Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-20, 14:05
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Alternativ för Sveriges videos tas ju ned i högre grad än vad NMR:s videos gör. Finns det någon specifik anledning bakom det? Kan det vara så att Youtube tror att AfS faktiskt utgör ett hot emot systemet? Att dem faktiskt kan komma in i riksdagen? För alltså NMR:s videos brukar ju bara bli age restricted vad jag vet.
Sannolikt så anmäler en del ideologiska motståndare Afs videoklipp, tillräckligt många för att youtube ska reagera. Få orkar nog anmäla NMR eftersom dess möjligheter att åstadkomma något väsentligt är små.
Citera
2018-06-20, 14:17
Medlem
Expohunters avatar
Hoppas AfS och Jeff tar upp den nya upphovsrättslagstiftningen i riksdagen. Känns som att kleptokraterna i Bryssel definitivt inte har folkets intresse i skallarna. Vore perfekt att använda som slagträ för #Swexit.

EU-utskott säger ja till omstridd upphovsrättslag
Citat:
De omstridda förslagen om ändrad digital upphovsrätt inom EU – som kan innebära övervakande filter på stora sociala mediesajter – har röstats igenom i EU:s juridiska utskott.
”Uppladdningsfilter riskerar att slå undan benen på internet som vi känner det idag” skriver EU-parlamentarikern Max Andersson (MP), efter beskedet.

https://www.svt.se/kultur/eu-sager-ja-till-omstridd-upphovsrattslag
Citera
2018-06-20, 14:47
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja men värt att betänka för en stund är att omfattande censur sker i de flesta länder. Storbritannien, Frankrike, Tyskland och t.o.m. i USA. Globalismen har sitt grepp om många länder och vill nu tvinga på oss den rätta värdegrunden. SD har ena foten inne, andra utanför. Vilken riktning tar man efter valet?

AfS kan här förhoppningsvis fylla en viktig funktion att det blir åt rätt håll.

Så är det ju förstås. Dock får man ju påpeka att i USA pågår en het strid kring detta där vår sida verkligen inte tagit några fångar. Sen är i alla fall mitt intryck att svenskarna har en självbild där en överdriven tilltro till den egna demokratiska förträffligheten utgör en väsentlig del. Det finns ett stort värde i att peta hål på den här illusionen. Här kan AfS gå mycket tuffare fram än SD.
Citera
2018-06-20, 14:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Kasselstrand: ... I guess I’m pro two-state-solution,; You can discuss exactly how it should be done in practice; but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before ...

Kasselstrand gillar att prata om tvåstatslösningen. Jeff Ahl kör den helt rena linjen och lägger sig inte i konflikten alls. Jeff Ahl är en riktig stjärna! Artikeln är helt formidabel, och hans sätt att tackla Torssell är perfekt.

Att prata om tvåstatslösningen är ett sätt att lägga sig i konflikten (och förslaget är f.ö. orealistiskt och helkorkat). Men likväl gladde jag mig enormt över Kasselstrand/Hahnes artikel från 2011. Inte för sakinnehållet, utan för vad den signalerade: nämligen att de skiter blanka fan i Israel/Palestina-konflikten. Så detta är vad man tagit med sig in i AfS, och är själva grunden till Jeff Ahls artikel - fast Jeff Ahl formulerar sig bättre. Men strunt samma, det är liksom petitesser - det viktiga är huvudlinjen "att vi högtidligen skiter i detta".

Jeff Ahl lyckas också klämma in AfS' huvudfråga i förtätat format i artikeln:

"skicka hem alla systembelastande invandrare (med eller utan medborgarskap)"

8-klöver-liberalerna här i tråden är helt fast i sitt rastänkande, så de förmår inte att se detta som något annat än "rasistiskt". Eftersom de är oförmögna att tänka bortom ras, så kan de inte se att politiken vilar på en annan grund.

Psykologiskt brukar denna fixering vid raskategorisering av sina medmänniskor, i kombination med de ständiga "rasism"-anklagelser mot andra, komma sig ur att man innerst inne upplever sig själv som "rasistisk". Man söker överskölja sina lutheranska skuldvåndor med olika besvärjelser och med kätteri-anklagelser mot andra. Därav den hycklande projicerings-teatern som vi så ofta får bevittna.

[Samma mönster inom "me too" f.ö. Män som svinar mot kvinnor står främst i ledet för att anklaga "alla män" för att vara svin, och skriver en massa feministiska tidningsartiklar om det m.m. (det blir ju win-win för fortsatt svineri). Men nu har brallorna dragits ner på den stora bluffen. Fast mönstret finns som sagt inom flera områden.]
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 14:51.
Citera
2018-06-20, 14:49
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De har fortfarande inte fixat det här. Svagt! Jag har haft en hel del förståelse för att AfS har haft händerna fulla med arbete, men nu duger det inte längre att feppla med de tekniska sidorna av marknadsföringen. Det skulle räcka med att rekrytera två tomtar, t.ex. från den här tråden, så skulle sånt här vara skött på ett utmärkt vis hela tiden. Tydligen har de iallafall fixat en kameraman (eller ett stativ).
Tänkte precis som Du när jag kollade i morse och det fortfarande inte uppdaterat hemsidan!?
Som de ju – dessutom – påstår ska ligga på andra plats som varande det mest besökta, (efter SD:s)

Vi/jag har dock påpekat denna brist otaliga ggr i tråden - de måste snarast anlita någon som kan uppdatera både hemsidan och de övriga sociala medierna. Om jag hade dessa skills skulle jag med glädje själv hjälpa dem…

Men det borde ju finnas flertalet unga medlemmar eller aktiva, som kan detta med YouTube och Vimeo, m.m. som kan hoppa in och hjälpa?! Detta bör vara på plats innan Almedalen, senast.

Det är något som skaver här… Exempelvis, de med egna företag som återfinns på riksdagslistan, de måste ju ha ngn webbansvarig på sina respektive företag. Anlita ngn av dem för en billig penning i annat fall: Tjänster å gentjänster å sånt där.
Citera
2018-06-20, 15:00
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Jeff Ahls svar (efter diskussion och godkännande av AfS ledning) i Samnytt 20 juni 2018:
https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/
Vår inställning är enkel, vi bryr oss lika lite om Israel/Palestina-konflikten som vi bryr oss om konflikten mellan Somaliland/Somalia – med andra ord tar vi ingens sida i komplicerade konflikter som inte har med Sverige att göra, och vi är heller inte skyldiga att göra det. Gustav Kasselstrand sade nyligen i en intervju att han vill se att Sverige avstår från att ta en aktiv roll i konflikten och att partiet har en icke-interventionistiska utrikespolitik. Slut på inställningen att hela världens problem är Sveriges problem – vi sätter istället Sveriges och svenskarnas intressen främst, även i utrikespolitiken.
[…]”Vad palestinier och israeler har för otalt med varandra är fullkomligt oviktigt och kommer aldrig vara en fråga som Alternativ för Sverige tar ställning i.”

Jeff Ahl till Corbulo onsdag 20 juni-18 i artikelns kommentarsfält:
Vad enstaka företrädare har för åsikt är irrelevant, det finns de i SD som stöttar palestiniernas rätt till självständighet men det ändrar inte SD:s Israel-vänliga hållning för det. Vi är helt neutrala som parti i frågan och kommer alltid vara.

Som mitt svar till Jeff Ahls påpekande: så har - de facto - både Kasselstrand och Hahne bevisligen tidigare inom SDU och därefter Kasselstrand, men nu som varandes partiledare för AfS, återigen uttalat sig för en tvåstatslösning. Kasselstrand är således inte alls vilken ”enstaka partiföreträdare” som helst (!) Aningen motsägelsefullt…men jag noterar de nya uppgifterna, att partiet kollektivt numera har valt ett annat gemensamt ställningstagande i frågan, inför artikelns publicerande, och som Jeff påpekar:

- ”Nu är AfS ett parti som är större än två företrädare och där partiet kollektivt valt att ta den enda rätta ställningen, det vill säga ingen ställning alls.”

Gustav Kasselstrand 9 maj 2018 intervju med Peter Sweden:
https://www.youtube.com/watch?v=YhDTQqF2T-o
[…]”I don’t think it’s right to send aid neither to Palestine or other countries. As for Israel - Palestine , I don’t care so much for the question; I guess I’m pro two-state-solution; You can discuss exactly how it should be done in practice; but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before I don’t think it’s Sweden’s conflict, and we’ve been discussing that conflict for 45 years or even a longer time 60-70 years…I do not see Sweden playing a role in Israel-Palestine in that process going forward. I don’t think Sweden has anything to contribute with, in that process, at all.

Idag har Jeff Ahl dock tydligen fullt upp med att besvara kommentarerna under sin artikel; där han bl.a. beskriver sig som rojalist samt fick kritik från två moderatorer när han (som varandes deras gästskribent) tog sig friheten att kritisera samt påpeka att det numera är Paula Bieler som styr bakom_kulisserna. Vidare svarar han på ovanstående påpekande, också:

Jeff Ahl: Vad de (Kasselstrand & Hahne) skrev då var väl i någon mån för att balansera upp det enorma Israelvurm som alltid dominerat i SD - är min uppfattning, jag hade personligen under min tid i SD oerhört svårt för att frågan diskuterades ö.h.t. av någondera sida. Det är dock historia nu. Nu är AfS ett parti som är större än två företrädare och där partiet kollektivt valt att ta den enda rätt ställningen, det vill säga ingen ställning alls.

Jeff Ahl i kommentarsfältet 20 juni-18: SD:s nuvarande inställning och med de som styr i kulisserna kommer inte ändra något, på sin höjd sakta in systemkollapsen något. Jimmie Åkesson styr inte längre partiet, efter sjukskrivningen tog liberalerna över rodret och släppte det aldrig igen. Det bästa sättet för att stärka de få sunda krafter som är kvar i partiet. AfS som blåslampa är den enda vägen framåt för Sveriges räddning.

Jeff Ahl: …läs noga vad SD skriver överallt så kommer en ganska kluven bild tona fram. Å ena sidan pratar de asylstopp, samtidigt som både Jimmie och Mattias mer eller mindre gett Moderaternas invandringspolitik grönt ljus och att de inte kommer ställa några som helst krav om asylstopp i förhandlingar. Eftersom liberalen Paula fått allt mer att säga till om efter att Jimmie sjukskrev sig. Han tog aldrig tillbaka rodret efter det

Jeff Ahl: Jag hånar honom inte, jag har oerhörd respekt för Jimmie och det han har gjort. Vi har dock inte råd att blunda för realiteter, vi har ett land att rädda. Alternativet är att bli känslomässiga individer som vänsterfolket och engagera sig för irrelevanta känslofrågor. Tyvärr, jag ser verkligheten för vad den är, Jimmie kommer gå till historien som en svensk som vågade ta striden och lyckades väl. Däremot kommer Paula och de liberaler som tog tag i rodret när Jimmie sjukskrev sig inte få ett gott eftermäle. Deras etablissemangsvurm är skadligt för Sveriges framtid, jag blundar inte för det jag vet eller tiger om det.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-20 kl. 15:07.
Citera
2018-06-20, 16:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Jeff Ahls svar (efter diskussion och godkännande av AfS ledning) i Samnytt...

Tack för din utförliga rapport!

Citat:
Jeff Ahl: Vad de (Kasselstrand & Hahne) skrev då var väl i någon mån för att balansera upp det enorma Israelvurm som alltid dominerat i SD - är min uppfattning, jag hade personligen under min tid i SD oerhört svårt för att frågan diskuterades ö.h.t. av någondera sida. Det är dock historia nu. Nu är AfS ett parti som är större än två företrädare och där partiet kollektivt valt att ta den enda rätt ställningen, det vill säga ingen ställning alls.

Ännu ett klockrent svar av Jeff Ahl, och AfS visar hur ett parti ska skötas. Den lilla petitessen det här handlar om har jag ju redan nämnt ovan. Och det blir just en petitess när huvudlinjen är att inte ta ställning alls. Och petitess eller inte så var det ju just Kasselstrand/Hahne som visade vägen i denna fråga.

Sen håller jag å andra sidan mer med Kasselstrand än Jeff Ahl om t.ex. Ukraina (ett annat land som inte är Sverige). Men det är ju så här det ska se ut i ett parti där man beter sig som vuxna. Högt i tak (f.f.a. i perifera frågor) så länge man inte avviker ifrån huvudlinjen (återvandringen osv.).

Här är ännu ett svar från Jeff Ahl i samma kommentarstråd:

Jeff Ahl: Jag tycker Torsell vanligtvis är vettig, men detta var ett känsloutbrott som jag inte begriper mig på. Är så spyless på Israel/Palestina-frågan.

PS. Min gamla idol här på Flashback var Frappant, men nu har Jeff Ahl gått om - vicken kille!
PPS. Vi får se om Torssell och hans gelikar förmår träna bort sina felaktiga impulser (men jag tänker inte hålla andan under tiden). AfS visar iallafall vägen.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 16:31.
Citera
2018-06-20, 17:53
Medlem
MrSkargards avatar
Att säga att man förespråkar en tvåstatslösning är ungefär som att säga att man hoppas att konflikten upphör. Med andra ord så tar inte Alternativ för Sverige ställning alls när det gäller Israel och Palestina.
Citera
2018-06-20, 19:55
Medlem
-Mystics avatar
3,4 på övrigt i senaste mätningen från YouGoV ( FI är särredovisade på 1.4%). Kan tänka mig att AfS representerar kring 2,0-2,5 av dessa 3,4 procentenheter.

Absolut inget dåligt läge inför startskottet i Almedalen! Bara man kan skapa lite rubriker både nu i Almedalen och fram tills valet i September.
Citera
2018-06-20, 20:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Att säga att man förespråkar en tvåstatslösning är ungefär som att säga att man hoppas att konflikten upphör.

Man kanske kan tro det, men så är det inte, utan det är ett sätt att lägga sig i. Men så länge som Kasselstrand inte tänker skicka svenska "fredsbevarande" styrkor dit för att genomföra och upprätta en tvåstatslösning (à la Kosovo), så spelar det liksom ingen roll. Det viktiga i det Kasselstrand säger är att vi inte ska bry oss alls. Det är nästan bra att Kasselstrand är så väldigt ointresserad av frågan att han kommer med rent okunnigt prat - ointresse är nämligen rätta vägen här! Jeff Ahl har bättre koll på det han säger. Men eftersom hela partiet är kollektivt eniga om att man inte ska lägga sig i detta alls, så blir dessa skillnader rent akademiska, och utan konsekvens.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Med andra ord så tar inte Alternativ för Sverige ställning alls när det gäller Israel och Palestina.

Ja, detta är ju bortom allt tvivel och det enda riktigt viktiga härvidlag.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-20 kl. 20:21.
Citera
2018-06-20, 20:05
Medlem
Har ställt denna fråga direkt till partiet, men frågar
även här eftersom jag sett att åtminstone Jeff Ahl är
inne och svarar ibland.

Som jag ser det är något av det viktigaste för framtiden i
Sverige att svenskar börjar skaffa fler barn. Idag är nativiteten
så låg att befolkningen minskar, och samtidigt skaffar
människor av främmande etnicitet fler barn, vilket gör att
de på sikt kommer att bli en majoritet i Sverige. För ett
nationalistiskt parti borde det därför ha hög prioritet att
skapa en politik för svenska familjer. Som läget är idag
motarbetas familjebildning på flera sätt. Dels genom att
samhället genomsyras av familjefientlig propaganda (vilket
politiker kanske inte kan göra så mycket åt direkt, men
möjligen indirekt) och dels genom att systemet gör det
svårt att bilda familj. Det går inte att leva på en lön,
det är svårt att hitta ett hus att bo i utan att skuldsätta
sig upp över öronen, att ta hand om sina barn istället
för att sätta dem på dagis leder till försämrad pension osv.
Dessutom tvingas många skjuta upp familjebildningen pga
studier och tryck att avancera på arbetsmarknaden så att
det kanske inte blir mer än ett barn, om ens det.

Det är inte orimligt att tro att många skulle välja att
skaffa barn tidigare och skaffa fler barn än idag om
förutsättningarna för detta var bättre. Många uppger
också att de skulle vilja vara hemma längre med sina
barn (efter vad jag hör från min omgivning).

Så: är familjepolitiken en viktig fråga för AFS? Har
partiet några förslag eller tankar på hur det svenska
barnafödandet ska kunna öka och hur svenska familjer
ska få en bättre situation? Möjlighet till sambeskattning?
Förmånliga lån? Kraftiga skatteavdrag? En ny egnahems-
rörelse?

Vad tycker trådens AFS:are? Är detta en fråga AFS borde
prioritera och i så fall på vilket sätt?
Citera
2018-06-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
3,4 på övrigt i senaste mätningen från YouGoV ( FI är särredovisade på 1.4%). Kan tänka mig att AfS representerar kring 2,0-2,5 av dessa 3,4 procentenheter.

Absolut inget dåligt läge inför startskottet i Almedalen! Bara man kan skapa lite rubriker både nu i Almedalen och fram tills valet i September.

Det låter som en vettig slutsats, kanske till och med lite högre. Gruppen övriga står nog mellan AfS och MED nu när Fi särredovisas. PP och andra partier tror jag inte kommer upp i mer än några få promillen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in