Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 18:27
  #949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Ja det kan man göra. Men om det inte finns någon rimlig förklaring till att flaskorna ska vara just i den formen, så är det ju så sjukt egenomtänkt och uselt designat att man storknar. Håller inte marknadsstandrard alls.

Jag förstår hur du menar och det är rätt värdelöst att flaskorna är som dom är..
Därför jag kör med alimemazin kapslar när det behövs. Slipper smaken av flytande theralenet också.
Citera
2018-10-17, 10:37
  #950
Medlem
Tog ebn tablett igår för första gången. Nog sov jag bra på detta, men så klubbad som nu är jag nog bara när jag krökat rätt hårt kvällen / natten innan. Hoppas detta går över, för så kan jag inte ha det och pillren verkar funka för sömnen iaf.
Citera
2018-10-26, 00:07
  #951
Medlem
Fungerar bra hittills för mig med Theralen. Sover gott. Märker av segheten på morgonen, men eftersom att jag även tar centralstimulerande medicin för min ADHD så vaknar man ju till av den vilket gör att jag inte märker baksmällan lika mycket.
Citera
2018-12-13, 21:25
  #952
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Trappar ut benso. Trappat ut mycket så är i slutet av nedtrappningen. Fick Theralen av läkaren att prova, tror det är lägsta dosen.

Har provat ALLT "mot" (är snarare tvärtom) ångest så även provat Theralen. Mådde skit, tog det till kvällen för att sova. Är extremt skeptisk till all medicin för läkarna i Sverige är värdelösa, deras utbildning när det gäller psykisk ohälsa är katastrofal och de skriver ut skitmediciner man mår sämre av.

Men någon som kör Theralen på dagen vid behov och känner någon effekt? Tänker inte prova 0,00000000000000001mg förrän jag forskat i detta.
Citera
2018-12-13, 21:54
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Trappar ut benso. Trappat ut mycket så är i slutet av nedtrappningen. Fick Theralen av läkaren att prova, tror det är lägsta dosen.

Har provat ALLT "mot" (är snarare tvärtom) ångest så även provat Theralen. Mådde skit, tog det till kvällen för att sova. Är extremt skeptisk till all medicin för läkarna i Sverige är värdelösa, deras utbildning när det gäller psykisk ohälsa är katastrofal och de skriver ut skitmediciner man mår sämre av.

Men någon som kör Theralen på dagen vid behov och känner någon effekt? Tänker inte prova 0,00000000000000001mg förrän jag forskat i detta.

Theralen verkar vara en sån medicin som beter sig mycket olika hos olika personer. Så du får nog prova. Den är rätt ofarlig men jag vet att vissa mår dåligt av den. För mig så fungerar det ganska så bra för sömnen och hjälper också lite mot ångest när det är som värst. Men då måste jag ta rätt mycket. och då blir jag seg och mår konstigt så helst inget jag tar varje dag på dagtid. Men för mig så är theralen guld för sömnen när man trappar ut benso.
Citera
2018-12-26, 20:38
  #954
Medlem
theralen fungerar inte längre

Varför fungerar inte theralen längre, jag tar 2 ml utan att känna av något alls.
Citera
2019-03-19, 09:01
  #955
Medlem
bananajoe33s avatar
Villken tid ska man ta Thelaren om man vill somna vid ca kl 22.00? tar den gärna så tidigt som möjligt.
Citera
2019-03-19, 13:46
  #956
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Villken tid ska man ta Thelaren om man vill somna vid ca kl 22.00? tar den gärna så tidigt som möjligt.

Ta den en timme innan du lägger dig.
Citera
2019-03-19, 20:39
  #957
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Villken tid ska man ta Thelaren om man vill somna vid ca kl 22.00? tar den gärna så tidigt som möjligt.
Jag brukar räkna med 2 timmar innan.

Men jag tar samtidigt Haldol, Iktorivil o Melatonin. Sen jag började med Melatonin (ej utskrivet), så har min sömn blivit oerhört bättre. Jag har ätstörningar o äter mycket på kvällen. Tar jag det innan jag lagar maten, så somnar jag gott efter jag har ätit. Behöver sällan mina Imovane eller Stilnoct längre.
Citera
2019-03-22, 22:08
  #958
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Vad glad jag är över denna substans. Helt i medicinskt syfte då. Hjälper mig att sova och en viss effekt mot absinens och ångest. Det är ingen jättekraftig effekt och det är inget direkt mysigt rus som på benso, men den jäveln funkar och det är ingen större toleransökning. Tar visserligen mer än jag har utskrivet men inte så jävla mycket mer.
Ni som provat både droppar och tabletter, känner ni skillnad i hur snabbt det värkar?
Droppar verkar mycket snabbare så klart. Jag tar 40mg ca en timme innan läggdags och sover jättegott.
Citera
2019-03-27, 03:23
  #959
Medlem
bananajoe33s avatar
Gick åt en thelaren flaska på tre dagar, hjälpte faktiskt att ta 1-2mg på dagen mot ångest
Citera
2019-05-12, 22:31
  #960
Medlem
Funkar helt ok. Inget man
Mår bra av direkt men lugnar ner en iaf. Kul att ta grejer från flaska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback