vifta bort hur som helst. Ordspråket "don't judge a book by its cover", används så mycket just eftersom folk faktiskt dömer efter utseende i så hög utsträckning.

Detta stämmer kanske rent generellt till viss grad, men folk som röstar på SD och AfS är generellt väldigt frustrerade och/eller desperata (med all rätt). SD skulle kunna byta ut Åkesson mot en idiot som förlorar varenda debatt... SD skulle fortfarande öka i opinionen då problemen är enorma och förvärras hela tiden. Men om det gäller idioter som velar vilket rött eller blått parti de ska rösta på, så kommer förmodligen utseende att spela en viss roll.

Citat:
Tror du att det går så bra för Centern med Annie Lööf som partiledare för att hon är så jävla kompetent och intellektuell och förstår hur världen fungerar, eller för att de flesta av Centerns väljare tycker att hon är en attraktiv kvinna? Personligen tycker jag inte att hon är något märkvärdigt rent utseendemässigt, men jämfört med Maud Olofsson är hon ju värsta MILFen liksom.

Looks matter!

Med den logiken borde KD ha ett betydligt större väljarstöd då Ebba är mer attraktiv än Annie Lööf, men de fick 2,5 % i medelvärde förra månaden. Ebba har dessutom inte det där psykopatiska och irriterande leendet som Annie Lööf har, samt inte lika irriterande att lyssna på.

Citat:
För att klara av 4% spärren måste AfS sticka ut på alla punkter som de kan, och utseendefaktorn är en sådan punkt som inte direkt är deras starka sida. Ett bra utseende är betydligt viktigare för ett nationalistparti som AfS än vad det är för ett vanligt mainstreamparti. Det sänder ut signaler som, "vi är snyggare, starkare, bättre", om du inte har fattat det än. Det funkar givetvis inte lika bra att komma där med en partiledare som har ett mediokert utseende, om man nu verkligen har tänkt vinna.

Är du bög eller bi? Undrar genuint då jag undrar vad det är som du ser som jag inte ser. Visst han är kanske inte den snyggaste mannen på jorden, men han är nog snyggare än de flesta skulle jag våga påstå. Särskilt om han går omkring i finkläder samtidigt så ger det ett stiligt intryck. Är dock hetero så kan inte tala för kvinnor eller bögar.
Citera
2018-07-04, 19:47
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ha ha, vilken stor skillnad man gör, stå långt bak i publiken iförd burka
under Annie Lööfs tal, knuffa sig till fronten eller avstå vore mitt bud eller
så har man väl ingen chans att rubba kärringen till improvisation

Man överraskade däremot med att våga köra böneutropet mitt i Almedalen
utan att bli gripna för förargelseväckande, problemet var att det låg fel i tiden...
det skulle skett under Annis Löv tal

Lagom uppmärksamhet är nog bra i falla som detta.

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/674287169630218/
Citera
2018-07-04, 19:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Lagom uppmärksamhet är nog bra i falla som detta.

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/674287169630218/
Nu dubbelkollade jag klippet igen, och jag hör en misstänkt talkör som dock är svår att dechiffrera budskapet i, antingen
"inga nazister på våra skator" eller någon form av hejarklack till Löf, vad missuppfattade du?
Citera
2018-07-04, 19:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Onekligen, men man kan inte få allt. Enda jag sett till av honom är detta: https://www.youtube.com/watch?v=AL596JG3IT4
Verkligen ett halt rövhål.

"Vad palestinier och israeler har för otalt med varandra är fullkomligt oviktigt och kommer aldrig vara en fråga som Alternativ för Sverige tar ställning i. Vi har ett land att rädda, nämligen vårt eget. Torssell får däremot gärna förklara varför Israel är viktigare än Sverige. Sveriges framtid är för oss det enda som betyder något – delar av vårt land står bokstavligen i brand. Svenskarna är vårt folk och svenska politikers uppdrag är att kämpa för sitt folks intressen – ingen annans!", skriver riksdagsledamoten Jeff Ahl i en replik på Samhällsnytt." Vettigt svar av Jeff Ahl. http://www.friatider.se/israelbr-k-kring-afs

Att så tydligt ta avstånd till den vidriga sionism man försökt göra till blågul är ändå ett sorts ställningstagande i Palestina-frågan som jag tycker är helt Godkänd (på gränsen till imponerande nästan, men de är egentligen rätt basic att ta avstånd till sånt men ändå, Kudos AfS)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in