Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Knappast. Den genomsnittliga väljaren går verkligen mer på utseende än kompetens och annat som man tycker borde vara det som prioriteras i första hand. Om inte mer på utseende så är det i alla fall en mycket viktig faktor som man inte bara kan vifta bort hur som helst. Ordspråket "don't judge a book by its cover", används så mycket just eftersom folk faktiskt dömer efter utseende i så hög utsträckning.
Detta stämmer kanske rent generellt till viss grad, men folk som röstar på SD och AfS är generellt väldigt frustrerade och/eller desperata (med all rätt). SD skulle kunna byta ut Åkesson mot en idiot som förlorar varenda debatt... SD skulle fortfarande öka i opinionen då problemen är enorma och förvärras hela tiden. Men om det gäller idioter som velar vilket rött eller blått parti de ska rösta på, så kommer förmodligen utseende att spela en viss roll.
Citat:
Tror du att det går så bra för Centern med Annie Lööf som partiledare för att hon är så jävla kompetent och intellektuell och förstår hur världen fungerar, eller för att de flesta av Centerns väljare tycker att hon är en attraktiv kvinna? Personligen tycker jag inte att hon är något märkvärdigt rent utseendemässigt, men jämfört med Maud Olofsson är hon ju värsta MILFen liksom.
Looks matter!
Med den logiken borde KD ha ett betydligt större väljarstöd då Ebba är mer attraktiv än Annie Lööf, men de fick 2,5 % i medelvärde förra månaden. Ebba har dessutom inte det där psykopatiska och irriterande leendet som Annie Lööf har, samt inte lika irriterande att lyssna på.
Citat:
För att klara av 4% spärren måste AfS sticka ut på alla punkter som de kan, och utseendefaktorn är en sådan punkt som inte direkt är deras starka sida. Ett bra utseende är betydligt viktigare för ett nationalistparti som AfS än vad det är för ett vanligt mainstreamparti. Det sänder ut signaler som, "vi är snyggare, starkare, bättre", om du inte har fattat det än. Det funkar givetvis inte lika bra att komma där med en partiledare som har ett mediokert utseende, om man nu verkligen har tänkt vinna.
Är du bög eller bi? Undrar genuint då jag undrar vad det är som du ser som jag inte ser. Visst han är kanske inte den snyggaste mannen på jorden, men han är nog snyggare än de flesta skulle jag våga påstå. Särskilt om han går omkring i finkläder samtidigt så ger det ett stiligt intryck. Är dock hetero så kan inte tala för kvinnor eller bögar.