Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 15:39
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Förstår ni inte att det är superviktigt att få in AFS i riksdagen då det skulle förflytta/tillintetgöra åsiktskorridoren och flytta hela diskussionen långt mer åt höger. Ulf Kristersson och Jan Björklund skulle då helt plötsligt inte ha några problem med att samarbeta med Sverigedemokraterna eftersom de inte längre skulle ses som kontroversiella. Alla PK-partierna skulle istället börja hata AFS, och det skulle inte AFS ha några problem med då de bara skulle hata tillbaka(fast med mycket bättre argument). Därför är det superviktigt att de kommer in i riksdagen. RÖSTA AFS!!!
Ett tänk utanför boxen! Men det kanske faller på att inte många är beredda att rösta på något som de inte gillar. Dessutom kvarstår frågan om AfS är en vänsterprodukt i högerkläder.

Men principen är intressant, att rösta extremare än man själv tänker.
Senast redigerad av wwr 2018-07-04 kl. 16:04.
Citera
2018-07-04, 15:47
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är det någon som har koll var AfS står i Palestinafrågan?
Sverigedemokraterna är ju Pro-Sionistiska på alla sätt, men vill minnas att Kasselstrand hade en mer normal syn.
Det där diskuterades hejvilt ett tag här i tråden. AfS tar inte ställning i frågan vilket framgår i denna debattartikel från Jeff Ahl:

https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/

Citat:
Vår inställning är enkel, vi bryr oss lika lite om Israel/Palestina-konflikten som vi bryr oss om konflikten mellan Somaliland/Somalia – med andra ord tar vi ingens sida i komplicerade konflikter som inte har med Sverige att göra, och vi är heller inte skyldiga att göra det. Gustav Kasselstrand sade nyligen i en intervju att han vill se att Sverige avstår från att ta en aktiv roll i konflikten och att partiet har en icke-interventionistisk utrikespolitik. Slut på inställningen att hela världens problem är Sveriges problem – vi sätter istället Sveriges och svenskarnas intressen främst, även i utrikespolitiken.
Citera
2018-07-04, 15:56
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Sverigedemokraterna är ju Pro-Sionistiska på alla sätt, men vill minnas att Kasselstrand hade en mer normal syn.

Kasselstrand har tidigare uttalat sig om att han är för en tvåstatslösning, men att partiet inte har någon officiell hållning i frågan då den inte gynnar Sverige eller Svenskarna. AfS kommer att föra en icke-interventionistisk politik.
En utmärkt hållning då nationalister inte har råd att splittras över en sådan betydelselös fråga när Sverige står vid ruinens brant.
Citera
2018-07-04, 15:58
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
De vägrar att ta i frågan, vilket är realpolitiskt vettigt. https://www.nordfront.se/sionist-pa-samhallsnytt-kraver-att-alternativ-for-sverige-blir-sionister.smr
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag bryr mig givetvis inte om vad mainstreamtänkare tycker och tänker, eller hur de resonerar osv. Vanligt folk är liksom ganska efterblivna.
+1
Citat:
Men nu försöker AfS komma någonstans i det här valet, och då får de väl helt enkelt försöka snygga till sig lite som parti. Du kan liksom bara komma så långt genom att självaggrandisera din utbildning.
Kanske, men i så fall älskar folk lögner (åtminstone idiotiska överdrifter) och i så fall är det bara bra om dom dör.
Citera
2018-07-04, 16:00
Medlem
Citat:

Gamla SDU förordade en tvåstatslösning. AfS har valt att inte ta aktiv ställning i Palastinafrågan.

Ur det större perspektivet så för man en kraftfull retorik riktad mot globalismen (mot EU, mot Nato och mot Usraels krig i Mellanöstern) och mot kulturmarxismen. Så för tillfället ser jag att risken är väldigt låg för att AfS ska komma ut som pro-sionister.
Citera
2018-07-04, 16:28
Medlem
Vad är det för knickedicker som hänger i den här tråden? AfS har hållit ett av sina starkaste torgmöten och ni sitter och diskuterar palestinafrågor och att hemsidan låg nere några timmar... Finns det inte fler intellektuellt sinnade här?
Citera
2018-07-04, 16:58
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Vad är det för knickedicker som hänger i den här tråden? AfS har hållit ett av sina starkaste torgmöten och ni sitter och diskuterar palestinafrågor och att hemsidan låg nere några timmar... Finns det inte fler intellektuellt sinnade här?
Nu låg den nere över ett dygn och inte ett fåtal timmar. Men annars håller jag med dig om att jag gärna ser mer kommentarer och diskussioner kring partiets aktiviteter.

Något jag tyckte var synd idag var att talarna gömde sig bakom banderollen. Man hade kunnat stått på sidan och talat så hade båda varit i bild. Gillade att Jeff gav en känga till den där Fatemeh eller vad hon nu heter samt de få motdemonstranter som fanns på plats.
Citera
2018-07-04, 17:06
Medlem
StillaHavets avatar
Ännu en fantastisk dag för AfS. Kasselstrand är som allra bäst som idag där han går till attack men utan att för den skull tappa fokus på sakfrågorna. Jeff Ahl växer i mina ögon för varje dag och visar att det faktisk funkar att t.o.m. säga att Fatemeh Khavari ska ut ur Sverige bland de första. Bra.

Jag vill tacka alla i AfS från djupet av mitt hjärta att ni tagit på er den svåra och tuffa rollen att försöka rädda Sverige. Uppgiften är inte lätt med 70% fortfarande för Sjuklövern, en stor andel Sveriedemokrater som inte ännu hunnit fatta vad det partiet utvecklats till och en näst intill total tystnad i ljugmedia. Många alternativa medier undviker också att skriva om AfS. Mörknandet och att inte ens omnämnas, bra eller dåligt, är det värsta för ett parti.

AfS är idag sannolikt världens mest intressanta parti, det är svenskt och något vi ska vara stolta över. Jag undrar om de ens själva förstår hur bra de är och vilket unikt parti AfS är. En pärla ligger nu framför svenska folket och nu får vi snart svaret om tillräckligt många hunnit se och uppfatta den?

Min övertygelse är att SD bittert kommer ångra att man kastade ut sin egen framtid när man uteslöt hela sitt ungdomsförbund 2015 och blev ett urvattnat parti strax vid sidan av en ännu värre Sjuklöver. Nu kommer ungdomarna tillbaka, hungrigare, smartare, skarpare och mer målmedvetna än någonsin och med ytterligare förstärkning genom rekrytering av Jansson, Matikainen, Felten, o.s.v. AfS kommer på sikt ta över rollen som det enda vettiga alternativet för svenska folket. Många har bara inte insett det - ännu.

AfS är det bästa som hänt Sverige på decennier och det är en fröjd att följa partiet under Almedalsveckan. Tack!
Citera
2018-07-04, 17:29
Medlem
Expohunters avatar
Torgmöte idag

https://www.youtube.com/watch?v=O7mqtZJiD5Q
Citera
2018-07-04, 17:34
Medlem
Är det några vanliga människor som tar del av rapporteringen från Almedalen? Är Almedalen något folk pratar om vid fikabord på jobbet och köksbord hemma i stugorna? Är det något som vanliga människor skriver om på facebook?

Personligen så är min spontana känsla att en majoritet av Sveriges befolkning inte ens känner till att det finns en Almedalsvecka eller vet vad det är för typ av evenemang.

Nu när dessutom fotbolls-VM pågår och det har varit stekande hett medelhavsväder sedan flera veckor tillbaka så lär ju rapporteringen kring särintresse-evenemanget Almedalen ha ännu svårare att nå ut igenom bruset.

Eller är det jag som är överdrivet negativ och inte har koll?
Citera
2018-07-04, 17:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Inget opinionsinstitut har mig veterligen varken särredovisat eller kommenterat AfS sedan dess så det är svårt att säga. Men övriga har ju legat ganska stabilt så AfS bör väl ha legat kvar där. Tvivlar på att t.ex. det energilösa partiet MED eller PP ökat.
Okej, det är säkert också som så, inte bara pga det AfS står för, men också för att de inte vill särredovisa de mindre partierna så att de inte får för mycket uppmärksamhet och eventuellt kan öka i opinionen och eventuellt komma in i riksdagen. Opinionsinstitut precis som regeringar i övrigt (även icke-svenska regeringar) vill liksom inte ta en massa risker med nya partier som kommer in och åker ut hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
De vägrar att ta i frågan, vilket är realpolitiskt vettigt. https://www.nordfront.se/sionist-pa-samhallsnytt-kraver-att-alternativ-for-sverige-blir-sionister.smr
+1
Kanske, men i så fall älskar folk lögner (åtminstone idiotiska överdrifter) och i så fall är det bara bra om dom dör.
“It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled.” ― Mark Twain

Annars tycker jag att Tor Paulsson var ett bra ansikte utåt för ett nationalistiskt parti:

https://i.ytimg.com/vi/fU7UmfQUeX4/hqdefault.jpg

^^ Ett sådant utseende lär gå hem betydligt bättre bland väljarna, än Gustav Kasselstrand's ansikte. Paulsson är ju runt 50 idag, och åldern har börjat ta ut sin rätt på honom, så han ser inte alls lika bra ut nuförtiden, plus att hans karriär har skadats av den där kvinnomisshandeln, men inget snack om saken att Tor Paulsson's utseende när han var aktiv i ND, hade funkat mycket bättre än Kasselstrand.
Citera
2018-07-04, 17:42
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan

Att hemsidan ligger nere skadar partiet, det behöver man knappast vara intellektuell för att begripa. Vad är meningen med att hålla torgmöten och skapa snack kring partiet om folk inte ens kan gå in på hemsidan och läsa partiprogrammet eller beställa valsedlar?

Det är oacceptabelt för ett parti med AfS ambitioner att inte vara internetsäkrade eftersom de har mäktiga fiender på alla håll. Det politiska landskapet är smutsigare än någonsin och som radikalt uppstickarparti måste man se till att säkra upp mot alla eventualiteter. Allt annat är naivt. Nu är hemsidan uppe igen, men det lär inte dröja länge innan de utsätts för någon form av riktad attack. Då hoppas jag verkligen att man har en plan B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in