2018-07-01, 22:52
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Tänker du ta det i medicinska doser för något?
Tror inte Theralen är spec känd för viktuppgång som tex Mirtazapin osv men någon kanske har varit med om det?

Biverkningar för mig är den jävla smaken till att börja med jag avskyr den då kan jag ändå ha stess och xanor under tungan utan problem men Theralen fan den smaken sitter i länge...

Men det är ju en mindre sak det som gör att jag inte vill använda varken den lr propavan är att jag blir så seg dagen efter, har extrema sömnproblem men även arbete så ska man upp 0530 och börja masa sig till jobbet vill jag slippa känna mig konstant bakfull typ.

Så biverkningar för mig är att den är för dålig helt enkelt...

Förstår inte hysterin kring viktuppgång av saker som Theralen och antidepressiva, vad fan har man så stora problem med humör lr sömn så man behöver mediciner på recept så är väl hälsan viktigare än att gå upp ngt kilo?
Läser konstant om folk som vägrar testa tex Mirtazapin öht lr slutar efter ngn vecka pga vikten.
Får du tex Theralen lr ex mirta att fungera så är det ju bara att skala av den vikten sen om du skulle gå upp något.
Jävla utseendehysteri för omgivningen gentemot sitt eget välmående, vilket är viktigast?

Tanken är att ta det för en längre och oavbruten sömn. Vad gäller viktuppgång så påverkar det välmåendet, du kan ju råka ut för metabolt syndrom. Det finns ju psykosmediciner som är enormt viktdrivande. Frågan var ändå om varit med om viktuppgång som kan härledas till Theralen.
Citera
2018-07-02, 06:51
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Tanken är att ta det för en längre och oavbruten sömn. Vad gäller viktuppgång så påverkar det välmåendet, du kan ju råka ut för metabolt syndrom. Det finns ju psykosmediciner som är enormt viktdrivande. Frågan var ändå om varit med om viktuppgång som kan härledas till Theralen.

Har du redan ett för högt BMI? Är du inom din normalvikt så är väl ett metabolt syndrom troligen väldigt långt borta och Theralen skulle inte inte få dig att hoppa upp 50kg i vikt bara sådär.
Om du med välmående menar att du är en spinkig tjej som inte vill gå upp ett hekto utan att få panikattacker pga ditt utseende faller du inom kategorin som jag anser förlöjligar de som verkligen har problem och får då ist leva med kass sömn lr att vara deprimerad/suicidal.
Har man verkligen svåra problem med sömn eller depression då får man f*n tåla att gå upp ett kg lr två pga läkemedel om de hjälper mot problemet.
Det är din hälsa som ska komma i första hand inte vad du tror andra tycker om ditt utseende.
Prata med din läkare, han lr hon skriver säkert gladeligen ut en flaska åt dig om du beskriver att du har svåra sömnproblem, nämner dom Atarax säg att du provat förr till ingen nytta..

För egen del hjälpte det mig att sova bättre i början, fick längre ihållande sömn precis som du eftersöker men bieffekterna av seghet dagen efter gjorde att flaska 2 lr 3 ställdes på hyllan bara, kan inte säga att det ökade min aptit iaf då jag som jag sa kände mig bakfull och inte var intresserad utav att göra ngt öht dagen efter och då jag skulle upp tidigt till jobbet passade det inte en redan morgontrött person som mig.

Men jag råder dig att testa, den är inte svår att få utskriven, kostar inte mycket och blir du inte nöjd med resultatet så sluta bara att ta det.
Theralen är ju inget du måste ta varje dag och sedan trappa ut som tex Mirtazapin utan testa några droppar några kvällar och se vad du får för resultat helt enkelt.
Min läkares ordination vid dosering var ungefär "testa dig fram själv" bara det säger väl lite hur relativt ofarlig den är och då gissar jag på att jag är betydligt närmare ett metabolt syndrom än dig, redan överviktig med diabetes i släkten och ett blodtryck som gjorde att sköterskan frågade om jag sprungit dit när jag gjorde ett EKG, det hade jag inte det var min vilopuls som var så hög...
Citera
2018-07-02, 07:06
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Vilka är Theralins biverkningar förutom muntorrhet. Hur är det med viktuppgång? Det är väl trots allt ett neuroleptika.

Hade du tänkt ta det varje dag eller? Jag har inte märkt någon skillnad men jag tar 4ml max 2ggr per vecka för att sova när jag har som mest problem med det. Tycker theralen tappar i princip all effekt om man tar det dagligen hur som helst.
Citera
2018-07-02, 09:00
Medlem
Larasofts avatar
Tack för era svar. Jag får prova och utvärdera ev biverkningar mot ev bättre sömn. Morgontrötthet låter ju inte heller så bra men man kanske kan ta dropparna tidigt på kvällen.
Citera
2018-07-04, 13:28
Medlem
Citat:
Tack för era svar. Jag får prova och utvärdera ev biverkningar mot ev bättre sömn. Morgontrötthet låter ju inte heller så bra men man kanske kan ta dropparna tidigt på kvällen.

Jag tar dropparna tidigt på kvällen och iomed det så håller jag mig vaken ett bra tag efter intag Och då tar jag bort Zombie mode dagen efter helt och hållet fastän jag har en väldigt hög dos Theralen varje kväll vilket annars gör mig helt jävla förstörd dagen efter oc vi pratar inte bara morgon trött utan hela dagen blir förstörd jag kunde få den jobbigaste tröttheten någonsin jag ville bara lägga mig ner och gråta

Dessutom fick jag Myr-kryp i benen som hette duga så jag ville bara skrika och springa runt och sprattla med benen men eftersom jag var helt trasig så orkade jag inte röra mig
Citera
2018-07-04, 14:38
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Jag tar dropparna tidigt på kvällen och iomed det så håller jag mig vaken ett bra tag efter intag Och då tar jag bort Zombie mode dagen efter helt och hållet fastän jag har en väldigt hög dos Theralen varje kväll vilket annars gör mig helt jävla förstörd dagen efter oc vi pratar inte bara morgon trött utan hela dagen blir förstörd jag kunde få den jobbigaste tröttheten någonsin jag ville bara lägga mig ner och gråta

Dessutom fick jag Myr-kryp i benen som hette duga så jag ville bara skrika och springa runt och sprattla med benen men eftersom jag var helt trasig så orkade jag inte röra mig

Får du krypningar av Theralen? Nu har jag skummat amerikanska sajter som brukar varna för det mesta och viktuppgång finns inte nämnt som biverkan. Jag provar. Helst vill jag minska stressen i mitt liv och må långsiktigt bra.
Citera
2018-07-23, 20:45
Vad är en lämplig dos? Tog precis 8st 5mg rosa piller alltså 40mg och är helt ovan.
Citera
2018-10-14, 20:33
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Varför är flaskorna så förbannat dåligt konstruerade så att man inte når ner hela vägen med pippetten när det bara är lite kvar i flaskan? Det är ju som om dem ber om att man ska höfta och chansa på att man fick i sig rätt mängd.
Citera
2018-10-16, 14:52
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Varför är flaskorna så förbannat dåligt konstruerade så att man inte når ner hela vägen med pippetten när det bara är lite kvar i flaskan? Det är ju som om dem ber om att man ska höfta och chansa på att man fick i sig rätt mängd.

För att man ska slänga flaskan och hämta ut en ny på apoteket. Även om det bara är någon milliliter kvar så blir det ju pengar för dem i slutändan. Spar flaskan och häll in det i nästa alternativt häll ut det i ett shotglas och dra upp med pipetten.
Citera
2018-10-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
För att man ska slänga flaskan och hämta ut en ny på apoteket. Även om det bara är någon milliliter kvar så blir det ju pengar för dem i slutändan. Spar flaskan och häll in det i nästa alternativt häll ut det i ett shotglas och dra upp med pipetten.

Så dålig kvalitet borde inte tillåtas.
Citera
2018-10-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Så dålig kvalitet borde inte tillåtas.

Testa kapslarna då? Då får du rätt mängd.
Citera
2018-10-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlajnz
Testa kapslarna då? Då får du rätt mängd.

Ja det kan man göra. Men om det inte finns någon rimlig förklaring till att flaskorna ska vara just i den formen, så är det ju så sjukt egenomtänkt och uselt designat att man storknar. Håller inte marknadsstandrard alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in