Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 11:49
Medlem
Jag blir nästan tårögd av glädje när jag läser detta.

Citat:
Fokus måste flyttas från invandring till återvandring. Migrationsverket måste läggas ned och ersättas av ett återvandringsverk som är ansvarigt för att organisera återvandringen i enlighet med vår återvandringspolitiska vision.

Vår utgångspunkt för planen är att den ska vara möjlig att genomföra under en tidsperiod av sex år. Under denna period genomförs också samtliga nödvändiga lagändringar som krävs för att återvandringen ska kunna genomföras. Myndighetschefer med kompetens och förmåga att verkställa återvandringen tillsätts. Sverige måste skyndsamt etablera ett samarbete med mottagarländerna för att återvandringen ska fungera så smidigt som möjligt.

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Citera
2018-07-04, 11:53
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Poängen hur som helst är att Kasselstrand's utseende (med eller utan androgenic alopecia) inte direkt är imponerande, och AfS hade behövt en partiledare som ser bättre ut (detta är faktiskt mer avgörande än hur retoriskt skicklig och kompetent osv en politiker är). Kolla bara på all skräpmusik som säljer som smör idag, tror du att folk köper den musiken för att den låter bra eller för att de tycker att Justin Bieber och Miley Cyrus är snygga? Samma affärsmodell gäller såklart för politiker. Tror du att det är en slump att amerikanska presidenter sällan har tappat håret? Nixon var väl den senaste som hade tappat en aning, men överlag har amerikanska presidenter oftast fullt hår (att Trump käkar propecia, det är en annan femma; tror du att Trump hade kunnat vinna valet ifall han vore flintis?).
Haha underbart att du valde just Trump som exempel i en diskussion om estetik hos politiker. Anser du alltså att Trumps sönderfönade, gulblekta och allmänt fula kalufs bidrog ö.h.t. till hans vinst? Ser man normalvettig ut och har en vanlig frisyr (i vilken kategori Kasselstrand definitivt platsar) vill jag påstå att helt andra faktorer spelar in för politisk framgång.
Senast redigerad av Wkblade 2018-07-04 kl. 12:03.
Citera
2018-07-04, 12:05
Medlem
Vad besår den här gruppen som kallas alternativ för Sverige egentligen av för folk.
Vad jag förstått så är det till stora delar lagbrytare och rena brottslingar äveno mdet säkert finns laglydiga medborgare som attraheras av gruppens underliga retorik..
Men vad vill den här gruppen mer än leka stöddiga och tro sig vara mer än andra?
Jag menar, man åstadkommer ju ingenting genom att fordra hårdare straff eller förorda ren rasism samtidigt som man själva är lika goda kålsupare och samhällsförstörare. Det blir ju ett nollsummespel.
Lyssnar verkligen svenskarna på det luddiga och konstiga budskapet grupper sänder ut eller är det bara samhällets förlorare som lyssnar till gruppens ganska naiva politiska budskap.
Citera
2018-07-04, 12:15
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad besår den här gruppen som kallas alternativ för Sverige egentligen av för folk.
Vad jag förstått så är det till stora delar lagbrytare och rena brottslingar äveno mdet säkert finns laglydiga medborgare som attraheras av gruppens underliga retorik..
Men vad vill den här gruppen mer än leka stöddiga och tro sig vara mer än andra?
Jag menar, man åstadkommer ju ingenting genom att fordra hårdare straff eller förorda ren rasism samtidigt som man själva är lika goda kålsupare och samhällsförstörare. Det blir ju ett nollsummespel.
Lyssnar verkligen svenskarna på det luddiga och konstiga budskapet grupper sänder ut eller är det bara samhällets förlorare som lyssnar till gruppens ganska naiva politiska budskap.

Du verkar vara på tillfälligt besök från en avlägsen planet så vi kan väl ta lite fakta. De ledande i AfS är till största del högt utbildade. Till skillnad mot de flesta andra partier inklusive SD. Definitionen av naivitet är förövrigt att inbilla sig att Sverige ska förbli ett I-land när man importerar miljontals U-landsmänniskor. Och att alla problem ska lösas med magiska PK-besvärjelser.
Citera
2018-07-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Vad är problemet med hemsidan? Har varit nere sedan i går kväll åtminstone och det är inte alls bra med tanke på partiets höga aktivitet i Almedalen. Intresserad allmänhet går först och främst till hemsidan, inte till sociala medier.

Igår kväll skrev de att felet ligger hos webboperatören och att den ska komma upp snart. Ja det är riktigt dålig timing. Kommer den inte upp imorn får man nog pressa på dem lite.
Citera
2018-07-04, 12:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du verkar vara på tillfälligt besök från en avlägsen planet så vi kan väl ta lite fakta. De ledande i AfS är till största del högt utbildade.

Inte tillräckligt "högt utbildade" för att tillse att man har en fungerande hemsida under Almedalsveckan, kan vi i alla fall konstatera......
Citera
2018-07-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

AFS representanter är i allra högsta grad laglydiga, dessutom så är de oftast välutbildade. Det står i skarp kontrast till exempelvis socialdemokraternas ökända nepotism.

Samtliga riksdagspartier har en naiv politik, de har inga lösningar för Sveriges problem, de vågar inte ens erkänna problemet! AFS är de enda som har en realistisk politik för att komma tillrätta med våra problem.

Är det rimligt och rättvist att man får två år för våldtäkt eller fem år för att ta någons liv? Tror du att brottslingar avskräcks av den tanken?

Rättvisa existerar överhuvudtaget inte i Sverige idag, de enda som straffas är de som vågar uttrycka sin frustration över situationen medans samhällets avskum skyddas och daltas med. Tack gode Gud för att något parti ställer sig på de laglydigas sida och avser att straffa brottslingar i detta land igen.
Citera
2018-07-04, 12:34
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Inte tillräckligt "högt utbildade" för att tillse att man har en fungerande hemsida under Almedalsveckan, kan vi i alla fall konstatera......

Tekniska problem med hemsidor finns det knappt en enda aktör som inte haft. Sen kan vi förstås inte helt avfärda att det rör sig om rent sabotage. Regimen och diverse ”utvalda” aktörer har ju bråda dagar nu med censur och påverkansoperationer.
Citera
2018-07-04, 12:47
Medlem
Citat:

Med tanke på att alla som är ledande och drivande i partiet är unga och i många fall högutbildade så är det lite märkligt att hanteringen av internetrelaterade saker, egen media och marknadsföring än så länge har varit aningen valhänt och bristfällig.

Om det är något som unga, urbana och högutbildade medelklass- och övre medelklassmänniskor kan förväntas vara bra på så är det väl just såna här saker? Flera är ju civilingenjörer och andra arbetar till vardags med IT och marknadsföring. Trots detta så är det dessa bitar som hittills har framstått som något av en akilleshäl. För mig är detta något förbryllande.
Citera
2018-07-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Tekniska problem med hemsidor finns det knappt en enda aktör som inte haft. Sen kan vi förstås inte helt avfärda att det rör sig om rent sabotage. Regimen och diverse ”utvalda” aktörer har ju bråda dagar nu med censur och påverkansoperationer.

De som leder partiet är ju väl medvetna om att regimen och systemet gärna använder fulspel. Just därför borde man redan innan lanseringen ha ordnat minst en alternativ hemsida i reserv och sett till att ha konton på alternativ till youtube, facebook etc. för att alltid kunna lägga upp och nå ut med egna filmer m.m. Även om man inte hade haft makten emot sig så hade detta varit klokt då man måste minimera risken för att verksamheten hindras av tekniska missöden.

Bälte och hängslen är säkrare än bara bälte. "Murphy's law" gäller för alla.
Citera
2018-07-04, 13:13
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
De som leder partiet är ju väl medvetna om att regimen och systemet gärna använder fulspel. Just därför borde man redan innan lanseringen ha ordnat minst en alternativ hemsida i reserv och sett till att ha konton på alternativ till youtube, facebook etc. för att alltid kunna lägga upp och nå ut med egna filmer m.m. Även om man inte hade haft makten emot sig så hade detta varit klokt då man måste minimera risken för att verksamheten hindras av tekniska missöden.

Bälte och hängslen är säkrare än bara bälte. "Murphy's law" gäller för alla.

Ja, AfS bör rigga upp hemsidan på ett par olika spegelservrar. Det lär ju inte bli mindre fulspel framgent. Helt kan man dock aldrig gardera sig mot resursstarka aktörer som kan utföra massiva svärmattacker.
Citera
2018-07-04, 13:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Deras utbildning har ju haussats från början. Jag känner inte till detaljer men här är en snabbkoll. Kan säkert ha missat något, jag tog bara några kända namn som jag hört talas om. Jag har inte kunnat följa partierna i detalj.
Citat:
AfS utbildning:
Kasselstrand är ekonom (MBA, Master med företagsekonomisk inriktning), Hahne ekonom stud./militär, Ahl har varit officer och studerat politiskt program ett år i Luleå.

SD utbildning:
Åkesson har 235 poäng statsvetenskap i Lund, Jomshof är gymnasielärare, Karlsson ett års utlandsstudier i Madrid, läst till pol mag tre år i Lund men ej avslutat utbildningen, B. Söder civilingenjör (kem-tekn), Kent Ekeroth civilekonom.

Just företagsekonomi kan man ju koppla till globalisering. Två med militär bakgrund (försvar och globalisering går ju hand i hand).

Inget fel på SD:s utbildning, snarare starkare.
Åkessons 235 poäng i statskunskap är ju inte fel.

(Rätta gärna om något blivit fel i denna snabbsammanfattning.)

Men utbildning gör ingen till en folkkär politiker. Ger tyvärr inte sunt förnuft heller.

Man noterar också en "övervikt för Norrland". Tre av fyra RD-ledamöter från norr tror jag. Undrar varför?
Senast redigerad av wwr 2018-07-04 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in